6.9.2020 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid – vielä vähän mukavammin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ennakkomyyntinsä aloittanut Renault Capturin lataushybridiversio saatiin koeajoon tuoreeltaan Vantaan ja Espoon maisemissa. Renaultin saapumista hybridivoimalinjojen saralle on odoteltu jo tovi, mutta viivelähtö on tuottanut tulosta. Valmistaja esitteli nyt ajettavassa muodossa joukon hybridi- ja lataushybridimalleja. Suomessa ensimmäisenä tilauskirjat avattiin Renault Captur E-Tech Plug-in -lataushybridin kohdalla. Tutun toisen polven Capturin kuoriin on piilotettu nyt Renaultille uusi 1,6-litrainen vapaasti hengittävä 92 hevosvoiman bensiinimoottori, 67 hevosvoiman (49 kW) sähkömoottori sekä 9,8 kilowattitunnin ajoakku. Yhteensä hybridivoimalinjan tehoksi kirjataan 159 hv. Renault on lähestynyt voimalinjaa käytännössä "vaihteisto edellä" ja ranskalaisyhtiön ratkaisu erottuukin monista markkinoilla olevista toteutuksista. WLTP-syklillä mitattuna sähköajon toimintamatka on 48-52 kilometriä yhdellä latauksella. Ulkoisesti erot sisarmalleihin ovat vähäiset E-Tech -merkkejä ja toista tankkausluukkua lukuun ottamatta. Capturin kohdalla polttoaine tankataan nyt vasemmalta puolelta, oikean puolen ollessa lataushybridissä sähköä varten. Ne pienet erot. Sisällä matkustamossa eroista kertovat parhaiten Renaultin näyttävä digitaalimittaristo sekä Easy Link -tietoviihdejärjestelmän uudet toiminnot. Ajossa uutta on kuitenkin huomattava hiljaisuus, joka laskeutuu sähköajon myötä Capturiin hyvällä tiellä. Tien epätasaisuudet ylittyvät puolestaan mukavammin, sillä perusmalleista poiketen lataushybridimalli on saanut monivarsituennalla toteutetun taka-akselin, joka on suunniteltu ajoakun tuomaa lisämassaa varten. Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid on ennakkomyynnissä Intens-varustelulla hintaan 29 390 euroa. Ensimmäisiä autoyksilöitä odotetaan Suomeen marraskuun tienoilla. Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electricissä on kilpa-auton ainesta 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt