28.7.2022 Ajoneuvot Suzuki luopuu S-Cross -kevythybridistä, mutta silti sähkö lisääntyy S-Cross -mallissa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suzuki siirtyy nyt myös S-Cross -mallissa kevythybridistä entistä sähköisempään voimalinjaan, kun S-Cross muuttuu nyt itselataavaksi hybridiksi. Suzuki päivittää S-Cross -mallien voimalinjaa – S-Cross -mallissa luovutaan nyt kevythybridistä ja malli saa Vitaran tapaan itselataavan hybridivoimalinjan. Muutos koskee Suzuki S-Crossin 1,5-litraisia automaattivaihteisia versioita. Suzuki keskittyy nyt sähkön lisäämiseen autojensa voimalinjoissa, ja muutos on osa tätä. Suzuki S-Crossin 1,5-litraisen bensiinimoottorin ja sähkömoottorin sisältävä voimalinja edustaa yhtiön omaa suunnittelua. Suzukin voimalinjassa on automatisoitu AGS-vaihteisto, jonka yhteydestä sähkömoottori löytyy. Auton uudenlaisessa vaihteistossa yhdistyvät käsivalintaisen ja automaattivaihteiston ominaisuudet. Suzuki lupaa, että vaihteisto toimii kuten tavallinen vaihteisto, eikä vaihdon yhteydessä jää vedotonta hetkeä, kun sähkömoottori antaa tuolloin vetoa pyörille. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Päästöt laskevat Uuden voimalinjan ansiosta S-Crossin hiilidioksidipäästöt myös laskevat. Ne ovat nyt 132 g/km, mikä on 7 g/km vähemmän kuin ennen. Virallinen yhdistetty kulutus on 5,8 litraa sadalla. Suzuki lupaa, että kaikki ilmoitetut kulutus- ja päästöarvot ovat hyvin realistisia ja siksi käytännössä alitettavissa. Hitaissa nopeuksissa, kuten peruutettaessa uusi S-Cross Hybrid liikkuu pelkällä sähköllä. Jarrutettaessa ja vauhtia hidastettaessa hybridijärjestelmä kerää kineettistä energiaa auton akkuun, josta se on käytettävissä kiihdytyksissä ja hitaasti ajettaessa. Kuljettajan valittavissa on myös kaksi erilaista ajotilaa. Standard-ajotilassa sähkömoottoria käytetään herkemmin antamassa lisävoimaa bensiinimoottorille, kun taas taloudellisuutta korostavassa Eco‑ajotilassa auto pyrkii toimimaan sähköllä niin paljon kuin mahdollista. Aina neliveto Suzukin mallit tunnetaan myös siitä, että ne ovat usein nelivetoisia, niin myös päivittyvä S-Cross. Neliveto on säätyvä, kuljettaja voi itse valita mieleisensä ajo-ohjelman. Helpoin tapa ajaa Suzuki S-Crossilla on Auto-ajotilassa, jossa elektroniikka kytkee takavedon etuvedon avuksi tarvittaessa. Sport-ajotilassa takapyörille puolestaan välitetään koko ajan voimaa ja Snow-ajotilaa voi käyttää lumisella ja liukkaalla kelillä. Nelivedon voi myös lukita kokonaan kiinteäksi, jolloin voima jakautuu tasan etu- ja taka-akselien kesken. Kattava vakiovarustelu Uudessa S-Crossissa on vakiona muun muassa LED-ajovalot, kaista-avustin, kuolleen kulman valvontajärjestelmä ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä. Lisäksi pysäköintitutkat ovat sekä edessä että takana ja myös peruutuskameran näyttö on aina kojelaudassa. Lisäksi malleista löytyy hämärä- ja sadetunnistin. Tietoviihdejärjestelmän käyttöön on 7- tai 9-tuumainen kosketusnäyttö, joihin älypuhelimen saa liitettyä, suurempaan langattomasti. Suuremman näytön mukana tulevat myös navigointi, ääniohjaus ja 360 asteen kameranäyttö. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Alle 35 000 euron S-Crossin ulkopuolelta löytyvät 17-tuumaiset kevytmetallivanteet ja tummennetut ikkunat keskipilarista taaksepäin. Mukavuutta lisää älyavain ja kaksialueinen ilmastointilaite sekä mukautuva vakionopeudensäädin. Uusi nelivetoinen Suzuki S-Cross 1,5 Hybrid 4WD GL+ 6AGS-aut maksaa 34 790 euroa. Toisena vaihtoehtona on paremmin varusteltu GLX+SR -malli, jonka hinta on 37 390 euroa. Edellä mainittujen varusteiden lisäksi jälkimmäisessä on vielä ylellisempi istuinverhoilu, joka on nahkaa ja synteettistä nahkaa sekä suuri metrin pituinen avattava lasikattoluukku. Lähde: Suzuki Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku