10.5.2021 Ajoneuvot Uusi Suzuki GSX-S1000 – Teho: riittävä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suzuki on vakuuttunut, että streetfighterin tehoksi riittää 150 hevosvoimaa. Uudistuksessa onkin keskitytty tehonlisäyksen sijaan muiden ominaisuuksien hiomiseen. Sitten takavuosien Katana- ja Hayabusa-mallien Suzuki ei ole esitellyt markkinoiden tehokkaimpia moottoripyöriä. Se on pikemminkin ottanut järjen käteen, ja miettinyt mikä on järkevää, ja miten suorituskyky pystytään hyödyntämään parhaiten. Samaa filosofiaa on noudatettu myös alunperin vuonna 2015 esitellyn GSX-S1000:n uudistuksessa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyMoottoriin vain pakolliset päivityksetMoottori on saanut Euro 5 -päivityksen uusine pakoputkineen. Huipputehoksi kerrotaan 152 hevosvoimaa ja vääntölukemaksi 106 newtonmetriä, eli edellisen mallin 150 hevosvoimaan ja 108 newtonmetriin on muutoksia tullut marginaalisesti. Valmistajan mukaan moottori on kuitenkin vahvempi ala- ja keskikierroksilla, eli juuri niillä kierroksilla joita katuajossa käytetään eniten. Huipputehon kierrosluku on noussut tuhat kierrosta ylemmäs. Tehoasetuksia on kolme, ja niiden A-B-C -symbolit tulevat sanoista Active-Basic-Comfort. A on siis kaasunvasteeltaan ärhäkäs, kun taas C-asetuksella moottori reagoi kaasukahvan liikkeisiin rauhallisemmin. Luistonestossa kuljettajan valittavia asetuksia on viisi.Shifterillä ja paremmilla renkailla lisää urheilullisuuttaUlkonäköä on päivitetty erityisesti pyörän etuosasta, joka on saanut yhden ajovalon tilalle kaksi erittäin pienikokoista päällekkäin sijoitettua led-valoa. Tankin tilavuus on kasvanut kahdella litralla ja on nyt 19 litraa. Varustusta on parannettu myös lisäämällä vaihdevivustoon quickshifter-vaihdeavustin, joka mahdollistaa kytkimettömän vaihdon sekä isommalle että pienemmälle vaihteelle. Ensiasennusrenkaiksi on valittu Dunlopin Sportmax RoadSport2:t, joilla pyörän ominaisuudet pääsevät paremmin oikeuksiinsa kuin edellisen mallin vanhemmilla Dunlopin kumeilla.Runko, geometria ja istuinkorkeus ovat ennallaan. Euro 5 -päivityksen yhteydessä suunniteltu uusi pakoputkisto yhdessä parantuneen varustetason sekä kaksi litraa suuremman tankin kanssa tarkoittaa painon kasvamista viidellä kilolla. Nyt mittari pysähtyy 214 kilon lukemaan. Moottori: Nelisylinterinen rivimoottori, 999cc Teho: 112 kW (152 hv) / 11 000 r/min Vääntö: 106 Nm / 9 250 r/min Voimansiirto: monilevyinen yhdistelmäluistokytkin, 6 vaihdetta, ketjuveto Akseliväli: 1460 mm Istuinkorkeus: 810 mm Tankin tilavuus: 19 litraa Paino tankattuna: 214 kg Hinta: 18 090 € Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Suzuki Lue lisää Kaikki artikkelit 25.5.2025 Ajoneuvot Porsche 992.2 saapui Suomeen 911 Carrera S -muodossaan 24.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: CF Moton ensihuollossa kävi hupsis – pyörä pajalla koko päivän 21.5.2025 Ajoneuvot Nissan Micran kuudes sukupolvi astui esiin täyssähköisenä – Vuoden Auto jo syntyessään? 17.5.2025 Ajoneuvot Macron vaihtoi täyssähköön – DS No8 palvelee nyt Ranskan presidenttiä jälleen perinteisemmällä korimallilla 17.5.2025 Moottoripyörät Koeajo: Kawasaki Z900 – teknisempi lähestyminen klassikkoon 16.5.2025 Ajoneuvot Nimi vaihdettu: DS 4 on jatkossa DS N°4 15.5.2025 Ajoneuvot Fiat on valmistanut esisarjan 500 Hybridit – kehityksen meneminen tavallaan takapakkia on tässä kohtaa täysin välttämätöntä 13.5.2025 Ajoneuvot Tämän kojelautakuvan myötä on selvää, että Toyota RAV4:n uutta sukupolvea tarvitsee odottaa enää ensi viikkoon 12.5.2025 Ajoneuvot Euroopan komissiolta kaksi vuotta armonaikaa autojen päästörajoille – näin äänestivät suomalaismepit Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 25.5.2025 Koeajo Koeajo: Mitsubishi Outlander – kuin ladattava Nissan X-Trail 24.5.2025 Lentokoneet Mach 0,94: Bombardier Global 8000 on nopein siviililentokone sitten Concorden 24.5.2025 Esittely Koeistuttu: Lexus ES 500e – johtajan mitoille tehty 24.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: CF Moton ensihuollossa kävi hupsis – pyörä pajalla koko päivän 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 20.5.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach S 580 e – unelmia ja toimistohommia 23.5.2025 Päivän kuva Päivän kuva: huima 6 762 matkustajan alus 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa