Ajoneuvot Moottoripyörät Uutinen 23.3.2016
Äänestä pohjoismaista suosikkiasi Harley-Davidsonin custom-kilpailussa
Harley-Davidsonin vuosittainen Battle of the Kings kaipaa ääntäsi pohjoismaisten pyörien keskinäisen paremmuuden selvittämiseen.
Battle of the Kings -customkilpailussa on tänä vuonna mukana ammattilaisia yli 200 valtuutetusta Harley-Davidson-liikkeestä ympäri Eurooppaa. Pohjoismaita edustavat Trondheimin, Ålesundin ja Tukholman myymälät.
Kilpailun haasteena oli rakentaa yksilöllinen custom-moottoripyörä Sportster Iron 883 -mallin pohjalta siten, että 14 000 euron kattobudjetin tuli sisältää myös pyörän veroton jälleenmyyntihinta. Osallistujilla on ollut kolme kuukautta aikaa kilpailuun valmistautumiseen.
Kaksivaiheisen kilpailun ensimmäisessä vaiheessa etsitään alueellisia kuninkaita yleisöäänten ja tuomariston perusteella, minkä jälkeen aluevoittajat etenevät asiantuntijaraadin eteen. Itse finaali järjestetään custom-kulttuuriin erikoistuneella Wheels & Waves -festivaalilla Ranskan Biarritzissa kesäkuussa.
Omaa suosikkiaan Pohjoismaisista pyöristä voi äänestää verkossa aina 18.4. asti osoitteessa www.h-d.com/customkings
Pohjoismaiden kilpailupyörät esittelyssä:
Harley-Davidson Trondheim
”Redrum”-pyörän inspiraationa toimi paikallinen skeittiklubi, jonka toimintaa jälleenmyyjä on ollut tukemassa. Laskettu takaosa, riisuttu takalokasuoja, päivitetyt jarruvalot, typistetty etulokasuoja ja korotettu polttoainetankki luovat yhdessä pyörän, jonka on tarkoitus olla yhdistelmä uutta ja vanhaa koulukuntaa.
Harley-Davidon Ålesund
Ålesundilaisten ”Mr. Bobber”-kilpailupyörä henkii nimensä mukaisesti 1940- ja 1950-luvun bobber-tyyliä. Uusi ilme toteutettiin takalokasuojaa muokkaamalla, pienentämällä vannekokoa ja madaltamalla pyörää noin 1,5 tuumaa. Huomioimisen arvoista on myös nopeusmittarin uudelleensijoittaminen tankin viereen.
Harley-Davidson Tukholma
Eagle Spirit Flat Track Scrambleriksi nimetty tukholmalaispyörä puolestaan yhdistelee kilpailupyörää ja scrambler-tyyliä. Samalla pyörä on kunnianosoitus H-D:n 1960-luvulla lanseeraamalle XLCH High Pipe -mallille.
Lähde ja kuvat: Harley-Davidson