6.9.2020 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid – vielä vähän mukavammin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ennakkomyyntinsä aloittanut Renault Capturin lataushybridiversio saatiin koeajoon tuoreeltaan Vantaan ja Espoon maisemissa. Renaultin saapumista hybridivoimalinjojen saralle on odoteltu jo tovi, mutta viivelähtö on tuottanut tulosta. Valmistaja esitteli nyt ajettavassa muodossa joukon hybridi- ja lataushybridimalleja. Suomessa ensimmäisenä tilauskirjat avattiin Renault Captur E-Tech Plug-in -lataushybridin kohdalla. Tutun toisen polven Capturin kuoriin on piilotettu nyt Renaultille uusi 1,6-litrainen vapaasti hengittävä 92 hevosvoiman bensiinimoottori, 67 hevosvoiman (49 kW) sähkömoottori sekä 9,8 kilowattitunnin ajoakku. Yhteensä hybridivoimalinjan tehoksi kirjataan 159 hv. Renault on lähestynyt voimalinjaa käytännössä "vaihteisto edellä" ja ranskalaisyhtiön ratkaisu erottuukin monista markkinoilla olevista toteutuksista. WLTP-syklillä mitattuna sähköajon toimintamatka on 48-52 kilometriä yhdellä latauksella. Ulkoisesti erot sisarmalleihin ovat vähäiset E-Tech -merkkejä ja toista tankkausluukkua lukuun ottamatta. Capturin kohdalla polttoaine tankataan nyt vasemmalta puolelta, oikean puolen ollessa lataushybridissä sähköä varten. Ne pienet erot. Sisällä matkustamossa eroista kertovat parhaiten Renaultin näyttävä digitaalimittaristo sekä Easy Link -tietoviihdejärjestelmän uudet toiminnot. Ajossa uutta on kuitenkin huomattava hiljaisuus, joka laskeutuu sähköajon myötä Capturiin hyvällä tiellä. Tien epätasaisuudet ylittyvät puolestaan mukavammin, sillä perusmalleista poiketen lataushybridimalli on saanut monivarsituennalla toteutetun taka-akselin, joka on suunniteltu ajoakun tuomaa lisämassaa varten. Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid on ennakkomyynnissä Intens-varustelulla hintaan 29 390 euroa. Ensimmäisiä autoyksilöitä odotetaan Suomeen marraskuun tienoilla. Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 25.7.2024 Esittely Koeistuttu: Nissan Ariya Nismo – "tehokkaampi ja edullinen" 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 25.7.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electric ja halpaa huoltoa 26.7.2024 Tekniikka Audin uusi 48 voltin kevythybridijärjestelmä lähentelee jo perushybridiä 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 23.7.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: kesälomamatka diesel-Mersulla paljasti sivuääniä ja lisää auton hyvistä ja huonoista puolista 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 20.7.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Ford Escort RS Cosworth ja aikakauden ikoni 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 2.7.2024 Ajoneuvot Lataushybridiksi muuttunut BMW M5 löysi Suomen autoverojärjestelmän porsaanreiän - peräti 60 000 euroa edeltäjäänsä halvemmalle häviää hinnassa myös M3 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 11.7.2024 Uutinen Hallitus suunnittelee matkailuautojen autoverotuen poistamista asteittain – alan toimijat ovat huolissaan