20.9.2014 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz V250 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Mercedes-Benzin edustusluokan tila-autoon uusia moottoreita ja neliveto. Hyvää: Tilojen muunneltavuus, ajettavuus, matkustusmukavuus. Huonoa: Lisävarustelistan avustinjärjestelmien hinnat. Mercedes-Benzin edustusluokan tila-auto eli V-sarja korvaa edeltäjänsä Vianon. Pelkästä seuraajasta on kiusallista puhua, sillä V-sarjalainen suuntaa selkeästi kilpailijoiden tila-autoja ja etenkin edeltäjäänsä ylellisempään sarjaan. Luksusta on lainattu merkin lippulaivasta eli ässäsarjalaisesta, varusteet ja ohjaamon tyyli mukaan lukien. Vakiovarusteita ovat muun muassa kuljettajan tilaa tarkkaileva vireystila-avustin ja sivutuuliavustin. Kuljettajalla on hyvät oltavat. Auto liikkuu koostaan huolimatta eleettömästi ja kuljettajaa avustavat elektroniset järjestelmät tekevät ajosta vieläkin vaivattomampaa. Aktiivinen vakionopeudensäädin sekä etäisyys- ja törmäysvaroitin ovat lisävarusteista hyödyllisimpiä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yksi iskutilavuus, kolme moottoria 2,1-litraisesta moottorista on saatavilla myös pienempitehoisemmat V200 (136 hv) ja V220 (163 hv) -versiot. Luvassa on myös neliveto nykyisen V250-moottorivaihtoehdon yhteyteen. Koeajon perusteella huippumallin 190 hevosvoiman teho on juuri luonteva suureen menijään, etenkin kuormattuna. Autoa on hankala mieltää ainoastaan tila-autoksi, sillä autoluokastaan poiketen se on nimenomaan jokaiselle matkustajalle suunniteltu auto. Kyse on enemmän luksusluokan pienestä linja-autosta. Melutaso on kiitettävän alhainen ja enimmillään kahdeksanpaikkaisen auton jokaisella istuimella viihtyy. Vakiona auto on kuusipaikkainen erillisistuimin, mutta lisävarustelistalta voi valikoida myös kahden- tai kolmenistuttavat istuimet, jolloin autosta saa kahdeksanpaikkaisen. Korimalleja on lyhyt keskipitkä ja pitkä versio. Suomessa saatavissa on tällä hetkellä ainoastaan keskipitkä malli. V-sarjalaisista valtaosa myydään yritysten käyttöön, kertoo autotoimitusten hoitaja Jussi Runoinen Vehon hyötyajoneuvoista. Perheiden käytössä V-sarja haastaa paitsi muiden merkkien tilafarmarit ja tila-autot, mutta myös merkin oman R-sarjan. Teksti ja kuvat: Santeri Petrell Mercedes-Benz V250 Hinta alkaen 66 265 € Koeajetun auton hinta varusteineen 109 424 € Ajoneuvovero 144 €/ v Käyttövoimavero 622 €/ v Moottori 2 143 cm³, dieselmoottori, ahdin, 7-v. automaattivaihteisto, takaveto. Teho 140 kW (190 hv), 3800 r/min Vääntö 440 Nm (1400–2400 r/min) Vääntö 440 Nm (1400–2400 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 9,1 s Huippunopeus 206 km/h Kulutus l/ 100 km 6,6 (kaup.) / 5,6 (maant.) / NEDC-kulutus 6,0 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 157 g/km Mitat pituus 5140 mm, leveys 1928 mm, korkeus 1880 mm, akseliväli 3200 mm Tavaratila: 1030–4630 l Omamassa: 2145 kg Muu tieto perävaunumassa jarruin 2 000 kg. Matkanjatkamispalvelu 30 vuotta / huollosta huoltoon Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 26.7.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz CLE 200 4Matic A Cabriolet AMG-line – Kesästä nauttimiseen 26.7.2024 Ajoneuvot Dacia Sandero töytäisi Tesla Model Y:n pois Euroopan myydyimmän automallin paikalta vuoden 2024 ensimmäisellä puolikkaalla 25.7.2024 Koeajo Koeajo: Audi A3 Allstreet – urbaaniin asfalttiviidakkoon 24.7.2024 Koeajo Koeajo: Cupra Leon Sportstourer – tehokas plugari käytännöllisen perheauton kuoseissa 23.7.2024 Ajoneuvot Uudet Porsche Panamera GTS ja -Turbo S E-Hybrid antavat tilaa V8:lle, teholle ja Nürburgring-ennätykselle 22.7.2024 Koeajo Koeajo: BYD Seal U – perusvarmaa, mutta tasapaksua 22.7.2024 Ajoneuvot Selvitimme myös Suomessa myytävien pakettiautomallistojen keski-iät – hyötyautot ovat keskimääräiseltä malli-iältään yli puolet henkilöautoja vanhempia 21.7.2024 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.5 GTX 4motion – kosketus edelleen hakusessa 21.7.2024 Ajoneuvot Enteileekö tämä Seatin loppua? – Tarracosta luovutaan, koska tilaa halutaan tehdä sen sijaan Cupra Terramarille Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 25.7.2024 Esittely Koeistuttu: Nissan Ariya Nismo – "tehokkaampi ja edullinen" 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 25.7.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electric ja halpaa huoltoa 26.7.2024 Tekniikka Audin uusi 48 voltin kevythybridijärjestelmä lähentelee jo perushybridiä 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 23.7.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: kesälomamatka diesel-Mersulla paljasti sivuääniä ja lisää auton hyvistä ja huonoista puolista 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 20.7.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Ford Escort RS Cosworth ja aikakauden ikoni 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 2.7.2024 Ajoneuvot Lataushybridiksi muuttunut BMW M5 löysi Suomen autoverojärjestelmän porsaanreiän - peräti 60 000 euroa edeltäjäänsä halvemmalle häviää hinnassa myös M3 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 11.7.2024 Uutinen Hallitus suunnittelee matkailuautojen autoverotuen poistamista asteittain – alan toimijat ovat huolissaan