mainos 4.10.2022 Juice Charger me 3: yksinkertainen, turvallinen, tehokas ja huoleton ratkaisu autosi kotilataukseen Portrait of middle-aged businessman leaving his black car in a parking garage. Horizontal shot Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Juice Charger me 3 on pieni, intuitiivinen ja helppokäyttöinen wallbox-latausasema sähköauton lataamiseen kotona tai työpaikalla. Saatavana kahdella eri teholla (11 kW tai 22 kW). Tämä latausasema voidaan asentaa julkisiin ja yksityisiin tiloihin, ja se kestää korkeita ulkolämpötiloja. Sähköajoneuvojen osuus Suomen liikenteessä olevasta autokannasta on verrattain suuri, ja kattavan julkisen latausinfrastruktuurin rakentamiseen on satsattu huomattavasti. Julkisten latauspisteiden käyttäjäkokemusta heikentävät kuitenkin monet tekijät, kuten latausoperaattoreiden suuri kirjo, joka vaikeuttaa varausta ja maksamista, kuin myös ruuhkat tietyillä latauspisteillä tiettyinä aikoina.Lataus kotona: wallbox-latausasema helppoon ja turvalliseen lataukseenHyvä uutinen on, että julkisten latauspisteiden lisäksi oman auton voi ladata kotona, mikä tekee latausprosessista joustavamman ja jokaisen omiin tarpeisiin ja aikatauluihin paremmin mukautuvan. Suomeen äskettäin rantautunut sveitsiläinen sähköautojen latausratkaisujen suunnitteluyhtiö Juice Technology esittelee tähän tarpeeseen kehitetyn Juice Charger me 3 -latausaseman. Pieni, intuitiivinen ja helppokäyttöinen wallbox-latausasema mahdollistaa lataamisen paikoissa, joissa vietämme suurimman osan ajastamme, kuten kotona tai töissä. Juice Charger me 3 on kehitetty suositun Juice Charger me -latausaseman pohjalta. Yksi tämän latausaseman tärkeimmistä ominaisuuksista on Plug and Play -toiminto, joka tekee käyttöönotosta erittäin helppoa: latausasema saapuu tehtaalta valmiiksi konfiguroituna, joten se on valmis asennettavaksi ja käytettäväksi saman tien ilman lisäsäätöjä tai -määrityksiä. Latausoikeus todennetaan RFID-kortilla. Jos ajoneuvo tukee Plug and Charge -teknologiaa (ISO15118), lataus alkaa automaattisesti, kun ajoneuvo liitetään asemaan.Laitteen voi konfiguroida 11 kW:n tai 22 kW:n versioksi, ja 11 kW:n version voi päivittää maksutta 22 kW:iin ohjelmiston avulla. Laitteen kaikissa versioissa on tämä valmius ilman lisäkustannuksia.Kaksi vahvuustekijää: muotoilu ja käyttökokemusRungon rakenne on nerokas: uudentyyppisen sisäkotelon ansiosta asennusaika lyhenee alle kolmeen minuuttiin riippumatta siitä, onko sähköjohto asennettu seinään, upotettu tai asennetaanko latausasema jalustaan. Kaikki kaapelit, kuten verkkojohto, latauskaapeli ja mahdolliset Ethernet-kaapelit, ovat aina kytkettyinä ja suojassa luvattomalta käytöltä.Uudella versiollaan Juice Technology on nostanut rimaa myös turvallisuuden suhteen: latausasemalla on IP67-luokitus, mikä tarkoittaa, että latausasema on täysin pölyn- ja vedenkestävä, mikä pidentää laitteen käyttöikää ja mahdollistaa sen käytön ulkona. Sen latausvirran rajoittamiseen tarkoitettu lämpötila-anturi toimii ympäristön lämpötilasta riippumatta. Latausasema täyttää latausjärjestelmän turvallisuusstandardien IEC 61851 ja IEC 61439-7 vaatimukset.Suunnittelu ja käyttökokemus kulkevat käsi kädessä, ja Juice Charger me 3 palkittiinkin heti markkinoille tultuaan arvostetulla Red Dot -muotoilupalkinnolla, joka on maailmanlaajuisesti yksi tärkeimmistä muotoilualan palkinnoista. Red Dot -palkintoraadin 48 asiantuntijajäsentä nostivat esille tämän wallbox-latausaseman suunnittelun ja laadukkaat materiaalit.Sen hienostunut muotoilu on äskettäin saanut myös iF Design -palkinnon autot/moottoriajoneuvot -kategoriassa. Tämä palkinto on toinen kansainvälisesti tärkeimmistä muotoilualan tunnustuksista, jota haki tänä vuonna 10 776 tuotetta ja jonka tuomaristo koostui 132 riippumattomasta muotoiluasiantuntijasta.Mihin Juice Charger me 3 -latausaseman voi asentaa ja minkä ajoneuvojen lataukseen se soveltuu?Seinälatausaseman käyttömahdollisuudet ovat rajattomat. Se voidaan hankkia yksittäin asennettavaksi kotiin tai autotalliin, mutta se sopii myös minkä tahansa muun pysäköintialueen, kuten hotellin, supermarketin tai työpaikan, varustamiseen.Juice Charger me 3:lla voidaan ladata kaikki autot, joissa on tyypin 2 liitin, joka on Euroopan unionin yleisin liitintyyppi. Pistokkeen muotoilu on houkutteleva ja futuristinen, mutta samalla mukava käyttäjälle, sillä sen ergonominen muoto on täydellisesti käteen sopiva.Jaettuja pysäköintialueita varten tämän wallbox-latausaseman kuormanhallinta on varmistettu master-slave-toiminnolla: paikoissa, joihin on asennettu vähintään kaksi (mutta enimmillään jopa 250) laitetta, yksi niistä toimii master-asemana, joka jakaa energiaa tasapuolisesti muille latausasemille.Juice Charger me 3:n valmistaja Juice Technology AG on yksi maailman johtavista monikansallisista sähköajoneuvojen latausratkaisujen suunnittelijoita ja kehittäjistä. Yhtiö tarjoaa laajan tuotevalikoiman kevyistä mobiililaitteista suuriin pikalatausasemiin, mikä tekee siitä yhden alan harvoista täyden tuotevalikoiman tarjoajista. Se on ollut myös mobiilien latausasemien markkinajohtaja vuodesta 2014 lähtien.Lue myös artikkelimme JUICE BOOSTER 2: Sähköä kaikkialta ”mukaan otettavalla” latausasemalla Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 23.4.2025 Sähköautot Renault 5 Turbo 3E ennakkovarattavissa – 155000 euron taskuraketti jää rajatun erän herkuksi 24.4.2025 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 – pinnan alla kuplii 22.4.2025 Autoilu Valitako pysäköintiruutu ihan toisen auton vierestä vai jättääkö väliin yksi ruutu? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin