19.11.2017 Ajoneuvot Triumph uudisti isot Tiikerit – Tiger 1200 XR ja Tiger 1200 XC Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Lisänimi Explorer on hävinnyt Triumphin isojen seikkailupyörien mallimerkinnästä. Samoin on kadonnut muutama kilo painosta, vaikka varusteita ja voimaa on tullut lisää. Triumph Tiger on uudistunut. Valmistaja päivitti 1200-kuutioisen seikkailupyöränsä perusteellisesti, joskin hienovaraisesti. Muutoksia on niin moottorissa, rungossa kuin varustetasossakin.Versiosta riippuen painoa on pudonnut 2-11 kiloa. Sekä edessä että takana joustomatkaa on noin 190 milliä, joka on sopiva kompromissi maasto- ja katuajoon. Takahaarukka on edeltävän sukupolven tapaan yksipuoleista mallia.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKaksi erilaista mallia, kolme varustetasoaKaikkiaan 1200-kuutioisia Tiikereitä on viisi eri versiota, joista kolme kuuluu enemmän kadulle suunnattuun XR-sarjaan (XR, XRx ja XRT) ja kaksi offroad-painotteisempaan XC-sarjaan (XCx ja XCA). XR:n tunnistaa helpoimmin alumiinivaluvanteista, kun taas XC-malleissa on pinnavanteet ja karkeakuvioisempi rengastus.Brittivalmistajan mukaan uudistus pitää sisällään yli 100 parannusta edeltävään malliin verrattuna.Jo XR-perusmallissa on varusteina muun muassa sähkösäätöinen tuulilasi, vakionopeussäädin, ajotietokone, keskiseisontatuki ja kolme ajotilaa; Road, Rain ja Off-Road. Sekä lukkiutumaton jarrujärjestelmä että luistonesto ovat poiskytkettävissä.Yhteistä kaikille malleille on moottori ja se, että siinä on entistä enemmän sekä huipputehoa että käyttökelpoista keskialueen voimaa. Huipputehoksi ilmoitetaan nyt 141 hevosvoimaa.Triumph Tiger – e juuri tilaa lisävarusteillePykälää paremmin varustelluissa XRx- ja XCx-malleissa on lisää ajomoodeja, viiden tuuman TFT-näyttö, joystick-ohjaus ajotilojen ja ajotietokoneen hallintaan, semiaktiivinen jousitus, kallistuksen huomioivat ABS-jarrut sekä luistonesto ja led-tekniikkaan perustuvat ajovalot erillisillä DRL-päiväajovaloilla.Huippumalleissa XRT ja XCA on titaanista ja hiilikuidusta valmistettu Arrow-vaimennin, jonka avulla painonsäästö on jo 10 kiloa edeltävään malliin nähden.Lisänä on myös kaarreajovalot, quickshifter eli vaihdeavustin, mäkilähtöavustin ja kahvanlämmittimien ohella myös lämmitettävä satula.Lisäksi kuljettaja voi valita TFT-mittaristoon haluamansa näkymän kolmesta eri tyylistä. Tarjolla on myös kuljettajan räätälöitävissä olevan Rider-ajotila, jossa on mahdollista yhdistellä ja säätää haluttu yhdistelmä moottoritehoa sekä luistoneston ja lukkiutumattomien jarrujen asetuksia. Triumph Tiger 1200 Moottori: kolmisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys Iskutilavuus: 1215 cc Teho: 141 hv (104 kW) / 9350 r/min Vääntö: 122 Nm / 7600 r/min Vaihteisto: 6 vaihdetta, kardaaniveto Akseliväli: 1520 mm Istuinkorkeus 835-855 mm (matala satulavaihtoehto -20 mm) Tankin tilavuus: 20 litraa Kuivapaino: 242-248 kg Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Triumph Lue lisää Kaikki artikkelit 5.2.2025 Moottoripyöränäyttely Päivän kuvagalleria: aina yhtä suosittu Suzuki PV 4.2.2025 Moottoripyöränäyttely Päivän kuvagalleria: Honda Monkeyt ja muut lukuisat Monkey-variantit 2.2.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G9 ei pidä kynttilää vakan alla 2.2.2025 Moottoripyörät Harley-Davidson päivitti lähes koko mallistonsa – Road Glide sai lisäksi uuden keulan 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely CF Moto 675 SR-R kurkottelee ratalegendan suuntaan 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely Rieju Xplora 557 – laatuosilla varustettu adventure yllättää hinnallaan 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely Erikois-Honda erikoishinnalla: MP25-messuilta Africa Twinin erikoisversio alle 20 000 eurolla 2.2.2025 Moottoripyörät Liveseuranta: viimeiseen messupäivään – tule seuraamaan mitä MP 25 -moottoripyörämessuilla tapahtuu 2.2.2025 Moottoripyörät Koeajo: Can-Am Origin – seikkailua sata kilsaa kerrallaan Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 4.2.2025 Koeajo Koeajo: DFSK EC75 – markkinoiden halvin tonniluokan sähköpakettiauto 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 1.2.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Nopeusennätys-Audi 5000 CS quattro '86 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely Rieju Xplora 557 – laatuosilla varustettu adventure yllättää hinnallaan 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla