mainos 29.7.2022 JUICE BOOSTER 2: Sähköä kaikkialta ”mukaan otettavalla” latausasemalla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kun tavanomaisesta latausasemasta tulee mobiili, ja se yhdistää kaikki latauspistokkeet. Mitä pidemmäksi sähköautojen toimintamatkat kasvavat, sitä useammat ihmiset lähtevät näillä autoilla pitkille reissuille. Tämä on erittäin hyvä uutinen ja selkeästi havaittavissa Suomessa, missä olemme sitoutuneet vahvasti sähköiseen liikkuvuuteen.Tietyt rajoitukset kuitenkin häiritsevät edelleen käyttökokemusta ja aiheuttavat silloin tällöin kammottavaa ”toimintamatka-ahdistusta”. Varausten ja maksujen hallintaa vaikeuttava latausverkoston operaattoreiden pirstaloituneisuus ja ruuhkat tietyillä latausasemilla sekä tiettyinä kellonaikoina ovat arkisia ongelmia, joita sähköautoilijat joutuvat edelleen kohtaamaan.Sähköä on kaikkialla, ja se pitäisi saada sähköisen liikkuvuuden kannalta myös kaikkien käyttäjien saataville. Tällä vakaumuksella kansainvälisesti toimiva Juice Technology esittelee JUICE BOOSTER 2:n. Se on kannettava latausasema, joka perustuu kolmelle peruspilarille eli joustavalle lataukselle, laadulle ja turvallisuudelle.Enemmän kuin vain laturiVuonna 2014 perustetun ja juuri Suomeen saapuneen johtavan kannettavien latausasemien valmistajan Juice Technologyn ”lippulaiva” ei ole pelkkä sähköautojen laturi. Se tarjoaa tavanomaisen latausaseman toiminnot ja turvallisuuden, mutta sen suurena etuna on, että auton akkua voi ladata missä tahansa, mistä löytyy pistorasia – oli se tarkoitettu kotitalous- tai teollisuuskäyttöön.Tätä varten laitteessa on yhdellä puolella tyypin 2 pistoke autoon liitettäväksi ja toisella puolella useiden eri pistokkeiden valikoima. Latausaseman laaja sovitinjärjestelmä mahdollistaa latauksen kaikkialla maailmassa kaikissa pistorasioissa. Tämä toiminto on lääke ”toimintamatka-ahdistukseen” ja merkitsee loppua yhdelle sähköautoilun vähiten intuitiivisista puolista eli vaikeudelle tietää, mitä pitäisi ladata, kun latausasemilla on eri tehoarvoja.Joustavuutta: latauspiste, minne ikinä menetkinJUICE BOOSTER 2, joka on myös erittäin kevyt, mahdollistaa 1–3-vaiheisen latauksen 1,4–22 kW:lla ja jopa 32 ampeerilla. Ihanteellisissa olosuhteissa auto on siis ladattuna täyteen jo 3–4 tunnissa.Myös monikäyttöisyys ja mukautuvuus ovat laitteen valtteja, sillä sitä voi käyttää mobiilin latausaseman lisäksi myös seinään asennettuna latausasemana sekä tavanomaisena latauskaapelina julkisia lataustolppia varten.Laitteesta löytyy lisäksi elektroninen vikavirtasuojakytkin. Integroitu suojatoiminto DC- ja AC-vikavirtaa vastaan tarkoittaa, että talossa ei tarvita kallista FI B:tä.Laatu ja turvallisuus – kaksi JUICE BOOSTER 2:n valttiaJUICE BOOSTER 2:n runko tai hallintakeskus sisältää kaikki turvallisuus- ja tiedonsiirtotoiminnot. Sen keveys takaa mukavan käytön. Tämän vuoksi se on valmistettu alumiinista, minkä ansiosta se kestää myös yliajon yli 3 tonnin pyöräkuormalla sekä iskut. Roiske- ja pölytiiviyden lisäksi se on myös täysin vedenpitävä (IP67).Laitteen laatu kulkee käsi kädessä turvallisuuden kanssa. JUICE BOOSTER 2:n JUICE CONNECTOR -liittimen rakenne on saanut innoituksensa avaruusteknologiasta, ja se mahdollistaa älykkään virranhallinnan automaattisen sovittimentunnistuksensa ansiosta. Lisäksi liittimeen integroitu teknologia kytkee sen välittömästi pois, jos vaarallisia AC- tai DC-vikavirtoja esiintyy. Maajohtimen jatkuva valvonta takaa laitteen suojauksen ja nousee sen parhaaksi henkivakuutukseksi.Juice TechnologyJoko näit videon konttorillamme järjestetystä drone-kilpailusta. Lue juttu ja katso video Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen