6.9.2020 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid – vielä vähän mukavammin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ennakkomyyntinsä aloittanut Renault Capturin lataushybridiversio saatiin koeajoon tuoreeltaan Vantaan ja Espoon maisemissa. Renaultin saapumista hybridivoimalinjojen saralle on odoteltu jo tovi, mutta viivelähtö on tuottanut tulosta. Valmistaja esitteli nyt ajettavassa muodossa joukon hybridi- ja lataushybridimalleja. Suomessa ensimmäisenä tilauskirjat avattiin Renault Captur E-Tech Plug-in -lataushybridin kohdalla.Tutun toisen polven Capturin kuoriin on piilotettu nyt Renaultille uusi 1,6-litrainen vapaasti hengittävä 92 hevosvoiman bensiinimoottori, 67 hevosvoiman (49 kW) sähkömoottori sekä 9,8 kilowattitunnin ajoakku. Yhteensä hybridivoimalinjan tehoksi kirjataan 159 hv. Renault on lähestynyt voimalinjaa käytännössä "vaihteisto edellä" ja ranskalaisyhtiön ratkaisu erottuukin monista markkinoilla olevista toteutuksista. WLTP-syklillä mitattuna sähköajon toimintamatka on 48-52 kilometriä yhdellä latauksella.Ulkoisesti erot sisarmalleihin ovat vähäiset E-Tech -merkkejä ja toista tankkausluukkua lukuun ottamatta. Capturin kohdalla polttoaine tankataan nyt vasemmalta puolelta, oikean puolen ollessa lataushybridissä sähköä varten. Ne pienet erot.Sisällä matkustamossa eroista kertovat parhaiten Renaultin näyttävä digitaalimittaristo sekä Easy Link -tietoviihdejärjestelmän uudet toiminnot. Ajossa uutta on kuitenkin huomattava hiljaisuus, joka laskeutuu sähköajon myötä Capturiin hyvällä tiellä. Tien epätasaisuudet ylittyvät puolestaan mukavammin, sillä perusmalleista poiketen lataushybridimalli on saanut monivarsituennalla toteutetun taka-akselin, joka on suunniteltu ajoakun tuomaa lisämassaa varten.Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid on ennakkomyynnissä Intens-varustelulla hintaan 29 390 euroa. Ensimmäisiä autoyksilöitä odotetaan Suomeen marraskuun tienoilla.Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen