21.2.2021 Ajoneuvot Lähipäästötöntä elintilaa: Peugeot e-Rifter myös Suomeen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Leijonalogoinen ranskalaisvalmistaja on luvannut, että vuonna 2023 sen koko mallisto on tarjolla sähköisenä. Seuraava sähköistettävä malli on Peugeot e-Rifter. Ranskalaisvalmistaja on ehtinyt jo esittelemään täyssähkömallit viistoperäisestä 208:sta, pienestä 2008-crossoverista ja e-Expert-pakettiautosta, joten nyt on aika tuoda sähköä uuteen segmenttiin Peugeot e-Rifter -tila-auton muodossa.Auto pohjautuu EMP2-perusrakenteelle ja sen voimanlähteenä on sadan kilowatin (136 hevosvoiman) tehoinen sähkömoottori. Lattian alapuolelle sijoitettu ajoakku on 50 kilowattituntinen, jonka voimin yhdistetty WLTP-toimintamatka on 280 kilometriä. Auto on saatavilla kahdella eri koripituudella.Type 2 -lataus osaa hyödyntää kolmea vaihetta, eli sen latausteho on parhaillaan 11 kW (3 x 16 A). Kolmivaiheisesta kotilatausasemasta akku latautuu siis täyteen noin viidessä tunnissa. Pikalatauksen maksimitehoksi kerrotaan 100 kW – tällä teholla akun kerrotaan pystyvän latautumaan tyhjästä 80 prosentin varaukseen puolessa tunnissa. Auton sisätilat lämpiävät 5 kW -tehoisella vastuksella.Peugeot e-Rifterin huippunopeus on rajoitettu 135 kilometriin tunnissa ja nollasta sataan tilaihmeen kerrotaan kiihtyvän 11,2 sekunnissa. 80–120 km/h -kiihdytys sujuu alta yhdeksän sekunnin. Arvot odottavat tosin vielä lopullista vahvistusta.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyTilat ennallaanTila-autolle oleellisemmat mitat – eli ne tilat – ovat ennallaan. Lyhyemmässä mallissa hattuhyllyn alapuolelle tavaraa sopii 775 litran edestä ja pidemmässä L2-mallissa tilaa onkin jo 1 050 l. Pidemmän mallin tavaratilan voi laajentaa aina neljään kuutiometriin saakka. Jos hattuhylly tarvitsee irroittaa, löytyy sille säilytyspaikka toisen istuinrivin takaa.Pienroinalle autossa on lokeroita ja syvennyksiä 186 l edestä.Lisäksi autoon on saatavilla vetokoukku. Korin pituudesta riippumatta autolla saa vetää kärryä aina 750 kilogrammaan saakka.Auton vakiovarusteisiin kuuluu ilmastointi, safety pack -turvavarustepaketti, bluetooth-radio ja taittuvat toisen rivin istuimet. Allure-varustelu tuo mukanaan jo digitaalisen i-Cockpit -mittariston, kuusitoistatuumaiset alumiinivanteet, kattokaiteet, 8-tuumaisen tietoviihdejärjestelmän kosketusnäytön peilausmahdollisuudella, peruutuskameran ja avautuvan takalasin. Urheilulook-varustelu GT kasvattaa vanteiden kokoa vielä tuumalla Alluresta ja autoon lisätään GT-tyylittelyelementtejä. Oleellisempia varusteita lienee kuitenkin kaksialueinen automaatti-ilmastointi, erilliset takaistuimet ja avaimeton käynnistys ja lukitus.Uusi Peugeot e-Rifter on myynnissä Suomessakin vuoden 2021 toisella puoliskolla.Muokattu 22.2. klo 9.58: Peugeot e-Rifter saapuu Suomeen vuoden 2021 toisella puoliskolla, ei ensimmäisellä.Lähde ja kuvat: Peugeot Lue lisää Kaikki artikkelit 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon – yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 25.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi Q4 e-tron – entistä pidemmälle ja entistä paremmin 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 24.12.2024 Konsepti Sähköcrossover, jota perinne velvoittaa – Alpine A390_β 20.12.2024 Moottoriurheilu Formula-fanin viime tingan lahjavinkki: Lego Icons McLaren MP4/4 Senna 20.12.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: Dongfeng Nammi Box on erikoisimpia sähköautoja vähään aikaan – 25 tonnilla saa paljon, muttei tarkoituksellisestikaan miellytetä kaikkia 20.12.2024 Uutinen Volkswagenin ID.-täyssähköautot ylittivät 10000 auton rajan Suomessa 20.12.2024 Ajoneuvot Autoliitto varoittaa: pitkät pyhät vaaraksi autoille – ”nyt olisi korkea aika tarkistaa…” 19.12.2024 Sähköautot Edullisen lataussähkön metsästys kiinnostaa sähköautoilijoita Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon - yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 25.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi Q4 e-tron – entistä pidemmälle ja entistä paremmin 26.12.2024 Lentokoneet Mitä tulee, kun yhdistää historian suurimman ja nopeimman matkustajalentokoneen? - British Airwaysin uusi ykkösluokka 24.12.2024 Lentokoneet Finnairilla on taas joulupukkitarroja koneissaan - Qantas kuitenkin tohti haastaa pukin virallisen lentoyhtiön joulutarrakisaan 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 23.12.2024 Laivat Helsingissä rakennettiin neljän vuoden aikana kuuden aluksen loistoristeilijäluokka - nyt tuoreinkin niistä on 20-vuotias 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 18.12.2024 Renkaat Autoliitto jyrähtää vellovaan rengaspainekeskusteluun: "paineiden alentamisesta ei ole mitään hyötyä" 22.12.2024 Lentokoneet Finnair vastaanotti jo toiseksi viimeisen Airbus A350 -yksilönsä - tervetuloa kotiin, OH-LWT 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 25.11.2024 Laivat Kaikkien aikojen nopeimmin Atlantin ylittäneestä valtamerilaivasta tehdään upottamalla maailman suurin keinoriutta 1.12.2024 Laivat Helsingistä tekee joulusesongin luksusristeilyitä maailman kyvykkäin huvialus, joka on tunkeutunut mm. pohjoiselle luoksepääsemättömyyden navalle 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja