23.3.2023 Ajoneuvot Bassadone nousemassa monimerkkijätiksi Suomessa – nyt kolmen uuden merkin maahantuojaksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Bassadonella on ennestään Citroënin, Peugeotin, DS Automobilesin ja myös Opelin maahantuontisopimukset. Nyt merkkikirjoon on liittymässä kolme uutta automerkkiä. Bassadone Automotive Nordic -konserniin kuuluva Auto-Bon Oy sekä Astara Mobility -konserni ovat tehneet yrityskaupan. Yrityskaupassa on sovittu, että aiemmin Fiat-, Alfa Romeo- ja Jeep-autoja myynyt Astara Ital Finland Oy siirtyy Bassadone Autmotive Nordiciin kuuluvalle Auto-Bon Oy:lle. Yrityskauppaan kuuluvat myös Fiat Professional -hyötyajoneuvot sekä Abarth-brändi.Vuonna 1997 perustettu Bassadone Automotive Nordic on nousemassa kaupan myötä entistä suuremmaksi automaahantuonnin monimerkkijätiksi Suomessa. Bassadone Automotive Nordic maahantuo Suomen markkinoilla tällä hetkellä Citroën-, Dacia-, DS-, Hyundai-, Isuzu-, Lotus-, Peugeot-, Renault-, SsangYong- ja Suzuki -merkkisiä ajoneuvoja. Baltian maissa Bassadonella on maahantuonnissa Citroën, Hyundai, Isuzu, Peugeot, SsangYong ja Suzuki.Astara Ital Finlandin henkilöstö siirtyy kaupan toteuduttua Bassadone-konsernin palvelukseen. Yrityskauppa on ehdollinen siihen saakka, kunnes kilpailuviranomaiset ovat sen hyväksyneet.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKaikki Stellantiksen merkit saman katon allaYrityskauppa on sikäli luonnollista, että Bassadonelle siirtyvät uudet automerkit kuuluvat Stellantis-autokonserniin. Stellantis-konserniin kuuluvat myös Citroën, Peugeot, DS Automobiles ja Opel. Bassadone osti aiemmin Opelin maahantuontisopimuksen LänsiAutolta. Tuore yrityskauppa tarkoittaa myös sitä, että jatkossa kaikki Stellantiksen Suomessa myynnissä olevat volyymimerkit ovat saman katon alla.– Saman autonvalmistajan merkkien keskittäminen yhdelle maahantuojalle on luontainen jatke alan keskittyessä. Tulemme keskittämään merkkejä myös jälleenmyyjäverkostossa. Keskittäminen mahdollistaa asiakaspalvelun kehittämisen entistä asiakasystävällisemäksi ja vain siten kustannushyödyt realisoituvat koko toimitusketjussa. Asiakkaidemme palvelu tulee myös paranemaan yrityskaupan mahdollistamien hyötyjen seurauksena, kertoo Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle.Stellantis-konserni on syntynyt vuonna 2021, kun ranskalainen PSA Groupe ja italialaisamerikkalainen FCA (Fiat Chrysler Automobiles) fuusioituivat. Stellantiksen tavoitteena on ollut fuusion myötä myös kansallisella tasolla saada kaikki konsernin merkit saman maahantuojan alaisuuteen. Suomessa Stellantiksen tahtotila oli, että Bassadone ja Auto-Bon Oy jatkavat Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuojana, Bassadone Automotive Nordicin toimitusjohtaja Antti Ruhanen sanoo Bassadonen tiedotteessa.– Tällä hetkellä koko autoala kohtaa vahvaa painetta konsolidoitumiseen. Näin ollen olemme tietoisesti tarttuneet tilaisuuksiin, kun mahdollisuuksia on ollut tarjolla. Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin mukaantulo on luonnollinen jatkumo menestyksekkäästä yhteistyöstä Stellantis-konsernin kanssa – Bassadone on luotettava autoalan toimija sekä maahantuojana että vähittäiskauppiaana, ja täten tehdas valitsi meidät jatkamaan yhteistyötä kaikkien Stellantis-merkkien kanssa, Ruhanen sanoo.Synergiasta etuaRuhanen ja Vuolle sanovat, että kun jokainen Stellantiksen merkki on saman maahantuojan alaisuudessa, on mahdollista saada eniten irti merkkien yhteisistä synergioista, mutta samalla tehdä jokaisen merkin kohdalla omaa vahvaa brändistrategiaa.– Fiatilla on perinteisesti ollut vahva asema isojen pakettiautojen luokassa Ducatolla. Nyt Fiatin sähköistyvä mallisto on juuri laajentunut kaikkiin pakettiautoluokkiin tarjoten alan tuoreimman tekniikan. Kykenemme Auto-Bonilla keskittymään jokaisella automerkeillä tiettyyn kohderyhmään ja rakentamaan tuotetarjonnan paremmin asiakkaiden tarpeiden mukaan, kun valikoimassamme on kaikki Stellantiksen valmistamat hyötyajoajoneuvot, Vuolle toteaa.Alfa Romeon on esittänyt viime aikoina vahvan sähköistymissuunnitelman. Alfa Romeo julkistaa 2026 mennessä joka vuosi uuden mallin, ja vuonna 2027 koko Alfan mallisto on täyssähköinen. Myös Jeep elää uutta nousuaan, sillä Jeepin tuorein malli, täyssähköinen Avenger valittiin juuri Vuoden auto Euroopassa 2023 -voittajaksi. Jeepin mallisto myös sähköistyy voimakkaasti.Lähde: Bassadone Automotive Nordic Lue lisää Kaikki artikkelit 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 2.5.2025 Uutinen Täyssähköautojen määrä koko autokannasta lähes 5 prosenttia – ensirekisteröinneissä pieni pilkahdus valosta 2.5.2025 Uutinen Volvo aloittaa 1,6 miljardin säästökuurin – irtisanomisilta ei vältytä 30.4.2025 Yleinen Ensin tariffit, sitten U-käännös – Trump höllää autoalan tariffitaakkaa 29.4.2025 Sähköautot Sähkisten osuus Suomen autokannasta nousi jo 11,2 prosenttiin 29.4.2025 Ajoneuvot Citroën C5 Aircross siirtyi näyttävästi toiseen sukupolveensa – lippulaivan asema edellyttää tietyn määrän brassailua 29.4.2025 Ajoneuvot Eurooppalaiset alkavat vihdoin saada Volvo EX30:nsa eurooppalaisessa tehtaassa valmistettuna 25.4.2025 Moottoripyörät KTM-leirissä kuhisee jälleen – pääkaupunkiseudun myymälä ja huolto lopettaa toimintansa 25.4.2025 Yleinen Vapise BMW – uusi kolarikuningas on Tesla Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 3.5.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Citroën 'Traction Avant' -53 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 2.5.2025 Historia Viimeiset käynnistykset: viekas ja viekoitteleva vitoskone 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 30.4.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Ferrari teki kaikkien aikojen pienimmän tuotantoautoon asennetun V12-moottorin 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 29.4.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Toyota Prius tuntuu vanhan mersun jälkeen stereotypiselle riisikipolle 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa