Käyttötesti käytetyllä: Toyota Priuksen älyavainjärjestelmän korjaus oli älyttömän helppoa

Kuva Rikhard Wacker

Toyota Priuksen ensimmäinen vika, tai oikeastaan ”vika” korjattiin teidän lukijoiden antamalla vinkillä.

Käytetyn käyttötestiauton virkaa suorittavan, noin 300 000 kilometriä ajetun Toyota Priuksen seikkailut jatkuvat. Viimeisimpänä käänteenä käyttötestissä oli taloudellisuusajokilpailuun osallistuminen, jossa Prius johdatti meidät peräti mitalisijoille asti.

Muuten elämä Toyota Priuksen kanssa on ollut pääsääntöisesti seesteistä – kuten mielikuvien mukaan Toyotalla ajo yleisestikin on. Uusia vikoja, pienempiä tai isompia sellaisia, ei ole käyttötestin aikana ilmaantunut. Ainoastaan jo testin alkumetreillä todetut pienemmät viat ovat yhä kuvioissa, mutta eivät ole haitanneet ajamista.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Ensimmäinen vika (tai siis ”vika”) korjattu

Kollega Eetu Kokkonen koosti aiemmassa väliraportissa yhteen kaikki Toyotassa tähän mennessä havaitut viat. Kyseinen väliraportti julkaistiin suunnilleen samaan aikaan, kun Priuksen avaimet ja sitä kautta vastuu auton kanssa toimimisesta siirtyivät Kokkoselta allekirjoittaneelle.

Avaintenvaihdon yhteydessä oli puhetta siitä, että auton avaimissa on jotain häikkää. Todennäköisesti vika on hyvin pieni ja mahdollisesti jopa käyttäjäperäinen, sillä autossa vaikuttaisi olevan avaimeton järjestelmä, mutta se ei suostunut meillä toimimaan. Auton perinteinen kaukosäädinavain kuitenkin toimi normaalisti, joten avaimen paristoakaan ei voinut syyttää.

Hanki rajaton lukuoikeus

Haluatko jatkaa lukemista?

Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin.

Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta

Moottori

Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa.

Tiepalvelu

Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla.

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat