28.5.2019 Ajoneuvot Vihdoinkin vauhdikas Mégane meille: R.S. Renault saapuu Suomeen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Odotettu Renault Mégane R.S. saapuu vihdoin Suomeen ja samalla kertaa saapuu myös nopeampi Mégane R.S. Trophy. Uuden Renault Mégane R.S.:n saapumista Suomeen on jo uumoiltu jonkin aikaa, mutta nyt länsirintamalla on vihdoin uutta. Ensimmäiset autot nähdään Suomessa kesän jälkeen ja samalla mallistoon liittyy entisestään piristetty Mégane R.S. Trophy.Renault Mégane R.S. yhdistää levikkeistä koostuvan makean muotoilun ja 1,8-litraisen bensiiniturbomoottorin. Tehoa voimanlähteestä saadaan 280 hevosvoimaa ja huippuvääntö on 390 newtonmetriä. Menoa säestää asianmukainen pauke sporttiputkistosta. Aiempien Renaultin R.S. -mallien hengessä auton alustaan, iskunvaimennukseen, pyöräntuentaan ja jarruihin on kiinnitetty merkittävästi huomiota.Malliversion todellinen uutuus on 4Control-nelipyöräohjaus, joka auttaa ohjausta matalissa nopeuksissa kääntämällä takarenkaita enintään 2,7° vastakkaiseen suuntaan eturenkaisiin nähden. Suurissa nopeuksissa takarenkaat kääntyvät samaan suuntaan eturenkaiden kanssa kaistanvaihtojen vakauttamiseksi. Mégane R.S.:ssä nelipyöräohjauksen käytös muuttuu normaalisti 60 km/h nopeudessa, mutta Race-ajotilassa raja nousee 100 km/h:n.Luonnollisesti pakettia on höystetty muun muassa sportti-istuimilla ja R-Link-tietoviihdejärjestelmästä löytyy auton tietoja kertova R.S. Monitor -sovellus. Auto on saatavissa vakiovarusteisella Sport-alustalla tai jämäkämmällä Cup-alustalla.Renault Mégane R.S.:n hinnat alkavat Suomessa 39 990 eurosta.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEnnätysjahdissa diettiversionaRenaultille iso asia on Mégane R.S. Trophy-R:n saavuttama etuvetoisten tuotantoautojen nopeusennätys Nürburgringin Nordschleifellä. Aikaa 130 kilolla kevennetyllä erikoismallilla kului 7 minuuttia 40 sekuntia ja 100 tuhannesosaa radan 20 600 metriä pitkällä versiolla. Uudemmalla 20 832 metriä pitkällä radalla aikaa kului 7 minuuttia 45 sekuntia ja 389 tuhannesosaa.Kevennetty Trophy-R perustuu väljästi Renault Mégane R.S. Trophyyn. Trophy-versioon on loihdittu 300 hevosvoiman versio samaisesta moottorista vaihtamalla esimerkiksi turboahdin. Huippuvääntö on 400 newtonmetriä manuaalivaihteisessa versiossa, 420 newtonmetriä EDC-kaksoiskytkinvaihteiston yhteydessä.Lisäksi Trophy on varustettu aina jämäkämmällä Cup-alustalla, aktiivisella pakoputkistolla, Torsen-tyyppisellä tasauspyörästön lukolla ja kaksimateriaalijarrulevyillä etuakselilla. Renkaina Trophyssä on Bridgestone Potenza S001:t, jotka on asennettu 19-tuumaisille Jerez-vanteille. Lisävarustelistalta löytyvät Recaron istuimet, joiden korkeussäätö antaa kuljettajalle vielä tavallista Mégane R.S.:ää matalamman ajoasennon.Myös Renault Mégane R.S. Trophy tulee saataville Suomessa ja auton hinta on 42 990 euroa.Myös Öhlinsin ja Akrapovičin herkuilla höystetty ennätysmalli Trophy-R saapuu tuotantoon muutaman sadan auton erikoiseränä.Lähde ja kuvat: RenaultLue myös:Koeajo: Aurinkokuninkaan paluu – Renault Mégane R.S. Se ratkaiseva ero: Renault Mégane R.S. Trophy nostaa riman 300 hevosvoimaan Koeajo: Renault Clio RS TCe 200 – onko edeltäjiensä tasoa? Koeajo: Hyundai i30 N Performance Pack – kun riittävän hyvä ei riitä Koeajo: Volkswagen Golf GTI – ehkä kaikkien aikojen paras Golf Lue lisää Kaikki artikkelit 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä – Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 18.3.2025 Uutinen Mitä Toyota Gazoo Racingilla on vedetty? Luvassa isoja takasiipiä ja keskimoottorinen GR Yaris 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa – uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 16.3.2025 Ajoneuvot Täyssähköisessä Mercedes-Benz ESprinter -retkeilyautossa on yllättävänkin paljon järkeä 14.3.2025 Uutinen Moottorin haastattelu: Toyota ei usko solid state -akkujen tulevan massatuotantoon vielä vuosikausiin 14.3.2025 Ajoneuvot Ulkonäkö pettää – Mercedes-Benz CLA on nyt nimittäin aivan uusi, ja lähtökohtaisesti valmistajansa energiatehokkain sähköauto 14.3.2025 Ajoneuvot Saisiko olla maailman nopeimmin kiihtyvä tuotantoauto? Tässä on Porsche Taycan Turbo GT Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.3.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Finlanders-yhtyeen keikkabussi 23.3.2025 Autoilu Hybridiautot eivät pelota ostajia, vaikka uutiset huutavat ongelmista 23.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: jäähyväiset käytetylle Mersulle – tähän hintaan ja tällaiseen kotiin S124 meni 23.3.2025 Ajatuksia autoista Kun mainoksen ”Maailman paras Transporter” onkin Ford Transit – Ajatuksia autoista 24.3.2025 Koeajo Koeajo: Mitsubishi ASX – jotain tuttua tässä on 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 23.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: jäähyväiset käytetylle Mersulle – tähän hintaan ja tällaiseen kotiin S124 meni 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Hyundai Inster – uutuushalpis on todellinen ekoilija 19.3.2025 Laivat Baltic Princessin telakointi osa 2: nyt katsotaan mitä se on syönyt ja vedetään tuoreet maalit päälle 23.3.2025 Ajatuksia autoista Kun mainoksen ”Maailman paras Transporter” onkin Ford Transit – Ajatuksia autoista 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 25.2.2025 Uutinen Autosta rikkoutui takalasi – asiakkaan ostama lasivakuutus ei korvannutkaan 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle