8.11.2017 Ajoneuvot Yamaha MT-07 ja MT-09 SP – Yamaha uudistaa ja laajentaa suosikkejaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kaksisylinterinen MT-07 uudistuu useilla parannuksilla ja kolmisylinterisen MT-09:n voi jatkossa valita urheilullisempana SP-versiona. Yamahan Hyper Naked -luokan MT-mallit ovat kasvattaneet myyntiään ja niiden osuus koko Yamahan Euroopan moottoripyörämyynnistä on jo 47 prosenttia. Niinpä ei olekaan ihme, että japanilaisvalmistaja haluaa pitää malliston tuoreena uusien ja laajentaen tarjontaa. Vuosi sitten Yamaha esitteli 1 000 -kuutioisen MT-10 -nakupyörän rinnalle urheilullisemman MT-10 SP -version. Nyt samaa kaavaa noudatetaan pykälää pienemmässä luokassa, kun markkinoille tulee MT-09 SP.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyMT-09 SP – urheilullisemmin maustettuMT-09 SP:n moottori on sama kuin perusmallissa. Suurimmat muutokset ovat jousituksessa, kun etupään Kayaba-jousituksen molemmissa teleskoopeissa on nyt sekä puristus- että paluuvaimennuksen säätö. Takapäähän on vaihdettu Öhlinsin monojousitus, jonka esijännityksen säätö on tuotu hyvin esille.Ulkoisesti uuden mallin erottaa sinisestä SP-värityksestä, joka ulottuu vanteisiin ja satulan tikkauksiin. Häijyä ilmettä korostetaan mustalla ohjaustangolla ja kahvoilla. Varustukseen kuuluu luistokytkin, luistonesto sekä vaihdeavustin, joka mahdollistaa vaihteiden vaihdon ylöspäin ilman kytkimen käyttöä. Yamaha MT-09 SP Moottori: kolmisylinterinen rivimoottori Iskutilavuus: 847 cc Teho: 115 hv (84,6 kW) / 10 000 r/min Vääntö: 87,5 Nm / 8500 r/min Tankin tilavuus: 14 litraa Paino tankattuna: 215 kg Saatavuus: 1/2018 alkaen MT-07 – mallia isoveljestäKaksisylinterinen 700-kuutioinen MT-07 on Euroopassa selvästi suosituin koko Yamahan nakumallistosta. Mallia uusittaessa muotoiluun on vaikutteita haettu isommasta MT-09:stä. Teknisesti suurin uudistus on jousituksen parantaminen niin, että se on toiminnaltaan progressiivisempi. Muutos tuo mukavuutta epätasaiselle alustalle, kun samalla alusta tuntuu urheilullisemmassa ajossa jämäkämmältä. Etujousituksen säätöjen luvataan nyt olevan urheilullisemmat ja takapäähän on lisätty paluuvaimennuksen säätö.Ajovalot on uusittu ja erityisesti takavalon muotoilussa vaikutteet tulevat isommista MT-malleista. Muutenkin paneeleita ja muotoilua on muutettu niin, että MT-07:n sekoittaminen malliston tehokkaampiin versioihin on entistäkin helpompaa. Ajoasennon luvataan olevan kaikenkokoisille kuljettajille parempi satulan kokonaan uuden muotoilun ansiosta.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yamaha MT-07 Moottori: kaksisylinterinen rivimoottori Iskutilavuus: 689 cc Teho: 75 hv (55 kW) / 9000 r/min Vääntö: 68 Nm / 6500 r/min Tankin tilavuus: 14 litraa Paino tankattuna: 182 kg Saatavuus: 3/2018 alkaen Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Yamaha Lue lisää Kaikki artikkelit 4.7.2025 Moottoriurheilu Imatranajo tarjoaa festivaalitunnelmaa ja katuradan jännitystä 4.7.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Maxus T60 MAX – vannoutunut sähköautomerkki toi Suomen markkinoille dieselavolavan 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 2.7.2025 Ajoneuvot Mitsubishi hakee kasvua Euroopassa uusilla Renault-malleilla 1.7.2025 Uutinen Volkswagen sähköautojen rekisteröinneissä ykkönen Suomessa – syynä ainakin laaja mallisto 1.7.2025 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit edelleen alamaissa – romutuspalkkiolla haetaan autokauppaan piristystä 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 30.6.2025 Testit Testi: Akkukäyttöinen pumppu on kätevä kaveri – autoillessa, moottoripyöräillessä – tai vaikka jalkapallokentän reunalla 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 3.7.2025 Koeajo Maistiainen: Maxus eTerron 9 - onko tästä kiinalaisesta maantielaivasta markkinoidemme ensimmäiseksi varteenotettavaksi sähköavolavaksi? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä”