18.11.2015 Matkailu Matka: Sadan päivän seikkailu Suomessa – Kuusi seikkailijaa valittu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Elämänsä seikkailua Suomessa tavoitteli lähes 4 000 hakijaa ympäri maailmaa aina Etelä-Amerikkaa ja Uutta-Seelantia myöten. Visit Finland ja Finnair hakivat syyskuussa yhteisellä matkailukampanjallaan seikkailijoita kolmen kuukauden elämysmatkalle Suomeen. Hakemuksia saatiin ennätysmäärä: elämänsä seikkailua Suomessa tavoitteli lähes 4 000 hakijaa ympäri maailmaa aina Etelä-Amerikkaa ja Uutta-Seelantia myöten. Kyse on Suomen matkailumarkkinoinnin historian mittavimmasta panostuksesta.100 Days of Polar Night Magic -kampanjan pääkohdemarkkinoina ovat Aasiassa Kiina, Japani ja Etelä-Korea sekä Euroopassa Saksa ja Iso-Britannia. Seikkailuekspertti Pasi Ikosen johdolla tapahtuvan matkan ajatuksena on näyttää, mitä kaikkea Suomen talven ja kaamoksen aikana voi tehdä ja kokea. Retkeilijöille on räätälöity 18 talviaktiviteettia sisältävä matka, johon kuuluu muun muassa erilaiset hiihtoretket, tuntureiden valloitus, revontulien kuvaus ja huskysafarit. Luvassa on siis todellinen seikkailu.Eniten hakemuksia kolmen kuukauden seikkailuun saapui Japanista. Koko suuresta hakijamäärästä valituksi tulivat Yuichi Yokota Japanista, Zhuoyin He Kiinasta, K. Chae Etelä-Koreasta, Matthias Huber Saksasta ja Sophie Nolan Isosta-Britanniasta.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHuomiota maailmallaUudenlainen osallistava kampanja on herättänyt laajaa huomiota mediassa kohdemarkkinoilla, ja esimerkiksi brittiläinen laajalevikkeinen Independent-lehti uutisoi sivuillaan näyttävästi seikkailijoiden haun käynnistymisen.– Kyseessä on Suomen matkailumarkkinoinnin historian suurin ja pisin kampanja, joka kestää yli puoli vuotta. Kampanjan teho perustuu aktiiviseen kokemusten jakamiseen ja osallistamiseen sosiaalisen median kanavissa kuvien ja videoiden avulla, kertoo markkinointijohtaja Mervi Holmén Visit Finlandista.Seikkailumaratonin tavoitteena on vahvistaa Suomen mielikuvaa houkuttelevana ja kiehtovana talvimatkailumaana.– 18 aktiviteettikohdetta konkretisoi tehokkaasti Suomen elämystarjontaa ja antaa laajaa näkyvyyttä maamme palveluille ja yrittäjille, Holmén arvioi.Suomi-kuvan kirkastustaFinnair ja Visit Finland tekevät yhteiskampanjallaan ensimmäistä kertaa laaja-alaista yhteistyötä Suomi-kuvan kirkastamiseksi pääkohdemarkkinoilla. Holménin mukaan eri toimijoiden resurssit yhdistämällä saadaan kohdemarkkinoilla aiempaa vaikuttavampaa ja innovatiivisempaa näkyvyyttä, mikä vaikuttaa matkailijamäärien kehitykseen ja matkailijoiden tuomiin tuloihin.– On hyvä muistaa, että matkailu on merkittävä työllistäjä, sillä toimialalla työskentelee jo lähes 140 000 henkilöä. Matkailusta saatavat tulot ovat suuremmat kuin Suomen korkean teknologian vienti yhteensä, Mervi Holmén huomauttaa.– Matkustajavirrat Finnairin Aasian ja Euroopan välisessä liikenteessä tarjoavat merkittävän mahdollisuuden suomalaisille matkailuyrittäjille. Halusimme kampanjalla nostaa esiin Suomen elämyksellisyyttä ja ainutlaatuisuutta. Yksilöllisten elämysten merkitys massaturismin rinnalla on nousussa Kaukoidässä, kertoo Heléne Lidström, Vice President, Brand and Customer Experience, Finnairilta.Tarkemmat kuvaukset kolmen kuukauden seikkailusta ja valituista osanottajista löytyvät kampanjasivuilta.Polar Night Magic -kampanjan yhteistyökumppaneita ovat Visit Helsinki, Inari-Saariselkä Matkailu Oy, Visit Oulu, Lapland Hotels Oy ja Halti Oy.Lähde ja kuva: Visit Finland Lue lisää Kaikki artikkelit 17.1.2025 Autoilu Ladattavien hybridien suosio vakaata – mutta kuinka kauan? 17.1.2025 Kotimaanmatkailu Matkailuajoneuvoalan tulevaisuuden näkymissä korostuvat etätyö ja älykäs teknologia 17.1.2025 Kuolonkolarit Liki kolmannes turmakuljettajista oli päihtyneitä, tuore onnettomuusraportti kertoo 17.1.2025 Matkailu Tänne me suuntaamme valmismatkoille – ikisuosikit porskuttavat 17.1.2025 Matkailu Lomamatka autolla matkailutapojen kärjessä 16.1.2025 Laivat Riika ja Visby – suositut erikoisristeilyt viedään käsistä 16.1.2025 Uutinen Uusi Opel Frontera alkaen 28 990 euroa – täyssähköllä ja hybridillä sama alkaen -hinta 16.1.2025 Yleinen Twingon paluu – Renaultin sähköinen kauppakassi saapuu 2026 alle 20000 eurolla 16.1.2025 Yleinen Tesla päihitti Audin 2024 – syynä luisunut myynti Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 16.1.2025 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akkuongelmaan saatiin softapäivitys 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 16.1.2025 Koeajo Koeajo: Alpine A110 R Turini – R niin kuin raaseri 16.1.2025 Yleinen Tesla päihitti Audin 2024 – syynä luisunut myynti 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti