21.2.2021 Ajoneuvot Lähipäästötöntä elintilaa: Peugeot e-Rifter myös Suomeen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Leijonalogoinen ranskalaisvalmistaja on luvannut, että vuonna 2023 sen koko mallisto on tarjolla sähköisenä. Seuraava sähköistettävä malli on Peugeot e-Rifter. Ranskalaisvalmistaja on ehtinyt jo esittelemään täyssähkömallit viistoperäisestä 208:sta, pienestä 2008-crossoverista ja e-Expert-pakettiautosta, joten nyt on aika tuoda sähköä uuteen segmenttiin Peugeot e-Rifter -tila-auton muodossa. Auto pohjautuu EMP2-perusrakenteelle ja sen voimanlähteenä on sadan kilowatin (136 hevosvoiman) tehoinen sähkömoottori. Lattian alapuolelle sijoitettu ajoakku on 50 kilowattituntinen, jonka voimin yhdistetty WLTP-toimintamatka on 280 kilometriä. Auto on saatavilla kahdella eri koripituudella. Type 2 -lataus osaa hyödyntää kolmea vaihetta, eli sen latausteho on parhaillaan 11 kW (3 x 16 A). Kolmivaiheisesta kotilatausasemasta akku latautuu siis täyteen noin viidessä tunnissa. Pikalatauksen maksimitehoksi kerrotaan 100 kW – tällä teholla akun kerrotaan pystyvän latautumaan tyhjästä 80 prosentin varaukseen puolessa tunnissa. Auton sisätilat lämpiävät 5 kW -tehoisella vastuksella. Peugeot e-Rifterin huippunopeus on rajoitettu 135 kilometriin tunnissa ja nollasta sataan tilaihmeen kerrotaan kiihtyvän 11,2 sekunnissa. 80–120 km/h -kiihdytys sujuu alta yhdeksän sekunnin. Arvot odottavat tosin vielä lopullista vahvistusta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Tilat ennallaan Tila-autolle oleellisemmat mitat – eli ne tilat – ovat ennallaan. Lyhyemmässä mallissa hattuhyllyn alapuolelle tavaraa sopii 775 litran edestä ja pidemmässä L2-mallissa tilaa onkin jo 1 050 l. Pidemmän mallin tavaratilan voi laajentaa aina neljään kuutiometriin saakka. Jos hattuhylly tarvitsee irroittaa, löytyy sille säilytyspaikka toisen istuinrivin takaa. Pienroinalle autossa on lokeroita ja syvennyksiä 186 l edestä. Lisäksi autoon on saatavilla vetokoukku. Korin pituudesta riippumatta autolla saa vetää kärryä aina 750 kilogrammaan saakka. Auton vakiovarusteisiin kuuluu ilmastointi, safety pack -turvavarustepaketti, bluetooth-radio ja taittuvat toisen rivin istuimet. Allure-varustelu tuo mukanaan jo digitaalisen i-Cockpit -mittariston, kuusitoistatuumaiset alumiinivanteet, kattokaiteet, 8-tuumaisen tietoviihdejärjestelmän kosketusnäytön peilausmahdollisuudella, peruutuskameran ja avautuvan takalasin. Urheilulook-varustelu GT kasvattaa vanteiden kokoa vielä tuumalla Alluresta ja autoon lisätään GT-tyylittelyelementtejä. Oleellisempia varusteita lienee kuitenkin kaksialueinen automaatti-ilmastointi, erilliset takaistuimet ja avaimeton käynnistys ja lukitus. Uusi Peugeot e-Rifter on myynnissä Suomessakin vuoden 2021 toisella puoliskolla. Muokattu 22.2. klo 9.58: Peugeot e-Rifter saapuu Suomeen vuoden 2021 toisella puoliskolla, ei ensimmäisellä. Lähde ja kuvat: Peugeot Lue lisää Kaikki artikkelit 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 N – sähköautokin paranee vaihtamalla 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin 26.4.2024 Moottoripyörät Testi: Vedenpitävä reppu pyöräilyyn ja moottoripyöräilyyn – vesitiiveys menee käytettävyyden edelle 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 28.4.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 N – sähköautokin paranee vaihtamalla 29.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Opel GT - Tehokas moottori, takaveto ja hulmuava tukka 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?