19.11.2015 Ajoneuvot Maistiainen: Porsche Macan GTS on katumaasturien urheiluauto Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Madaltunut alusta ja mustat yksityiskohdat ovat Macan GTS:n tunnusmerkkinä. Käsitys keskikokoisten katumaasturien ajettavuudesta nousi uudelle tasolle, kun Porsche Macan saapui markkinoille viime vuonna. Mikä katumaasturille erikoista, Macan oli myös oikeasti hauska auto ajaa.Nyt Porsche on tuonut mallistoon uuden jäsenen, Macan GTS:n. Porschen muun malliston tapaan GTS sijoittuu Macan S:n ja Turbon väliin.Moottorin uuden imuputkiston ja 1,2 bariin kohonneen ahtopaineen ansiosta 3-litrainen V6 tuottaa 360 hevosvoimaa – 20 enemmän kuin Macan S:ssä.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKahden tonnin keijukainenPorschen GTS-malliston hengessä myös ajettavuutta on muokattu urheilullisempaan suuntaan. Sähköinen iskunvaimennus PASM (Porsche Active Suspension Management) on muokattu urheilullisemmaksi. Auton maavaraa on madallettu 15 millimetriä. Lisävarusteena tarjotaan ilmajousitusta, joka säätää auton korkeutta ajotilanteen mukaan.Lopputuloksena on korkea ja lähes 2 000 kiloa painava katumaasturi, joka taittuu mutkiin reippaasti ja kallistelematta. Ei auto ajamisen hauskuudessa Porschen 911 tai Boxster -malleja haasta, mutta koko perheen kuljettavaksi monikäyttöautoksi suoritus on vaikuttava.Porsche Macan GTS:n tunnistaa mustista yksityiskohdista ja 20-tuumaisista vanteista. GTS-malli tuo Macaniin myös uudistuneessa 911-mallissa esitellyn tietoviihdejärjestelmän, joka mahdollistaa esimerkikisi Apple CarPlay –näytönpeilauksen. Porsche Macan GTS:t saapuvat maahan vuoden 2016 ensimmäisellä neljänneksellä.Katso lisää: Porsche.comTeksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 27.4.2025 Ajatuksia autoista Polttomoottori sähköauton varavirtana, eikö näiden aika mennyt jo? – Ajatuksia autoista 27.4.2025 Koeajo Koeajo: Volvo XC90 – on kaikki niin kuin ennenkin 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 26.4.2025 Koeajo Maistiainen: Škoda Enyaq – uusi keula vie pidemmälle 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous