mainos 8.3.2022 Ferrari on liittymässä mukaan NFT-markkinoille – mitä tämä tarkoittaa konkreettisesti? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä NFT:t nostivat toden teolla suosiotaan vuonna 2021, kun non fungible tokenit lähtivät lentoon. Koko markkina käy tällä hetkellä todella kuumana ja se kasvaa kovaa vauhtia. Samaan aikaan uutisotsikoista saa jatkuvasti lukea, miten ihmiset ovat tehneet miljoonien dollarien suuruisia ostoja ja myyntejä.Tämän johdosta yhä useammat suuret julkkikset ja yritykset ovat lähteneet NFT-markkinoille mukaan, sillä he näkevät digitaalisessa taiteessa oikein hyvän mahdollisuuden rahan tienaamiselle. Yksi näistä on kenties tunnetuin luksusautojen valmistaja, Ferrari.Jokainen autoista vähänkään ymmärtävä varmasti tietää, että fyysisen Ferrarin omistaminen voi ainakin tällä hetkellä olla hyvin tyyristä hommaa. Tilanne voi kuitenkin tulevaisuudessa muuttua, sillä Ferrari on menossa kovaa vauhtia kohti NFT-maailmaa.Mikä NFT sitten edes on ja mitä Ferrari on tarkalleen ottaen edes tekemässä? Tässä artikkelissa otetaan näistä asioista selvää!Mikä on NFT?NFT-lyhenne tulee sanoista non-fungible token. Tuo nimitys tarkoitta, että jokainen NFT on omalla tavallaan ainutlaatuinen eikä niitä ole mahdollista korvata. Lähimpänä tällaista voisivat olla esimerkiksi keräilykortit.NFT:t itsessään ovat kryptovaluuttatekniikkaa. Sitä on ollut olemassa jo hyvin pitkään, mutta se alkoi nousta ihmisten huulille vasta vuonna 2021, eli suurin piirtein samoihin aikoihin, kun metaverse alkoi kiinnostaa kansaa.Kyseessä on siis eräänlainen keräiltävä digitaalinen “valuutta”, joka ei ole vain perinteisen kryptovaluutan muodossa. Sen sijaan ihminen voi omistaa esimerkiksi kuvan, taideteoksen tai vaikkapa videopätkän. Jos esimerkiksi pitää urheilusta, niin itselle voisi esimerkiksi ostaa NBA-aiheisia videopätkiä hienoista heitoista ja pelihetkistä.Tämän jälkeen voisi sanoa, että omistaa itse tuon videopätkän. Ja vaikka joku muu voisi sitä katsoa, niin se ei silti olisi virallisesti heidän omistuksessaan. NFT vie siis digitaalisen taiteen täysin uudelle tasolle.Ferrari on lähtemässä mukaan NFT-maailmaanFerrarin toimitusjohtaja Benedetto Vignan mukaan NFT ja lohkoketjuteknologia voivat viedä heidän brändiään rutkasti eteenpäin. Hänen mukaansa he haluavat toimia entistä tiiviimmin yhteistyössä teknologisten kumppaneidensa kanssa, jotta he pystyisivät olemaan Web 3.0:n ja digitaalisen teknologian kärkinimiä.Yritykset, kuten Ferrari, voivat siis menestyä oikein hyvin tulevaisuuden internetissä ja Metaversessa, ja siitä kertoo paljon esimerkiksi se, että Facebook muutti oman nimensä Metaksi. Samaan aikaan vuosi 2022 on iso vuosi Ferrarille, sillä se viettää omia 75-vuotisjuhliaan.Heidän tarkoituksenaan onkin paljastaa oma uuden liiketoimintasuunnitelmansa perusteetu kesäkuun 2022 aikana. Ja on hyvin odotettavaa, että lohkoketjuteknologiaan liittyvät projektit ja NFT:t tulevat olemaan yksi suurimmista kohokohdista.Mitä Ferrari on konkreettisesti tekemässä?Ferrari otti ensimmäiset askeleensa kryptomaailmaan jo vuoden 2021 loppupuolella, kun se nimesi Velas Network AG:n viralliseksi NFT-kumppanikseen ennen F1-kautta 2022. Kyseessä on sveitsiläinen teknologiayritys, joka on digitaalisten palveluiden ja tuotteiden asiantuntija. Ferrari tulee siis olemaan hyvissä käsissä NFT-maailmassa!Velas tulee olemaan melkeinpä kaikessa Ferrarin toiminnassa pääsponsorina, mikä kertoo siitä, että Ferrari on todella panostamassa NFT-puolelle. Sen sponsorointi tulee näkymään seuraavilla tavoilla:● Ferrarin uusi F1-auto kulkee Velas-nimellä ● Velas on Ferrarin Esports -joukkueen nimisponsori ● Se on Prancing Horse -sarjan pääsponsoriEnsimmäiset digitaaliset keräilykohteet ovat ostettavissa viimeistään maaliskuussa 2022, kun uusi kausi alkaa.Vielä ei ole täysin selvää, mitä kaikkia tuotteita Velas ja Ferrari ovat kehittämässä yhdessä. Ei ole täysin poissuljettua, etteivätkö he voisi luoda esimerkiksi omaa kryptovaluuttaa tai myydä monipuolisesti erilaista kuva- ja videotaidetta innokkaille faneilleen. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.6.2025 Matkailu Viron ilmailumuseossa mieleen nousee synkkiä ajatuksia, mitä jos… 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 9.6.2025 Laivat Maailman meret ovat taas vähän turvallisempia - katastrofaalisen historian omaava entinen Sally Albatros/Silja Opera on romutettavana 8.6.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq 85 Sportline – RS-mallia odotellessa 7.6.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Ford Ranger PHEV - plugarissa on Mustangin bensiinimoottori, mutta se on ohjelmoitu imemään bensiinihöyryt sisäänsä 1.6.2025 Matkailu 85 vuotta sitten käytiin yksi merkittävimmistä toisen maailmansodan operaatioista 4.6.2025 Tapahtumat Päivän kuva: Scania LT146 6x4 -vetopöytäauto – "nokka, lippa ja veekasi" 2.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Mercedes-Benz E 350 Bluetec Cabriolet - avomersu, joka ei kavahda asuntovaunua tai venetraileria 8.6.2025 Matkailu Viron ilmailumuseossa mieleen nousee synkkiä ajatuksia, mitä jos… 5.6.2025 Käyttötesti Kesäkausi ja odottamaton ohjelmistopäivitys – Dacia Dusterin käyttötesti 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster