mainos 29.7.2022 JUICE BOOSTER 2: Sähköä kaikkialta ”mukaan otettavalla” latausasemalla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kun tavanomaisesta latausasemasta tulee mobiili, ja se yhdistää kaikki latauspistokkeet. Mitä pidemmäksi sähköautojen toimintamatkat kasvavat, sitä useammat ihmiset lähtevät näillä autoilla pitkille reissuille. Tämä on erittäin hyvä uutinen ja selkeästi havaittavissa Suomessa, missä olemme sitoutuneet vahvasti sähköiseen liikkuvuuteen. Tietyt rajoitukset kuitenkin häiritsevät edelleen käyttökokemusta ja aiheuttavat silloin tällöin kammottavaa ”toimintamatka-ahdistusta”. Varausten ja maksujen hallintaa vaikeuttava latausverkoston operaattoreiden pirstaloituneisuus ja ruuhkat tietyillä latausasemilla sekä tiettyinä kellonaikoina ovat arkisia ongelmia, joita sähköautoilijat joutuvat edelleen kohtaamaan. Sähköä on kaikkialla, ja se pitäisi saada sähköisen liikkuvuuden kannalta myös kaikkien käyttäjien saataville. Tällä vakaumuksella kansainvälisesti toimiva Juice Technology esittelee JUICE BOOSTER 2:n. Se on kannettava latausasema, joka perustuu kolmelle peruspilarille eli joustavalle lataukselle, laadulle ja turvallisuudelle. Enemmän kuin vain laturi Vuonna 2014 perustetun ja juuri Suomeen saapuneen johtavan kannettavien latausasemien valmistajan Juice Technologyn ”lippulaiva” ei ole pelkkä sähköautojen laturi. Se tarjoaa tavanomaisen latausaseman toiminnot ja turvallisuuden, mutta sen suurena etuna on, että auton akkua voi ladata missä tahansa, mistä löytyy pistorasia – oli se tarkoitettu kotitalous- tai teollisuuskäyttöön. Tätä varten laitteessa on yhdellä puolella tyypin 2 pistoke autoon liitettäväksi ja toisella puolella useiden eri pistokkeiden valikoima. Latausaseman laaja sovitinjärjestelmä mahdollistaa latauksen kaikkialla maailmassa kaikissa pistorasioissa. Tämä toiminto on lääke ”toimintamatka-ahdistukseen” ja merkitsee loppua yhdelle sähköautoilun vähiten intuitiivisista puolista eli vaikeudelle tietää, mitä pitäisi ladata, kun latausasemilla on eri tehoarvoja. Joustavuutta: latauspiste, minne ikinä menetkin JUICE BOOSTER 2, joka on myös erittäin kevyt, mahdollistaa 1–3-vaiheisen latauksen 1,4–22 kW:lla ja jopa 32 ampeerilla. Ihanteellisissa olosuhteissa auto on siis ladattuna täyteen jo 3–4 tunnissa. Myös monikäyttöisyys ja mukautuvuus ovat laitteen valtteja, sillä sitä voi käyttää mobiilin latausaseman lisäksi myös seinään asennettuna latausasemana sekä tavanomaisena latauskaapelina julkisia lataustolppia varten. Laitteesta löytyy lisäksi elektroninen vikavirtasuojakytkin. Integroitu suojatoiminto DC- ja AC-vikavirtaa vastaan tarkoittaa, että talossa ei tarvita kallista FI B:tä. Laatu ja turvallisuus – kaksi JUICE BOOSTER 2:n valttia JUICE BOOSTER 2:n runko tai hallintakeskus sisältää kaikki turvallisuus- ja tiedonsiirtotoiminnot. Sen keveys takaa mukavan käytön. Tämän vuoksi se on valmistettu alumiinista, minkä ansiosta se kestää myös yliajon yli 3 tonnin pyöräkuormalla sekä iskut. Roiske- ja pölytiiviyden lisäksi se on myös täysin vedenpitävä (IP67). Laitteen laatu kulkee käsi kädessä turvallisuuden kanssa. JUICE BOOSTER 2:n JUICE CONNECTOR -liittimen rakenne on saanut innoituksensa avaruusteknologiasta, ja se mahdollistaa älykkään virranhallinnan automaattisen sovittimentunnistuksensa ansiosta. Lisäksi liittimeen integroitu teknologia kytkee sen välittömästi pois, jos vaarallisia AC- tai DC-vikavirtoja esiintyy. Maajohtimen jatkuva valvonta takaa laitteen suojauksen ja nousee sen parhaaksi henkivakuutukseksi. Juice Technology Joko näit videon konttorillamme järjestetystä drone-kilpailusta. Lue juttu ja katso video Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 7.5.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 ja katsastuksen helppouden viehätys 7.5.2024 Liikenne Kesäkuu tuo vakuutuspakon yli 25 kg painaville tai yli 25 km/h -kulkeville moottorikulkineille 8.5.2024 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Courier – kantti kantilta monikäyttöisyyttä 8.5.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Nouda auto suoraan tehtaalta! 9.5.2024 Automatkailu Automatkailija: Tanskassa hölmöilemällä voit menettää autosi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 4.5.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: voiko automaattivaihteista autoa hinata? 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 7.5.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 ja katsastuksen helppouden viehätys 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe