7.11.2021 Ajoneuvot Koeajo: Range Rover Evoque P300e parani piuhan myötä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uusimmat Range Rover Evoque -päivitykset korostavat pienimmän maasturin hienostunutta luonnetta. Hyvää: pikalatausmahdollisuus, ajettavuus, tyyli. Huonoa: kulutus akku tyhjänä. Kesällä koeajamamme Jaguar E-Pace -lataushybridin ääriviivoissa kulkee myös Range Rover Evoque P300e. Muutama vuosi sitten esitelty toisen polven Evoque tuntuu sopivalta tuotteelta Land Roverin pienimmäksi malliksi.Tiukin maastokulma on tehnyt tietä pienelle tyylittelylle ja melko kompakteille mitoille. Piiloutuvat ovenkahvat, kuparin sävyiset yksityiskohdat ja uusi Pivi Pro -tietoviihdejärjestelmä muistuttavat nopeasti, että Jaguar Land Roverilla on ainakin tyyli hallussa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyPikalatauskin löytyyEvoque P300e liikkuu täydellä akulla lähes mainostetut 55 kilometriä, mutta akun loppumisen jälkeen 1,5-litrainen polttomoottori joutuu töihin yli kaksitonnisen auton liikuttamiseksi. Samalla kulutuslukemat kipuavat kivuliaasti. Nelivetoisen Evoquen taka-akselin veto tulee sähkömoottorilta, etuakselin puolestaan polttomoottorilta. E-Pacen tapaan Evoque hyötyy CCS-pikalataamisesta, eli lyhyen asioinnin aikana akun saa melko täyteen. Loppuprosentteja kohti hyytyvä latausteho tosin tarkoittaa, että auto kannattaa siirtää pois pikalatauksesta ennen aivan täpötäyttä akkua.Hybridin hiomat särmätLiikenteessä Evoque P300e kulkee näppärästi, ja lataushybridivoimalinja on hionut aiemmin vaivanneita automaattivaihteiston särmiä. Alusta toimii tieliikenteessä mainiosti lisämassasta huolimatta, mutta lienee turhan jämäkkä epätasaisille tieosuuksille. Voimalinjapäivityksestä huolimatta Evoquen tilat ovat pysyneet lähes ennallaan. Uusi voimalinjavaihtoehto sopii Evoqueen hienosti. Kyseessä ei ole yhtä suuri loikkaus kuin päivitetyn Jaguar E-Pacen kohdalla, mutta toisaalta Evoquen lähtötasokin oli korkeampi.Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen Range Rover Evoque P300e Plug-In Hybrid AWD Auto R-Dynamic SE Hinta alkaen 69 562 € Koeajetun auton hinta varusteineen 78 838 € Moottori Ladattava hybridi, bensiinimoottori 1 498 cm³, 3 sylinteriä, ahdin, 8-v. automaattivaihteisto, neliveto (takaveto sähköllä). Sähkömoottori 80 kW (109 hv). Teho 147 kW (200 hv), 5500 r/min Vääntö 260 Nm (1600–4500 r/min) Vääntö 260 Nm (1600–4500 r/min) Akku Akuston energiasisältö teoreettinen/käytössä oleva: 15,0 / 12,2 kWh. Lataus: Type 2 7 kW (1 x 32A), CCS 32 kW. Toimintamatka 55 km Hybridijärjestelmän yhteisteho 227 kW Kiihtyvyys 0–100 km/h 6,4 s Huippunopeus 213 km/h Kulutus l/ 100 km WLTP-kulutus 2,0 (yhd.) CO2-päästöt 44 g/km Mitat pituus 4371 mm, leveys 1996 mm, korkeus 1649 mm, akseliväli 2681 mm Vetokyky jarrullinen/ jarruton 1600 / 750 kg Euro NCAP 5 tähteä Takuu 3 vuotta / 100 000 km Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Koeajo Koeajo: Voyah Courage – kysy itseltäsi uskallatko uskaltaa? 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Koeajo Maistiainen: Mazda 6e – takavuosien suosikkisedan sähköistyy 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 12.7.2025 Sähköautot Mercedes-Benz CLA:n sähköversio yllätti: tuotanto kolmivuoroon, hiilijalanjälki 40 % pienempi 11.7.2025 Klassikko Klassikko: Škoda 130 RS ja ajamisen sietämätön keveys 11.7.2025 Traktorit Valtran design-tiimi kävi pokkaamassa Red Dot -palkinnon – S-sarja on putsannut palkintopöytiä 12.7.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: miksi nykyautoissa on start-stop-järjestelmä? 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen