23.2.2024 Ajoneuvot Triumph Tiger 1200 -mallistoon odotettuja uudistuksia Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumph on kuunnellut asiakaspalautteita, ja kaksi vuotta sitten täysin uudistettu Tiger 1200 saa jälleen useita parannuksia ominaisuuksiinsa. Triumph uhosi kaksi vuotta sitten ison seikkailupyörä Tiger 1200:n esittelyn yhteydessä, että se aikoo uutuudellaan suistaa BMW:n ison GS:n valtaistuimeltaan. Hyväksi Tiger 1200 osoittautuikin, mutta myyntimäärissä mitattuna se ei yltänyt uhon mukaisiin tavoitteisiin. Kahden vuoden aikana brittitehdas on kerännyt Tiger-kuljettajilta palautteita, ja nyt mallia uudistetaan saatujen parannusehdotusten mukaan. Muutoksia on tehty niin moottoriin, ajettavuuteen, ergonomiaan kuin elektroniikkaankin.Tiger 1200 Rally ProMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyGT matkalle - Rally maastoonTiger 1200 -mallisto jakautuu jatkossakin matkailupainotteisiin GT-versioihin ja maastopainotteisiin Rally-versioihin. Kumpikin jakautuu vielä Pro- (20 litran tankki) ja Explorer-malliversioihin (30 litran tankki). GT:ssä on 19/18-tuumaiset alumiinivaluvanteet, kun taas Rallyssa on 21/18-tuumaiset pinnavanteet.Tiger 1200 GT ProLisää pyöriviä massoja, lisää pehmeyttä ominaisuuksiinMoottorin pyöriviä massoja on kasvatettu, ja yhdessä moottorinohjaukseen tehtyjen muutosten kanssa ominaisuuksien sanotaan nyt olevan pehmeämmät erityisesti alhaisilla kierroksilla. Kytkintäkin on muokattu toimimaan pehmeämmin. Muutoksilla tähdätään myös pienempiin värinöihin, mikä olikin yksi moottorin heikkouksista tähän asti. Teho- ja vääntölukemat on pidetty ennallaan, 150 hevosvoimaa 9 000 kierroksella ja 130 newtonmetriä 7 000 kierroksella.Tiger 1200 Rally ExplorerVauhdissa säädettävä istuinkorkeusAikaisemmin ohjaustangon värinöitä vähentävä kumivaimenteinen kiinnitys on ollut vain Explorer-malliversioissa, nyt se on vakiona koko Tiger 1200 -mallistossa. Kuljettajan istuin on muotoiltu uudelleen, ja siinä luvataan nyt olevan enemmä’n tilaa vaihdella istuma-asentoa. Vakioistuimella istuinkorkeus on GT-versioissa 850 millimetriä ja Rally-versioissa 875 millimetriä. Matalalla istuinvaihtoehdoilla 20 millimetriä vähemmän. Semiaktiiviseen jousitusjärjestelmään on lisätty ominaisuus, jolla kuljettaja voi pysähdyttäessä laskea pyörän korkeutta 20 millimetriä yhdellä napinpainalluksella.Tiger 1200 GT Explorer Tiger 1200 GT Explorer Tiger 1200 GT ExplorerGT-versioissa jalkatapit on siirretty korkeammalle ja lähemmäs pyörän keskilinjaa, jolloin kallistusvaraa on aiempaa enemmän. Uudistetut mallit saapuvat jälleenmyyjille huhtikuun aikana.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: TriumphMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2025 Ajoneuvot Lexus ES vaihtoi kerta kaikkiaan tyyliään – kaunokainen tulee saataville myös täyssähköisenä 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto 18.4.2025 Ajoneuvot Subaru Solterran suuri päivä: itselle elinkaaripäivitys ja yläpuolelle uusi isompi sisar Subaru Trailseeker 17.4.2025 Ajoneuvot Ministeri-Audin uusi tuleminen on täällä – Audi A6 Sedan C9 16.4.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz lakkauttaa ensi vuonna T-sarjan, EQT:n ja Citanin – tai siis Renault lakkauttaa ne 12.4.2025 Ajoneuvot Smart #5 Brabus on 646 hevosvoiman taskuraketti, joka ei mahdu taskuun 11.4.2025 Ajoneuvot Mazda 6e sai hinnat – ehkäpä markkinoiden tyylikkäin sähkösedan irtoaa 44 300 eurolla 9.4.2025 Ajoneuvot Selvitys: oma auto hajosi, mutta minkälaisen sijaisauton saa tilalle? 8.4.2025 Ajoneuvot Käytetty Ferrari Ranskasta – ja läpi Euroopan koti-Suomeen ajaen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 27.4.2025 Ajatuksia autoista Polttomoottori sähköauton varavirtana, eikö näiden aika mennyt jo? – Ajatuksia autoista 27.4.2025 Koeajo Koeajo: Volvo XC90 – on kaikki niin kuin ennenkin 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 26.4.2025 Koeajo Maistiainen: Škoda Enyaq – uusi keula vie pidemmälle 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous