25.4.2017 Ajoneuvot LMC Passion – edullinen mutta edustava matkailuauto Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ilman puuta toteutettu korirakenne, pitkä tiiviysturva ja kattava varustelu ovat nyt saatavilla myös matkailuautojen edullisemmassa luokassa Saksalainen matkailuajoneuvovalmistaja LMC tuo kosteutta kestävän ja vakaan Long Life Technologie –korirakenteen nyt myös edullisempaan, alle 70 000 euron hintaluokkaan.Kevään uutuusmalli on nimeltään Passion, joka on valmistajansa mukaan varustelutasoltaan aito LMC. Uutuus on rakennettu Fiatin alustalle. Kokonaisuuteen kuuluu automaattinen ilmastointi, sähköisesti säädettävät ja lämmittettävät sivupeilit, korkeussäädettävät istuimet ja montitoimiratti.Ohjaamon vaalea ilme, kaihdinverhot, vakionopeudensäädin sekä takaseinän muotokappaleeseen integroitu peruutuskamera kaapelivalmiudella ovat LMC:n vakiovarusteita myös uudessa Passion-matkailuautossa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyFiatin alustaVakiovarustukseen kuuluu niin ikään Fiatin mallistosta tuttu 130 hv –moottori, 90 litran polttoainesäiliö ja kattavat turvallisuusominaisuudet, joihin kuuluu ESP Traction+ mäkilähtöavustimella, ASR sekä kuljettajan ja apukuljettajan turvatyynyt. Rengaskoko on 16 tuumaa.Harmaavesisäiliö on eristetty ja lämmitettu Truma Compi 6 E –sähköpatruunalla. LMC:n tyyliin ilmalämmitykseen on yhdistettävissä nestekiertoinen lattialämmitys, joka tosin nostaa ajoneuvon hintaa 1 220 eurolla.Asunto-osaa valaisevat ohjaamon kattoikkuna ja Midi Heki. Hyttysverkko-ovi ja radiovalmius neljällä kaiuttimella sekä DAB-peiliantenni ovat niin ikään vakiovarusteita.Ulkoisesti LMC Passion on kuten mikä tahansa vakiomalliston puoli-integroitu matkailuauto.Valittavana on kaksi puoli-integroitua erillisvuodemallia: LMC Passion T 683 ja T 673 G. Erona on jälkimmäisen iso takatalli, johon mahtuvat täysikokoiset polkupyörätkin.Molempien mallien hinta Suomessa on 68 700 euroa. Tähän hintaan maahantuoja lupaa myös takatallin (T 673 G) kiinnityskiskot ja kuljettajan puoleisen takatallin oven.Tiiviys taattu ja turvattuLMC on kerännyt kokemusta matkailuautojen puuvapaasta LLT-korirakenteesta jo viiden mallivuoden ajalta. Vaunupuolella samaa ratkaisua on käytetty pari vuotta.Valmistaja myöntää korilleen oman näkemyksensä mukaan markkinoiden pisimmän tiiviysturvan. Tiiviys on taattu 12 vuotta tai autojen kohdalla vaihtoehtoisesti 120 000 km.Pitkä tiiviysturva on LMC:n mukaan mahdollinen huolellisen valmistuksen ja materiaalien ansiosta. LLT-korirakenteessa käytettävä erikoisliima hylkii osaltaan kosteutta, puuosat on korvattu polyuretaanilla ja eristeenä käytetään kosteutta hylkivää XPS-foam-eristettä. Ajoneuvon alapohja ja katto ovat kivenhakkaamia ja rakeitakin kestävää lasikuitua.Lähde ja kuvat: LMC Teknisiä tietoja: Ajoneuvon pituus ja leveys 725 cm, 232 cm Matkustajapaikat 4 / 3.500 kg Vuodepaikat 2/3 Vuoteiden mitat 191x80 ja 201x80 (n. 196 x 208) cm Massa ajokuntoisena n. 3.020 kg Kantavuus n. 480 kg Lue lisää Kaikki artikkelit 29.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota Corolla Cross – se C-HR:n konservatiivisempi velipuoli 28.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota bZ4X Touring – katumaasturi, joka haluaakin olla farmari 27.5.2025 Ajoneuvot Kolme moottoria vakiona – Alpine A390 haluaa olla kuin A110 sähköcrossoverin muodossa 27.5.2025 Ajoneuvot BMW Speedtop on oikea shooting brake, jota aiotaan oikeasti valmistaa 70 kappaletta 25.5.2025 Ajoneuvot Porsche 992.2 saapui Suomeen 911 Carrera S -muodossaan 24.5.2025 Esittely Koeistuttu: Lexus ES 500e – johtajan mitoille tehty 21.5.2025 Ajoneuvot Nissan Micran kuudes sukupolvi astui esiin täyssähköisenä – Vuoden Auto jo syntyessään? 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 17.5.2025 Ajoneuvot Macron vaihtoi täyssähköön – DS No8 palvelee nyt Ranskan presidenttiä jälleen perinteisemmällä korimallilla Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 29.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota Corolla Cross – se C-HR:n konservatiivisempi velipuoli 30.5.2025 Päivän kuva Päivän kuva: innovatiiviset lämmityslaitteen säätimet 28.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota bZ4X Touring – katumaasturi, joka haluaakin olla farmari 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 26.5.2025 Uutinen Mercedekseltä hintashokki: uusi sähköinen CLA alkaen 49990 euroa! 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 26.5.2025 Laivat Kaksi maailman vanhinta risteilyvarustamoa toivat peräkkäin aluksensa Helsinkiin - nuorempi varustamoista täyttää juuri 185 vuotta 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä”