29.4.2018 Ajoneuvot Pian myös Suomessa – Opel Insignia GSi sai hinnat Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ennakkomyynti on käynnistynyt. Niin Grand Sport- kuin Sports Tourer -korimallina saatavan Insignia GSi:n hinnat alkavat 54 316 eurosta. Nyt on Insignian vuoro jatkaa Opel GSi -mallien perinnettä, joka alkoi vuonna 1984 Manta GSi:stä ja Kadett GSi:stä. Valmistajan mukaan Insignia GSi:n hauskuus piilee muun muassa sen älykkäällä voimanjaolla varustetussa nelivetojärjestelmässä, dynaamiseksi säädetyssä alustassa, Brembon optimoiduissa jarruissa ja Michelinin erikoisrenkaissa. Uutta kahdeksanportaista automaattia voidaan käyttää kilpa-autojen tapaan ohjauspyörän siivekkeillä entistäkin aktiivisemman ajokokemuksen luomiseksi. Valmistajansa mukaan Insignia GSi Grand Sport on tinkimätön urheilullinen perheauto ja sen sisar Sports Tourer nopea, käytännöllinen ja ennen kaikkea turvallinen ja tilava farmari. Hinnat Suomessa Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 Turbo Start/Stop A8 4x4 54 316 € Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 CDTI BiTurbo Start/Stop A8 4x4 56 570 € Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 Turbo Start/Stop A8 4x4 56 145 € Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo Start/Stop A8 4x4 58 050 € Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Turboahdetut moottorivaihtoehdot Opel on varustanut uuden Opel Insignia GSi:n 2.0 litran BiTurbo-dieselmoottorilla, joka tuottaa 154 kW/210 hv:n tehon 4 000 rpm käyntinopeudella ja 480 Nm vääntömomentin 1 500 rpm käyntinopeudella. GSi Grand Sport BiTurbo kiihtyy nollasta 100 kilometrin tuntinopeuteen vain 7,8 sekunnissa ja sen huippunopeus on 233 km/h. NEDC-polttoaineenkulutus yhdistettyssä ajossa on valmistajan mukaan 7,3 l/100 km, CO2-päästöjen ollessa 192 g/km. Turboahdetun bensiinimoottorin haluava voi valita 191 kW/260 hv:n 2.0 litran moottorin. Sen suurin vääntömomentti on 400 Nm käyntinopeusalueella 2 500–4 000 rpm. Kiihdytys nollasta 100 kilometrin tuntinopeuteen taittuu 7,3 sekunnissa ja antaa 250 km/h huippunopeuden. NEDC-kulutukseksi valmistaja ilmoittaa yhdistetyssä ajossa 8,6–8,7 l/100 km, CO2-päästöjen asettuessa välille 197–199 g/km. FlexRide-alusta ja neliveto Insignia GSi:n lyhyemmät jouset madaltavat autoa 10 millimetriä perusversioon verrattuna. Sähkösäätöinen, GSi:n vakiovarustukseen kuuluva FlexRide-alusta mukauttaa iskunvaimentimet ja ohjauksen sekunnin murto-osissa; ohjainlaite muuttaa myös kaasupolkimen vastetta ja kahdeksanportaisen automaattivaihteiston vaihtamispisteitä. Valmistajan mukaan kuljettaja voi valita normaaliasetuksen sijaan Tour- tai Sport-ajotilan. Ohjauksen ja kaasupolkimen vaste muuttuu valitun ohjelman mukaan. GSi:ssä on myös erityinen Competition-tila, joka aktivoidaan ESP:n painikkeella. Kaksoispainallus antaa kuljettajalle lisää vapautta ja kytkee luistoneston pois. Voimansiirron Twinster-nelivetojärjestelmässä taka-akselin tasauspyörästö on korvattu kahdella monilevykytkimellä, joilla säädetään molempien takapyörien vääntömomenttia yksilöllisesti sekunnin murto-osissa. Ajotilanteesta riippuen pyörien kiihtyvyys on valmistajan mukaan yksilöllinen, olosuhteista ja tien pinnasta riippumatta. Sporttia ja hierontaa tarjolla Opelin kehittämässä, AGR-sertifioidussa urheiluistuimessa on kaikki Insignian istuimista tutut ominaisuudet. Kokonaisuuden viimeistelee korkea selkänoja integroidulla pääntuella. Valittavana on kaksi premium-nahkaverhoilua. Istuimen pituutta, syvyyttä, istuintyynyä ja selkänojan kallistusta sekä neljään suuntaan säädettävän ristiselän tuen ilmatyynyjä säädetään sähköllä. Kaikki säädöt voidaan tallentaa muistiin – vain istuinosan pituus on säädettävä käsin. Tuuletus ja lämmitys on integroitu sekä istuinosaan että selkänojaan. Lisäksi kuljettaja voi nauttia selän hieronnasta. Alareunastaan suora, nahkaverhoiltu urheiluohjauspyörä, alumiiniset polkimet ja musta kattoverhous korostavat valmistajan mukaan urheilullista tunnelmaa. Lähde ja kuvat: Opel Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 28.4.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 N – sähköautokin paranee vaihtamalla 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 27.4.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: mistä tietää, että automaattisesti palavat takavalot varmasti palavat? 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?