Ajoneuvot | Moottoripyörät | Uutinen | 28.8.2019

Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition – Vain 1530 nopeimmalle

Triumph valmistaa uutta Daytona Moto2 765 Limited Edition -mallia vain 765 kappaletta Pohjois-Amerikan markkinoille ja toiset 765 kappaletta Euroopan ja Aasian markkinoille. Yhteensä tuotantomäärä on siis 1530 kappaletta.

Jaa artikkeli

Triumph on toimittanut tämän kauden alusta lähtien moottorit kaikille ratamoottoripyöräilyn MotoGP-sarjan Moto2-tiimeille. Yhteistyön kunniaksi brittivalmistaja esitteli Silverstonen MotoGP-kisan yhteydessä uuden rajoitettuna eränä valmistettavan Daytona Moto2 765 Limited Edition -mallinsa.

Moto2:n peruja

Runko periytyy edellisestä Daytona 675 -mallista. Se on täsmälleen sama, jota Triumph käytti Moto2-moottoreiden kehitystyössä testipyörissään. Muutenkin uuden mallin suunnittelussa on hyödynnetty Moto2-moottorien kehitystyön tuloksia. Esimerkiksi titaaniset imuventtiilit, nokkien profiilit, vahvemmat männät ja kiertokanget, korkeampi puristussuhde ja imusuppilot ovat suoraan Moto2-moottorin kehitysprojektin tuloksia.

Kolmisylinterisen 765-kuutioisen rivimoottorin huipputehoksi Triumph ilmoittaa 130 hevosvoimaa. Kierrosluvunrajoitinta on nostettu 600 kierrosta ylemmäs kuin samaa perusmoottoria käyttävässä Street Triple RS -nakumallissa. Rajoitin on nyt 13 250 kierroksen kohdalla.

Varustukseen kuuluu viisi kuljettajan valittavissa olevaa ajotilaa: Rain, Road, Sport, Track sekä kuljettajan räätälöitävissä oleva Rider-ajotila. Mittaristona on väri-TFT-näyttö ja katteet ovat hiilikuitua. Mittariston hallintaan ohjaustangossa on viiteen suuntaan liikkuva joystick, kuten Triumphin muissakin malleissa. Quickshifter-vaihdeavustin mahdollistaa kytkimettömän vaihteiden vaihdon sekä ylös- että alaspäin.

Jarruina ovat Brembon uusimmat Stylema-satulat, joiden jäähdytyksen kerrotaan olevan selvästi valmistajan aiempia malleja tehokkaampi. Jousituksena on kilpailukäytössä koetellut ja hyväksi havaitut Öhlinsin mallit, edessä NIX30 ja takana TTX36. Kuljettaja voi säätää jousituksen esijännitystä sekä puristus- ja paluuvaimennusta sekä etu- että takapäässä. Triumph ilmoittaa uutuusmallin olevan isommasta moottoristaan huolimatta kevyempi kuin edeltävä Daytona 675, jonka kuivapainoksi valmistaja ilmoitti 167 kiloa. Tarkka painolukema ilmoitetaan myöhemmin. Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition on yksipaikkainen ja rekisteröitävissä tieliikenteeseen.

Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition

Moottori: kolmisylinterinen rivimoottori, 765 cc
Teho: 97 kW (130 hv) / 12 250 r/min
Vääntö: 80 Nm / 9750 r/min
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto
Akseliväli: 1379 mm
Istuinkorkeus: 822 mm
Tankin tilavuus: 17,4 litraa
Paino: ilmoitetaan myöhemmin

Jaa artikkeli

Keskustelu