Etusivu TyyppiviatBMW 4-sarja -tyyppiviat BMW 4-sarja -tyyppiviat BMW 4-sarjan mahdolliset tyyppiviat selviävät Moottorin kokoamista kattavista katsastustilastoista ja vikaraporteista. Useista lähteistä koottu vikatietolista helpottaa auton ostopäätöksen lisäksi myös jo omistuksessa olevan auton korjaustarpeiden arvioimista. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Vikatietolistan kotimaisia lähteitä ovat Autoliitto, A-Katsastus Oy ja Traficom. Saksasta tietoa kerätään ADAC:n, TÜV:n, Dekran, GTÜ:n, ja KBA:n tilastoista. Saksasta onkin kerätty muun muassa kattavat tiepalveluraportit, sillä siellä autojen määrä on suuri. Myös Britannian ajoneuvohallintokeskus DVSA on edustettuna. Takaisinkutsuja Vain uusimmat syyskuu 2021–lokakuu 2023 ilmoitettuja. BMW 3-sarja (F30,F31, F80) ja 4-sarja (F32) 2012–2019: Vikatietolistan päivittämisen aikaan 2023 Traficom oli julkaissut vain englanninkielisen kuvauksen näistä takaisinkutsuista. G20 (3 Serie), G21 (3 Serie), G80 (M3), uusin malli vuodesta 2019 alkaen: The fault affects the left side upper front safety belt. 0072470200. The safety belt could have experienced transport damage during shipment from the supplier. The transport damage may not have been detected during vehicle assembly. In case of transport damage, a malfunction of the seat belt over lifetime cannot be excluded. The upper safety belt front left of the affected vehicles should be replaced precautionally. Aloitus 22.9.2022. 2 Serie (G42), 3 Serie (G20, G21, G28), 4 Serie (G22, G23, G24), M3 (G80, G81), M4 (G82, G83): Body Domain Controller (BDC). 0061510700. On affected vehicles the Body Domain Controller (BDC) was replaced during a workshop visit. If the new BDC has not been properly reset, the “Automatic Door Lock” (ADL) functionality was set to inactive. Only after a reset the functionality is saved as “default on” in the flash persistent vehicle memory. For affected vehicles exists the risk that in case of certain crash situations the door might open. Therefore, the doors are automatically locked (ADL) when exceeding a speed of 16 km/h. If disabled, in case of a crash an increased risk for injuries to the passengers in case of a second impact, roll-over, etc. cannot be excluded. Affected vehicles will be checked and if necessary, a reset of the vehicle data performed. Aloitus 15.2.2023. 1 Serie, 2 Serie, 3 Serie, 4 Serie, 5 Serie, 6 Serie, X5, X5 M, X6, X6 M, M3, M4: The safety recall involves the driver airbag with SDI inflator. 0032420300. If a possible degradation of the propellant tablets occurs, this could lead to an over-aggressive combustion in the event the airbag is activated which may cause the inflator body to rupture. An inflator rupture may cause metal fragments to pass through the airbag and into the vehicle interior at high speed. A malfunction of the inflators due to an age-related change in characteristics cannot be excluded. The risk will increase according to the age of the vehicle. On affected vehicles the driver airbag module will be replaced. Aloitus 22.3.2023, Traficom. i3 Sedan (G28), uusin malli 2019 alkaen, i4 (G26), i7 (G70), iX1(U11), iX3 (G08): Due to a process error during production, a cable bridge connection connecting two circuit boards within the cell supervision circuit (CSC) might not have been installed properly. 0061720700. The CSC constantly monitors the voltage and temperature of the high voltage battery to prevent exceeding or falling below specified values, which could result in damage to the HV battery. The connectors of the cable bridge might not have been locked into place correctly resulting in a communication failure within the CSC. The communication failure might be compensated by the CSC software, but in some cases the power might be reduced to 0 amps, resulting in no drive power. In this case the driver is being warned by a check control message (CCM). On affected vehicles the cell supervision circuit (CSC) will be replaced. Aloitus 19.4.2023. Katsastuksessa havaittuja vikoja (sulkeissa ajoneuvon vuosimalli, jos se on tiedossa) BMW 3-sarja (F30,F31, F80) ja 4-sarja (F32) 2012–2019: Ei merkittäviä vikakohteita (2018), Traficom Käyttöjarru (2015–2013), Traficom Renkaat ja vanteet (2013), Traficom Valvontajärjestelmä (OBD) (2017), Traficom Valmistajan kilpi (2017), Traficom Etuakselisto (2012), Traficom Taka-akselisto (2014, 2012) Jousitus ja iskunvaimennus (2017–2012), Traficom Seisontajarrun dynamometritesti (2013), Traficom Jousitus ja iskunvaimennus, Saksa Seisontajarru, Saksa Päästömittaus, Saksa Ajovaloissa vikoja, Saksa Öljyvuotoja, Saksa Kuluneita jarruja (urheilullinen ajotapa), Saksa Iskunvaimentimen vuodot, Saksa Tielle jättäviä vikoja ADAC (sulkeissa ajoneuvon vuosimalli, jos se on tiedossa) BMW 3-sarja (F30,F31, F80) ja 4-sarja (F32) 2012–2019: Erittäin luotettava auto, yksi parhaista tiepalvelutilastossa vuodelta 2022. Ei merkittäviä tielle jättäviä vikoja. Käyttäjien ilmoittamia vikoja BMW 3-sarja (F30,F31, F80) ja 4-sarja (F32) 2012–2019: Ovien tiivistekumit saattavat kutistua, korjaaminen on kallista. Dieselin hiukkassuodatin tukkeutuu, mikäli ajetaan paljon lyhyitä matkoja. Madallettu alusta: Helat ja olka-akseli kuluvat nopeammin. Runsaasti takaisinkutsuja: Dieselin pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän venttiili voi vuotaa ja aiheuttaa palovaaran. BMW joutui takaisinkutsumaan kaikkiaan 1,8 miljoonaa dieselmallia. Connected Drive System -järjestelmässä voi olla turvallisuusriski: Varas voi päästä autoon sisään. Ohjelmistopäivitys poistaa ongelman. Syksyllä 2014 valmistetuissa autoissa oli ongelmia etumatkustajan turvavöissä ja niihin autoihin on vaihdettu uudet turvavyöt. Koeajot – BMW Merkki Merkki Malli Malli Hae koeajot 8.4.2025 Koeajo Koeajo: BMW 530e xDrive Touring – odotettu farmarimalli 1.1.2025 Koeajo Koeajo: BMW 330e Touring – miten parantaa erinomaista? 23.12.2024 Koeajo Koeajo: BMW 120 – pientä premiumia kaipaavalle 2.12.2024 Koeajo Koeajo: BMW i4 M50 xDrive – suosiolle on syynsä 11.11.2024 Koeajo Koeajo: BMW M5 on nyt onneksi lataushybridi, sillä sen ansiosta malli sai säilyttää V8-moottorin 14.10.2024 Koeajo Koeajo: BMW 120 – varovaisesti uudemmaksi 5.10.2024 Koeajo Koeajo: BMW X3 – Münchenin myyntimaasturin muodonmuutos 7.8.2024 Koeajo Koeajo: BMW i5 Touring – sähköfarkulla voi ajaa ilman käsiä 15.6.2024 Koeajo Koeajo: BMW F 900 GS – viimein kaikki on hyvin Mitä Moottorin autojen tyyppivikojen listaus paljastaa? Pelkät katsastustilastot eivät tietenkään kerro kaikenlaisista vioista, mutta kerätyt katsastusraportit antavat kuitenkin selkeän kuvan monista automallien käyttökuluihin ja turvallisuuteen vaikuttavista vioista. Katsastuksessa havaitut puutteet ja ongelmat liittyvät useimmin jarruihin, pyöräntuentaan nivelineen sekä voimalinjaan. Katsastusraporttien tukena tarjottavat tiepalveluraportit tekevät kokonaisuudesta arvokkaan. Niin sanotut tielle jättävät viat ovat täysin erilaisia kuin katsastuksessa havaitut viat ja saattavat tuoda täysin toisenlaisia ongelmia esille. Näistä vioista yli puolet liittyy sähkölaitteisiin ja näistä suurin osa tänä päivänä akun pettämiseen. Ymmärrettävästi katsastus- ja tiepalvelutilastot eivät kerro aivan kaikista automallien vioista. Joidenkin automallien kohdalla kalliita korjauskustannuksia aiheuttavat moottoriviat, esimerkiksi turboahtimen ja jakopään ketjun viat tai voimansiirron viat, kuten kaksoismassavauhtipyörän tai kaksoiskytkinvaihteiston viat jäävät usein vikaraporttien ulkopuolelle. Nämä ilmenevät usein hitaasti kasvavana äänenä, värinänä tai moottorin tehottomuutena ja ne tulee korjata ennen täystuhoa. Takaisinkutsut ilmenevät korjauskehotuksena valmistajan havaitessa automalleissaan mahdollisen ongelman tai valmistusvian. Nämä korjataan auton omistajalle ilman ylimääräisiä kustannuksia. Niiden osalta on tärkeää tietää työ suoritetuksi tai hoitaa asia kuntoon. On myös hyvä muistaa, että automallin niin sanotun laadun ohella myös kuluttajan toimenpiteillä, kuten ajotavalla, auton hoidolla, huolloista huolehtimisella sekä vikojen korjauttamisella on ratkaiseva vaikutus auton kuntoon. Tutustu myös koeajoihin! Moottorin koeajaa kaikkia Suomessa myytävät automallit. Kattava koeajojen arkisto tarjoaa koeajoja jo yli 80 automerkiltä ja lista päivittyy jatkuvasti.