18.11.2015 Matkailu Matka: Sadan päivän seikkailu Suomessa – Kuusi seikkailijaa valittu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Elämänsä seikkailua Suomessa tavoitteli lähes 4 000 hakijaa ympäri maailmaa aina Etelä-Amerikkaa ja Uutta-Seelantia myöten. Visit Finland ja Finnair hakivat syyskuussa yhteisellä matkailukampanjallaan seikkailijoita kolmen kuukauden elämysmatkalle Suomeen. Hakemuksia saatiin ennätysmäärä: elämänsä seikkailua Suomessa tavoitteli lähes 4 000 hakijaa ympäri maailmaa aina Etelä-Amerikkaa ja Uutta-Seelantia myöten. Kyse on Suomen matkailumarkkinoinnin historian mittavimmasta panostuksesta. 100 Days of Polar Night Magic -kampanjan pääkohdemarkkinoina ovat Aasiassa Kiina, Japani ja Etelä-Korea sekä Euroopassa Saksa ja Iso-Britannia. Seikkailuekspertti Pasi Ikosen johdolla tapahtuvan matkan ajatuksena on näyttää, mitä kaikkea Suomen talven ja kaamoksen aikana voi tehdä ja kokea. Retkeilijöille on räätälöity 18 talviaktiviteettia sisältävä matka, johon kuuluu muun muassa erilaiset hiihtoretket, tuntureiden valloitus, revontulien kuvaus ja huskysafarit. Luvassa on siis todellinen seikkailu. Eniten hakemuksia kolmen kuukauden seikkailuun saapui Japanista. Koko suuresta hakijamäärästä valituksi tulivat Yuichi Yokota Japanista, Zhuoyin He Kiinasta, K. Chae Etelä-Koreasta, Matthias Huber Saksasta ja Sophie Nolan Isosta-Britanniasta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Huomiota maailmalla Uudenlainen osallistava kampanja on herättänyt laajaa huomiota mediassa kohdemarkkinoilla, ja esimerkiksi brittiläinen laajalevikkeinen Independent-lehti uutisoi sivuillaan näyttävästi seikkailijoiden haun käynnistymisen. – Kyseessä on Suomen matkailumarkkinoinnin historian suurin ja pisin kampanja, joka kestää yli puoli vuotta. Kampanjan teho perustuu aktiiviseen kokemusten jakamiseen ja osallistamiseen sosiaalisen median kanavissa kuvien ja videoiden avulla, kertoo markkinointijohtaja Mervi Holmén Visit Finlandista. Seikkailumaratonin tavoitteena on vahvistaa Suomen mielikuvaa houkuttelevana ja kiehtovana talvimatkailumaana. – 18 aktiviteettikohdetta konkretisoi tehokkaasti Suomen elämystarjontaa ja antaa laajaa näkyvyyttä maamme palveluille ja yrittäjille, Holmén arvioi. Suomi-kuvan kirkastusta Finnair ja Visit Finland tekevät yhteiskampanjallaan ensimmäistä kertaa laaja-alaista yhteistyötä Suomi-kuvan kirkastamiseksi pääkohdemarkkinoilla. Holménin mukaan eri toimijoiden resurssit yhdistämällä saadaan kohdemarkkinoilla aiempaa vaikuttavampaa ja innovatiivisempaa näkyvyyttä, mikä vaikuttaa matkailijamäärien kehitykseen ja matkailijoiden tuomiin tuloihin. – On hyvä muistaa, että matkailu on merkittävä työllistäjä, sillä toimialalla työskentelee jo lähes 140 000 henkilöä. Matkailusta saatavat tulot ovat suuremmat kuin Suomen korkean teknologian vienti yhteensä, Mervi Holmén huomauttaa. – Matkustajavirrat Finnairin Aasian ja Euroopan välisessä liikenteessä tarjoavat merkittävän mahdollisuuden suomalaisille matkailuyrittäjille. Halusimme kampanjalla nostaa esiin Suomen elämyksellisyyttä ja ainutlaatuisuutta. Yksilöllisten elämysten merkitys massaturismin rinnalla on nousussa Kaukoidässä, kertoo Heléne Lidström, Vice President, Brand and Customer Experience, Finnairilta. Tarkemmat kuvaukset kolmen kuukauden seikkailusta ja valituista osanottajista löytyvät kampanjasivuilta. Polar Night Magic -kampanjan yhteistyökumppaneita ovat Visit Helsinki, Inari-Saariselkä Matkailu Oy, Visit Oulu, Lapland Hotels Oy ja Halti Oy. Lähde ja kuva: Visit Finland Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 21.4.2024 Matkailu Atomium Brysselissä: hyppäys atomiajan unelmiin 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 15.4.2024 Matkailu Finnairilta lisää viikkovuoroja Japaniin – uutuutena Norjan Kirkkoniemi 14.4.2024 Matkailu Erikoiset päiväunet: Château Champ de Bataille – kurkistus Aurinkokuninkaan aikoihin 12.4.2024 Sähköautot Porsche odottaa uuden Taycanin myötä uusia asiakkaita – automalli noussut Porschen myydyimmäksi malliksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä - ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku