19.2.2019 Ajoneuvot Maistiainen: Kawasaki Versys 1000 SE – Astuu isompiensa varpaille Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kawasakin lähes täydellisesti varusteltu Versys 1000 SE heittää haasteen selvästi tehokkaammille BMW S1000XR:lle ja Ducati Multistradalle. Teholukemiensa puolesta BMW ja Ducati ovat 40 hevosvoimaa edellä, mutta käytännössä tärkeämmällä keskikierrosalueella Kawasaki panee hyvin kampoihin eurooppalaiskilpailijoilleen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyTäyttää toiveetKawasakin semiaktiivisen jousituksen toiminta on huomaamatonta, mikä on ehkäpä paras adjektiivi jonka moottoripyörän jousitus voi saada. Järjestelmä haistelee jousituksen liikkeitä ajon aikana ja muuttaa vaimennuksia tarvittaessa reaaliaikaisesti. Lisäksi vaimennusten lähtötasot säätyvät valitun ajotilan - Sport, Road tai Rain - mukaisesti. Kun vielä kuljettaja voi nappia painamalla säätää takajousen esijännitystä, niin toiveille ei juuri jousituksen osalta jää sijaa.Kuljettajaa hemmotellaan myös quickshifter+ -vaihdeavustimella, joka sallii sekä ylös- että alaspäin vaihdot ilman kytkintä. Huolimatta uudenkarhean koeajopyörän shifterin pienestä tahmeudesta ja suuresta poljinvoiman tarpeesta, tulivat järjestelmän edut koeajossa selvästi esille. Pitkillä matkoilla mukavuutta tuo vakionopeussäädin. Jos keli on viileämpi, löytyy vakionopeussäätimen painikkeiden vierestä kahvanlämmittimien kytkin.Pimeässä ajamista puolestaan helpottavat kaarreajovalot. Kirsikkana kakussa on puhelimeen ladattava Kawasakin oma ”rideology the app”, jolla pyörän säätöjen ja asetusten muokkaus onnistuu kotisohvalla. Pyörän luo saavuttaessa uudet asetukset voi tallentaa pyörän järjestelmään yhdellä napin painalluksella.Vain heikkoudet puuttuvatPerusmalliin verrattuna 4000 euron hintalisällä asiakas saa siis melkoisen varustepaketin. Tärkeämpää on kuitenkin se, että pyörän perusominaisuudet ovat korkealla tasolla. Moottori, ajo-ominaisuudet, jousitus ja jarrut muodostavat toimivan kokonaisuuden, josta käytännössä puuttuvat vain heikkoudet. Kawasakin uusi Versys tarjoaa uuden erilaisen vaihtoehdon urheilullista adventure-toureria etsivälle. Erityisesti jos kriteerinä on nelisylinterisyys, niin silloin kilpailevien vaihtoehtojen määrä supistuu selvästi. Kawasaki Versys 1000 SE Hinta 22 900 € Moottori nelisylinterinen rivimoottori, 1043 cm³, nestejäähdytys Voimansiirto 6 vaihdetta, ketjuveto Teho 88,2 kW (120 hv) / 9000 r/min Vääntö 102 Nm / 7500 r/min Istuinkorkeus 840 mm Paino tankattuna 257 kg Tankki 21 litraa Teksti: Janne Huhtala Kuvat: KawasakiMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 30.6.2025 Testit Testi: Akkukäyttöinen pumppu on kätevä kaveri – autoillessa, moottoripyöräillessä – tai vaikka jalkapallokentän reunalla 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 26.6.2025 Ajoneuvot Myydäänkö Maserati? Stellantis pohtii luksusmerkin kohtaloa 26.6.2025 Ajoneuvot Nissan Qashqai e-Power päivittyy: luvassa pienempi kulutus ja sähköisempi ajettavuus 24.6.2025 Ajoneuvot Diktaattorien autot – näillä loistoautoilla yksinvaltiaat ovat ajaneet 24.6.2025 Moottoripyörät Koeajo: BMW R 1300 R – pappanaku treenasi itsensä kuntoon 23.6.2025 Uutinen Jenkkiavolavan rekisteröinti väärillä papereilla voi johtaa rajuihin seurauksiin – kymppitonnien autoverot voivat langeta maksettavaksi Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?