10.5.2021 Ajoneuvot Uusi Suzuki GSX-S1000 – Teho: riittävä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suzuki on vakuuttunut, että streetfighterin tehoksi riittää 150 hevosvoimaa. Uudistuksessa onkin keskitytty tehonlisäyksen sijaan muiden ominaisuuksien hiomiseen. Sitten takavuosien Katana- ja Hayabusa-mallien Suzuki ei ole esitellyt markkinoiden tehokkaimpia moottoripyöriä. Se on pikemminkin ottanut järjen käteen, ja miettinyt mikä on järkevää, ja miten suorituskyky pystytään hyödyntämään parhaiten. Samaa filosofiaa on noudatettu myös alunperin vuonna 2015 esitellyn GSX-S1000:n uudistuksessa. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Moottoriin vain pakolliset päivitykset Moottori on saanut Euro 5 -päivityksen uusine pakoputkineen. Huipputehoksi kerrotaan 152 hevosvoimaa ja vääntölukemaksi 106 newtonmetriä, eli edellisen mallin 150 hevosvoimaan ja 108 newtonmetriin on muutoksia tullut marginaalisesti. Valmistajan mukaan moottori on kuitenkin vahvempi ala- ja keskikierroksilla, eli juuri niillä kierroksilla joita katuajossa käytetään eniten. Huipputehon kierrosluku on noussut tuhat kierrosta ylemmäs. Tehoasetuksia on kolme, ja niiden A-B-C -symbolit tulevat sanoista Active-Basic-Comfort. A on siis kaasunvasteeltaan ärhäkäs, kun taas C-asetuksella moottori reagoi kaasukahvan liikkeisiin rauhallisemmin. Luistonestossa kuljettajan valittavia asetuksia on viisi. Shifterillä ja paremmilla renkailla lisää urheilullisuutta Ulkonäköä on päivitetty erityisesti pyörän etuosasta, joka on saanut yhden ajovalon tilalle kaksi erittäin pienikokoista päällekkäin sijoitettua led-valoa. Tankin tilavuus on kasvanut kahdella litralla ja on nyt 19 litraa. Varustusta on parannettu myös lisäämällä vaihdevivustoon quickshifter-vaihdeavustin, joka mahdollistaa kytkimettömän vaihdon sekä isommalle että pienemmälle vaihteelle. Ensiasennusrenkaiksi on valittu Dunlopin Sportmax RoadSport2:t, joilla pyörän ominaisuudet pääsevät paremmin oikeuksiinsa kuin edellisen mallin vanhemmilla Dunlopin kumeilla. Runko, geometria ja istuinkorkeus ovat ennallaan. Euro 5 -päivityksen yhteydessä suunniteltu uusi pakoputkisto yhdessä parantuneen varustetason sekä kaksi litraa suuremman tankin kanssa tarkoittaa painon kasvamista viidellä kilolla. Nyt mittari pysähtyy 214 kilon lukemaan. Moottori: Nelisylinterinen rivimoottori, 999cc Teho: 112 kW (152 hv) / 11 000 r/min Vääntö: 106 Nm / 9 250 r/min Voimansiirto: monilevyinen yhdistelmäluistokytkin, 6 vaihdetta, ketjuveto Akseliväli: 1460 mm Istuinkorkeus: 810 mm Tankin tilavuus: 19 litraa Paino tankattuna: 214 kg Hinta: 18 090 € Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Suzuki Lue lisää Kaikki artikkelit 26.7.2024 Ajoneuvot Dacia Sandero töytäisi Tesla Model Y:n pois Euroopan myydyimmän automallin paikalta vuoden 2024 ensimmäisellä puolikkaalla 23.7.2024 Ajoneuvot Uudet Porsche Panamera GTS ja -Turbo S E-Hybrid antavat tilaa V8:lle, teholle ja Nürburgring-ennätykselle 22.7.2024 Ajoneuvot Selvitimme myös Suomessa myytävien pakettiautomallistojen keski-iät – hyötyautot ovat keskimääräiseltä malli-iältään yli puolet henkilöautoja vanhempia 21.7.2024 Ajoneuvot Enteileekö tämä Seatin loppua? – Tarracosta luovutaan, koska tilaa halutaan tehdä sen sijaan Cupra Terramarille 19.7.2024 Ajoneuvot 304 hevosvoiman Lexus LBX Morizo RR on kuin neliovinen ja ylellisempi GR Yaris – nyt siis täyttä totta! 18.7.2024 Ajoneuvot Porsche Macanin mallisto täydentyi takavetomallilla sekä 4S:llä – 78 440 euron Macan lienee inflaatiokorjattuna Suomen halvin Porsche ehkä jopa koskaan 16.7.2024 Ajoneuvot Vehoniemen automuseon johtaja Leila Suutarinen: ”Vanhoissa autoissa kiehtovat tuoksut, äänet ja historia” 15.7.2024 Ajoneuvot Laskimme kaikkien Suomessa edustavien automerkkien mallistojen keski-iät – arvaat varmasti kuka kauppaa vanhinta mallistoa 14.7.2024 Ajoneuvot Tämä perä kuuluu Audi A5 Avantille – myös sähköinen A6 E-Tron sekä uusi Q5 mahtuvat aivan lähiaikojen uutuuskalenteriin Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 25.7.2024 Esittely Koeistuttu: Nissan Ariya Nismo – "tehokkaampi ja edullinen" 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 25.7.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electric ja halpaa huoltoa 26.7.2024 Tekniikka Audin uusi 48 voltin kevythybridijärjestelmä lähentelee jo perushybridiä 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 23.7.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: kesälomamatka diesel-Mersulla paljasti sivuääniä ja lisää auton hyvistä ja huonoista puolista 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 20.7.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Ford Escort RS Cosworth ja aikakauden ikoni 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 2.7.2024 Ajoneuvot Lataushybridiksi muuttunut BMW M5 löysi Suomen autoverojärjestelmän porsaanreiän - peräti 60 000 euroa edeltäjäänsä halvemmalle häviää hinnassa myös M3 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 11.7.2024 Uutinen Hallitus suunnittelee matkailuautojen autoverotuen poistamista asteittain – alan toimijat ovat huolissaan