19.2.2019 Ajoneuvot Maistiainen: Kawasaki Versys 1000 SE – Astuu isompiensa varpaille Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kawasakin lähes täydellisesti varusteltu Versys 1000 SE heittää haasteen selvästi tehokkaammille BMW S1000XR:lle ja Ducati Multistradalle. Teholukemiensa puolesta BMW ja Ducati ovat 40 hevosvoimaa edellä, mutta käytännössä tärkeämmällä keskikierrosalueella Kawasaki panee hyvin kampoihin eurooppalaiskilpailijoilleen. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Täyttää toiveet Kawasakin semiaktiivisen jousituksen toiminta on huomaamatonta, mikä on ehkäpä paras adjektiivi jonka moottoripyörän jousitus voi saada. Järjestelmä haistelee jousituksen liikkeitä ajon aikana ja muuttaa vaimennuksia tarvittaessa reaaliaikaisesti. Lisäksi vaimennusten lähtötasot säätyvät valitun ajotilan - Sport, Road tai Rain - mukaisesti. Kun vielä kuljettaja voi nappia painamalla säätää takajousen esijännitystä, niin toiveille ei juuri jousituksen osalta jää sijaa. Kuljettajaa hemmotellaan myös quickshifter+ -vaihdeavustimella, joka sallii sekä ylös- että alaspäin vaihdot ilman kytkintä. Huolimatta uudenkarhean koeajopyörän shifterin pienestä tahmeudesta ja suuresta poljinvoiman tarpeesta, tulivat järjestelmän edut koeajossa selvästi esille. Pitkillä matkoilla mukavuutta tuo vakionopeussäädin. Jos keli on viileämpi, löytyy vakionopeussäätimen painikkeiden vierestä kahvanlämmittimien kytkin. Pimeässä ajamista puolestaan helpottavat kaarreajovalot. Kirsikkana kakussa on puhelimeen ladattava Kawasakin oma ”rideology the app”, jolla pyörän säätöjen ja asetusten muokkaus onnistuu kotisohvalla. Pyörän luo saavuttaessa uudet asetukset voi tallentaa pyörän järjestelmään yhdellä napin painalluksella. Vain heikkoudet puuttuvat Perusmalliin verrattuna 4000 euron hintalisällä asiakas saa siis melkoisen varustepaketin. Tärkeämpää on kuitenkin se, että pyörän perusominaisuudet ovat korkealla tasolla. Moottori, ajo-ominaisuudet, jousitus ja jarrut muodostavat toimivan kokonaisuuden, josta käytännössä puuttuvat vain heikkoudet. Kawasakin uusi Versys tarjoaa uuden erilaisen vaihtoehdon urheilullista adventure-toureria etsivälle. Erityisesti jos kriteerinä on nelisylinterisyys, niin silloin kilpailevien vaihtoehtojen määrä supistuu selvästi. Kawasaki Versys 1000 SE Hinta 22 900 € Moottori nelisylinterinen rivimoottori, 1043 cm³, nestejäähdytys Voimansiirto 6 vaihdetta, ketjuveto Teho 88,2 kW (120 hv) / 9000 r/min Vääntö 102 Nm / 7500 r/min Istuinkorkeus 840 mm Paino tankattuna 257 kg Tankki 21 litraa Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kawasaki Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 20.4.2024 Moottoripyörät Koeajo: Triumph Daytona 660 – 2020-luvun Daytona 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 18.4.2024 Moottoripyörät ”Jotain suurta tulossa” – BMW:ltä vihaisempi versio R18-retromallista? 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 16.4.2024 Ajoneuvot Tesla Model Y sai myös Suomessa houkuttelevan uuden version – Long Range RWD nostaa toimintamatkaa mutta laskee hintaa 15.4.2024 Ajoneuvot Melkoisen uskomaton käänne: Alfa Romeo joutuu vaihtamaan alle viikon vanhan uutuutensa nimen, koska se on tulkittu lain vastaiseksi – tervetuloa siis uusi Alfa Romeo Junior 15.4.2024 Moottoripyörät MV Agusta Enduro Veloce – maantieltä maastoon 14.4.2024 Moottoripyörät KTM tarjoaa pidemmän takuun maksuttomasti Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?