2.10.2019 Ajoneuvot Koeajo: Suuret ominaisuudet pienellä rahalla – CF Moto 650 MT Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä CF Moto 650 MT on markkinoiden edullisin täysiverinen seikkailupyörä. Hyvää: ominaisuuksien ja hinnan suhde, moottorin luonne, ulkonäkö, sivulaukut kuuluvat hintaan. Huonoa: etujousituksen nypytys alhaisissa nopeuksissa, tunnottomat jarrut. CF Moto on täysin uusi moottoripyörämerkki Suomessa. Nimenä se on kuitenkin tuttu, sillä CF Moto on kivunnut mönkijöiden rekisteröintitilastossa jo kolmannelle sijalle. Nyt tarjolle tulee kaksi saman tekniikan jakavaa moottoripyörää, nakumalli 650 NK ja koeajossa ollut seikkailupyörä 650 MT.Viimeksi mainitun huomiota herättävin ominaisuus on hinta, joka sivulaukkuineen ja kaatumarautoineen jää 8 500 euroon. Kilpailijoiden hinnat alkavat 11 000 eurosta – ilman mainittuja varusteita. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVirkeä moottoriKaksisylinterinen rivimoottori ei jyllää korkealla huipputeholla, mutta 62 hevosvoimaa liikuttavat 213-kiloista pyörää täysin riittävästi. Käyttökelpoinen kierroslukualue alkaa lähes tyhjäkäynniltä. Vaikka huipputehon ja -väännön kierrosluvut ovat korkeita, riittää potkua mukavasti jo yleisimmin käytetyllä 3 000–5 000 r/min alueella.Huippunopeutta luvataan 180 kilometriä tunnissa, mikä sekin riittää hyvin. Sport- ja Touring -ajotilojen välillä ei tuntunut koeajossa juuri eroa.Kapea ohjaustanko ja eteen nojaava ajoasento tuovat urheilullista tunnelmaa. Selkeä mittaristo suurine vaihdenäyttöineen tarjoilee tarvittavan perustiedon ilman ajotietokonemaisia hienouksia.Tuulilasin korkeussäätö onnistuu nopeasti esimerkiksi liikennevaloissa seistessä. Käsisuojat blokkaavat ajoviimaa tehokkaasti. Sekä kytkin- että jarrukahvassa on etäisyyssäädöt. Satula on hieman kumimaisen tuntuinen, muttei liian upottava. Etujousitus on napakka, ja alle 80 km/h nopeuksissa esiintyy lievää nypytystä. Takajousitus toimii pehmeämmin. Molemmissa päissä on vaimennusten säätömahdollisuuksia.Jarrut ovat muihin ominaisuuksiin verrattuna hieman vaatimattomat. Niiden teho on riittävä, mutta sormivoimaa tarvitaan reilusti ja tuntumassakin on parantamisen varaa. Pehmeämmillä jarrupaloilla tilanne todennäköisesti paranisi.Monipuolinen matkakaveriVarsinaiseen maastoajoon joustomatkat ovat lyhyet, mutta sorateille ja matka-ajoon CF Moto tarjoaa hyvät eväät. Alimmillaan kulutus painui alle neljän litran sadalla, jolloin tankillinen riittää 450 kilometrille.Hyvä ajoasento ja suoja ajoviimaa vastaan sekä vakiovarustukseen kuuluvat tukevat sivulaukut tekevät CF Motosta oivan matkakaverin pidemmillekin reissuille. Hienouksia, kuten vakionopeudensäädintä tai luistonestoa, on turha odottaa tähän hintaan, mutta perusasiat sekä ulkonäkö ovat kunnossa, ja ajonautinto on taattu. Ei ole liioiteltua sanoa, että ominaisuuksien ja hinnan suhde on markkinoiden paras.Teksti ja kuvat: Janne Huhtala CF Moto 650 MT Hinta alkaen 8 490 € Moottori Kaksisylinterinen bensiinirivimoottori, 649 cm³, nestejäähdytys, 6 vaihdetta, ketjuveto. Teho 45 kW (622 hv), 8750 r/min Vääntö 56 Nm (7000 r/min) Vääntö 56 Nm (7000 r/min) Muu tieto Mitat: istuinkorkeus 840 mm, kuivapaino 213 kg, akseliväli 1 415 mm, tankin tilavuus 18 litraa. Rengaskoko: edessä 120/70 R17, takana 160/60 ZR17. Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Koeajo Koeajo: Voyah Courage – kysy itseltäsi uskallatko uskaltaa? 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 12.7.2025 Moottoripyörät Moottoripyöräkortti taskuun – näin tutkinto etenee 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Koeajo Maistiainen: Mazda 6e – takavuosien suosikkisedan sähköistyy 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 12.7.2025 Sähköautot Mercedes-Benz CLA:n sähköversio yllätti: tuotanto kolmivuoroon, hiilijalanjälki 40 % pienempi 11.7.2025 Klassikko Klassikko: Škoda 130 RS ja ajamisen sietämätön keveys 11.7.2025 Traktorit Valtran design-tiimi kävi pokkaamassa Red Dot -palkinnon – S-sarja on putsannut palkintopöytiä 12.7.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: miksi nykyautoissa on start-stop-järjestelmä? 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen