15.10.2016 Ajoneuvot Uusi Yamaha R6 on kuin kopio isoveljestään Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Yamaha uudistaa 600-kuutioisen YZF-R6:n sekä teknisesti että ulkonäöltään kaudelle 2017. Uuden R6:n muotoilu on saanut selvästi vaikutteita uusimman sukupolven 1000-kuutioisista YZF-R1-pyöristä. M1-tyyppinen ilmanotto ja kapeat kiilamaiset kaksoisajovalot ovat lähes identtiset R1-mallin kanssa. Ilmettä on korostettu kapeilla seisontavaloilla. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. vaihteiden vaihtamista nopeuttava Quick Shift System -vaihdeavustin sekä luistonestojärjestelmä, joka on tarvittaessa kytkettävissä pois käytöstä. Vuoden 2017 YZF-R6:n etukate ja tuulilasi ovat aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan selvästi nykymallia virtaviivaisemmat. Ilmanvastusta vähentävä uusi etukatteen muotoilu on kehitetty YZF-R1:n ominaisuuksien pohjalta ja se parantaa pyörän aerodynamiikkaa jopa kahdeksan prosenttia. Niiden lisäksi myös pyörän LED-vilkkujen aerodynamiikka on parannettu integroimalla ne taustapeileihin, mikä vähentää ilmanvastusta ja turbulenssia. Kaasukahvalta ei enää lähde vaijeria, vaan Yamaha on ottanut käyttöön sähköisen ride-by-wire -kaasun. Luistonesto on kuusiasentoinen. Järjestelmän ohjelmisto varmistaa, että luistoneston puuttuminen peliin ei tee ajamisesta epäluonnollisen tuntuista. Lisäksi se kompensoi takarenkaan kulumista ja pyörä toimii entistä vakaammin. Etuteleskoopit on lainattu suoraan YZF-R1:stä, ne ovat halkaisijaltaan 43 milliä aiemman 41 millin sijaan. Tukevampi etuhaarukka parantaa ajettavuutta erityisesti jarrutuksissa sekä kaarreajossa. Etupyörän akselin halkaisija on samalla kasvatettu 25 milliin. Sekä etu- että takajousituksen valmistaja on KYB, ja molemmat jousitukset ovat täysin säädettäviä. Etujarruina on kaksi 320-millistä levyä yhdessä nelimäntäisten jarrusatuloiden kanssa. Uudistetun satulan ja takarungon ansiosta kuljettaja pystyy siirtämään nopeasti painopistettä puolelta toiselle. CF-valumagnesiumista valmistettu takarunko on edestä 20 milliä kapeampi, minkä ansiosta kuljettaja voi painautua tehokkaammin katteiden suojaan ja parantaa näin aerodynamiikkaa. Istuimen korkeus on säilytetty ennallaan, mutta sen takaosaa on kohotettu loivasti, mikä tukee kuljettajaa paremmin ja sallii vapaamman liikkumisen. Alumiinista valmistetussa polttoainesäiliössä on syvät polvikuopat, joiden avulla kuljettaja saa pyörästä tukevan otteen. Alumiininen polttoainesäiliö painaa 1,2 kiloa vähemmän kuin teräksinen. YZF-R1-mallien mittareihin perustuvaan mittaristoon kuuluu analogistyylinen kierroslukumittari ja digitaalinen nopeusmittari, jonka monitoiminäyttö kertoo luistoneston ja ABS-järjestelmän tilan. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yamaha YZF-R6 Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys Iskutilavuus: 599 kuutiosenttimetriä Poraus x isku: 67 x 42,5 mm Puristussuhde: 13,1:1Värit kaudella 2017: Race Blue ja Tech Black Yamaha R6 esittelyvideo: https://youtube.com/watch?v=3Pq6K_uaUzw Lähde: Konekesko Kuvat: Yamaha Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Moottoripyörät KTM 450 Rally Replica – sadalle nopeimmalle 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Matkailu Elämysmatka: MotoGP Portimão – Viihdettä kaikille aisteille 30.4.2024 Moottoripyörät 100 000 euron sähkömoottoripyörä Arc Vectorin valmistaja ajautui selvitystilaan 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Å koda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Å koda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia