15.12.2014 Ajoneuvot Koeajo: korealaisen SsangYongin paluu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Vuoden vaihtuessa Suomen automarkkinoille saapuu uusi merkki. SsangYong panostaa nelivetoihin kahdessa luokassa. Nelivetoinen tulokas on kiinnostava tapaus: uusi automerkki markkinoillemme. Tai ainakin lähes uusi. Suomen teillä on nimittäin yhä 152 SsangYongin Mussoa, joita tuotiin muutaman vuoden ajan maahan 1990-luvun puolivälissä ilman suurempaa menestystä. Nyt on edessä kokonaan uusi alku.Maahantuonti alkaa kahden mallin voimin. Korando on keskikokoinen nelivetoinen kaupunkimaasturi. Toinen tulokas on pykälää isompi, seitsemänpaikkainen ja alennusvaihteistolla varustettu nelivetomaasturi Rexton.Kolmas malli on luvassa pian. B-segmenttiin sijoittuvan kaupunkimaasturi Tivolin luvataan ehtivän Suomeen kesällä.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKoeajossa KorandoKoeajolenkille päästään lanseeraustilaisuudessa Korandolla. Kaksilitraisen dieselin sitkeys on hyvää perustasoa, alavääntöä riittää arkitarpeisiin. Ohjaustuntuma kevyehköksi tehostettu.Sisällä vaikutelma on laadukas, mutta kojelaudan osalta osittain muovinen. Kytkimiä on korealaistyyliin varsin runsaasti.Moottoritiellä ajoäänet, etenkin rengashumina, kantavat sisälle, vaikka autotulokas taajamateillä varsin äänetön onkin.Etusituin on mukavuuspainotteinen, omaan makuun istuin saisi olla tanakammin sivutuettu. Tavaratila on muodoltaan selkeä.Myyntitavoite 1 500 autoaVaikkei uusi merkki räjäyttäisi pankkia, on se osaltaan tiivistämässä kokoistensa katumaasturien kilpaa - kunhan myynti alkaa ja hinnat selviävät. Silloin ollaan helmikuun lopussa 2015.Korandon kilpailijoita ovat etenkin Hyundai iX35, Kia Sportage sekä Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai, Ford Kuga, Subaru XV ja Mitsubishi ASX. SsangYongin tavoitteena on myydä Suomeen ja Baltiaan yhteensä 1 500 autoa vuodessa.Teksti: Marko Jokela ja Antti Hentinen Kuvat: Marko Jokela Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 3.7.2025 Koeajo Maistiainen: Maxus eTerron 9 - onko tästä kiinalaisesta maantielaivasta markkinoidemme ensimmäiseksi varteenotettavaksi sähköavolavaksi? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä”