18.11.2015 Matkailu Matka: Sadan päivän seikkailu Suomessa – Kuusi seikkailijaa valittu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Elämänsä seikkailua Suomessa tavoitteli lähes 4 000 hakijaa ympäri maailmaa aina Etelä-Amerikkaa ja Uutta-Seelantia myöten. Visit Finland ja Finnair hakivat syyskuussa yhteisellä matkailukampanjallaan seikkailijoita kolmen kuukauden elämysmatkalle Suomeen. Hakemuksia saatiin ennätysmäärä: elämänsä seikkailua Suomessa tavoitteli lähes 4 000 hakijaa ympäri maailmaa aina Etelä-Amerikkaa ja Uutta-Seelantia myöten. Kyse on Suomen matkailumarkkinoinnin historian mittavimmasta panostuksesta. 100 Days of Polar Night Magic -kampanjan pääkohdemarkkinoina ovat Aasiassa Kiina, Japani ja Etelä-Korea sekä Euroopassa Saksa ja Iso-Britannia. Seikkailuekspertti Pasi Ikosen johdolla tapahtuvan matkan ajatuksena on näyttää, mitä kaikkea Suomen talven ja kaamoksen aikana voi tehdä ja kokea. Retkeilijöille on räätälöity 18 talviaktiviteettia sisältävä matka, johon kuuluu muun muassa erilaiset hiihtoretket, tuntureiden valloitus, revontulien kuvaus ja huskysafarit. Luvassa on siis todellinen seikkailu. Eniten hakemuksia kolmen kuukauden seikkailuun saapui Japanista. Koko suuresta hakijamäärästä valituksi tulivat Yuichi Yokota Japanista, Zhuoyin He Kiinasta, K. Chae Etelä-Koreasta, Matthias Huber Saksasta ja Sophie Nolan Isosta-Britanniasta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Huomiota maailmalla Uudenlainen osallistava kampanja on herättänyt laajaa huomiota mediassa kohdemarkkinoilla, ja esimerkiksi brittiläinen laajalevikkeinen Independent-lehti uutisoi sivuillaan näyttävästi seikkailijoiden haun käynnistymisen. – Kyseessä on Suomen matkailumarkkinoinnin historian suurin ja pisin kampanja, joka kestää yli puoli vuotta. Kampanjan teho perustuu aktiiviseen kokemusten jakamiseen ja osallistamiseen sosiaalisen median kanavissa kuvien ja videoiden avulla, kertoo markkinointijohtaja Mervi Holmén Visit Finlandista. Seikkailumaratonin tavoitteena on vahvistaa Suomen mielikuvaa houkuttelevana ja kiehtovana talvimatkailumaana. – 18 aktiviteettikohdetta konkretisoi tehokkaasti Suomen elämystarjontaa ja antaa laajaa näkyvyyttä maamme palveluille ja yrittäjille, Holmén arvioi. Suomi-kuvan kirkastusta Finnair ja Visit Finland tekevät yhteiskampanjallaan ensimmäistä kertaa laaja-alaista yhteistyötä Suomi-kuvan kirkastamiseksi pääkohdemarkkinoilla. Holménin mukaan eri toimijoiden resurssit yhdistämällä saadaan kohdemarkkinoilla aiempaa vaikuttavampaa ja innovatiivisempaa näkyvyyttä, mikä vaikuttaa matkailijamäärien kehitykseen ja matkailijoiden tuomiin tuloihin. – On hyvä muistaa, että matkailu on merkittävä työllistäjä, sillä toimialalla työskentelee jo lähes 140 000 henkilöä. Matkailusta saatavat tulot ovat suuremmat kuin Suomen korkean teknologian vienti yhteensä, Mervi Holmén huomauttaa. – Matkustajavirrat Finnairin Aasian ja Euroopan välisessä liikenteessä tarjoavat merkittävän mahdollisuuden suomalaisille matkailuyrittäjille. Halusimme kampanjalla nostaa esiin Suomen elämyksellisyyttä ja ainutlaatuisuutta. Yksilöllisten elämysten merkitys massaturismin rinnalla on nousussa Kaukoidässä, kertoo Heléne Lidström, Vice President, Brand and Customer Experience, Finnairilta. Tarkemmat kuvaukset kolmen kuukauden seikkailusta ja valituista osanottajista löytyvät kampanjasivuilta. Polar Night Magic -kampanjan yhteistyökumppaneita ovat Visit Helsinki, Inari-Saariselkä Matkailu Oy, Visit Oulu, Lapland Hotels Oy ja Halti Oy. Lähde ja kuva: Visit Finland Lue lisää Kaikki artikkelit 5.5.2024 Matkailu Coves de Artà Mallorcalla – kun kivet tippuvat 5.5.2024 Yleinen Näin lennät turvallisesti – 16 vinkkiä turvalliseen lentomatkustamiseen 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Matkailu Oletko aina halunnut ajaa Viron kilvissä olevalla Porschella Afrikan halki? 30.4.2024 Matkailu Elämysmatka: MotoGP Portimão – Viihdettä kaikille aisteille 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 28.4.2024 Matkailu Cité des Sciences Pariisissa: Euroopan suurin tiedekeskus herättelee innostusta tieteisiin 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.5.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: voiko automaattivaihteista autoa hinata? 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 4.5.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Citroën 2CV 4x4 'Sahara' on rättäreiden kunkku 5.5.2024 Moottoripyörät Honda GL 1800 Gold Wing saamassa 8-sylinterisen kilpailijan 4.5.2024 Ajoneuvot Ferrari 12 Cilindri - nimi kertoo kaiken oleellisen tästä upeasta super-grand tourerista 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe