23.11.2020

Ducati TK-01RR – prätkävalmistajalta täysjousitettu sähkömaastopyörä

Ducati TK-01RR

Ducati perustelee sähkömaastopyörän ottamista valikoimiinsa useilla yhtymäkohdilla Ducati-moottoripyöriin ja ylipäätään moottoripyöräilyyn.

Sekä Ducatin moottoripyörissä että sähkömaastopyörissä yhdistyvät vapauden tunne, kyky välittää suuria tunteita ja mahdollisuus löytää uusia maisemia ja kokea unohtumattomia seikkailuja. Näistä syistä Ducati ja sähköpyörävalmistaja Thok ovat kehittäneet yhdessä mallin, jonka uskotaan vetoavan urheiluhenkisten ja vaativien kuljettajien tarpeisiin, olivatpa he moottoripyöräilijöitä tai eivät.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Moottorin paino vain 2,6 kiloa

Uusi Ducati TK-01RR on e-enduro, jonka tavoitteena on tehdä jokaisesta ajo-vaiheesta jännittävä ja kokea maastoajo parhaimmillaan, jopa kaikkein vaativimmilla reiteillä. Shimanon EP8-moottori on edeltäjiään kevyempi ja yksi luokkansa kevyimmistä, vain 2,6 kilogrammaa. Keveydestään huolimatta se tarjoaa 85 newtonmetrin vääntömomentin.

Ducati TK-01RR

Geometrialtaan TK-01RR on suunnattu koviin maasto-olosuhteisiin. Runkoon integroitu Shimanon 630 Wh:n akku on sijoitettu niin, että säilyttää painopisteen matalalla parantaen pyörän käsiteltävyyttä. Runkoa on vahvistettu ohjausakselin ympäristöstä, jotta se kestää rankimmissakin maastoissa ajamisen suurilla nopeuksilla.

Ducati TK-01RR

Öhlins-jousitus nielee epätasaisuudet

12-vaihteisen Shimano-vaihteiston lisäksi myös jarrut tulevat samalta valmistajalta. Nelimäntäinen jarrusatula yhdistyy 203-milliseen levyyn, jotka yhdessä takaavat tehokkaan ja tarkan jarrutuntuman. Etupään Öhlins RXF 38 -haarukassa on 180 millimetrin joustomatka ja puristus- sekä paluuvaimennuksen säätömahdollisuudet. Öhlins TTX -takajousitus tarjoaa 170 millimetrin joustomatkan.

Ducati TK-01RR

Ducati TK-01RR

  • Runko: takoalumiini/CNC-koneistettu Thok 6061
  • Moottori: Shimano EP8, 250 W, 85 Nm, akku 630 Wh
  • Etuhaarukka: Öhlins RXF 38 Air TTX18, 180 mm jousto, puristus- ja paluuvaimennuksen säätö
  • Takajousitus: Öhlins TTX Air, 170 mm joustomatka
  • Etujarru: Shimano Deore XT, 203 mm jarrulevy
  • Koot: S, M, L, XL

Teksti: Janne Huhtala, Kuvat: Ducati

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat