13.5.2020 Ajoneuvot Audi A6 Avant TFSI e quattro on malliston muhkein latausfarkku Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Audin lataushybridibuumi iskee seuraavaksi A6 Avantiin. Malliston kookkain farmari kulkee yhdellä latauksella noin 50 kilometriä ennen polttomoottorin vaivaamista. Muhkea lataushybridifarkku Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro yhdistää valmistajan kookkaimman farmarikorin uumeniin 2,0-litraisen TFSI-bensiinimoottorin ja sähkömoottorin. Molemmat moottorit toimivat seitsemänvaihteisen S tronic -automaattivaihteiston kautta ja välittävät voiman Audin quattro ultra -nelivedolle.Mallimerkinnän 55 tarkoittaa audiksi, että järjestelmän yhteisteho on 362 hevosvoimaa (270 kW) ja järjestelmän yhteisvääntö on 500 newtonmetriä. Polttomoottori tuottaa 252 hv (185 kW) ja sen huippuvääntö on 370 newtonmetriä. Sähkömoottorin suoritusarvot ovat puolestaan 105 kW (141 hv) ja suurin vääntömomentti on 350 newtonmetriä. Kiihtyvyys 0–100 km/h on 5,7 sekuntia ja huippunopeus on hybriditilassa 250 km/h, pelkällä sähköajolla 135 km/h.Hybridijärjestelmän akku on kooltaan 14,1 kilowattituntia. Valmistajan mukaan Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro kulkee yhdellä latauksella noin 51 kilometriä (WLTP), tai toisin ilmaistuna saman verran kuin kestää sanoa auton mallimerkintä ääneen.Lataaminen sujuu parhaimmillaan 7,4 kW teholla, merkiten täyttä latausta 2,5 tunnissa. Audin e-tron -latauspalvelu tarjoaa pääsyn yli 140 000 julkiseen latauspisteeseen ympäri Eurooppaa. MyAudi-sovelluksen avulla voidaan hallinnoida lataamista ja auton lämmitystä jo ennen matkan alkamista ja ilmastoinnin osana on sähkökomponenttien hukkalämpöä hyödyntävä lämpöpumppu.Auton takaosaan sijoitettu akku tarkoittaa, että Audi A6 Avant -lataushybridin tavaratila on kynnyksetön ja kooltaan 405 litraa. Takaistuimet kaatamalla tarpeellista tavaraa mahtuu jopa 1 535 litraa. Hybridijärjestelmästä johtuen vakiovarustelistalta löytyvät aina MMI Navigointi plus ja Audin virtuaalimittaristo.A6 Avant hyödyntää sähköajon suunnittelussa navigaatiotietoa, liikennetietoa, kuljettajan ajotyyliä ja auton lukuisia sensoreita. Järjestelmä optimoi esimerkiksi, milloin on tehokkainta antaa auton rullata vapaalla, ja milloin kerätä jarrutusenergiaa talteen ajoakustoon. Tavoitteena on ajaa mahdollisimman suuri osa matkasta sähköllä. Kuljettaja voi myös ohjata hybridijärjestelmän toimintaa ajotiloilla.Ensimmäiset Audi A6 Avant 55 TFSI e quattrot tulevat sedanin jälkeen Suomessa jälleenmyyjille alkusyksystä, myynnin alkaessa kesällä.Lähde ja kuvat: AudiMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä – Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 18.3.2025 Uutinen Mitä Toyota Gazoo Racingilla on vedetty? Luvassa isoja takasiipiä ja keskimoottorinen GR Yaris 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa – uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 16.3.2025 Ajoneuvot Täyssähköisessä Mercedes-Benz ESprinter -retkeilyautossa on yllättävänkin paljon järkeä 14.3.2025 Uutinen Moottorin haastattelu: Toyota ei usko solid state -akkujen tulevan massatuotantoon vielä vuosikausiin 14.3.2025 Ajoneuvot Ulkonäkö pettää – Mercedes-Benz CLA on nyt nimittäin aivan uusi, ja lähtökohtaisesti valmistajansa energiatehokkain sähköauto 14.3.2025 Ajoneuvot Saisiko olla maailman nopeimmin kiihtyvä tuotantoauto? Tässä on Porsche Taycan Turbo GT Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.3.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Citroën DS by Vernagallo Stile 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Mitsubishi Outlander PHEV – kansansuosikki lainaa rapakon takaa 22.3.2025 Kotimaanmatkailu Moottori 100 vuotta: Koronakuplassa Ranualla 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä - Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 17.3.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Keine bombe – onko tässä toisen maailmansodan arvokkain ”panttipullo”? 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa - uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Hyundai Inster – uutuushalpis on todellinen ekoilija 19.3.2025 Laivat Baltic Princessin telakointi osa 2: nyt katsotaan mitä se on syönyt ja vedetään tuoreet maalit päälle 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 25.2.2025 Uutinen Autosta rikkoutui takalasi – asiakkaan ostama lasivakuutus ei korvannutkaan 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle