7.8.2021

Viisi vanhaa uutta limusiinia ylimääräisenä – Bentley Mulsanne Grand Limousine

Bentley Mulsanne Grand Limousine

Nyt rekisteröimätön ja ajamaton vuosimallin 2015 Bentley Mulsanne Grand Limousine on tarjolla viidelle ostajalle. Koomisesti nämä autot ovat vain jääneet ylimääräisiksi.

Jos joskus tuntuu tuhlanneensa rahaa turhaan, ei huolta. Yhdistyneet arabiemiirikunnat vievät asiat aivan uudelle ulottuvuudelle. Yksi täysin turha Bentley Mulsanne Grand Limousine olisi melkoinen suoritus, mutta nyt niitä hankittu miljoonilla euroilla peräti viisi kappaletta.

Näitä vuonna 2015 valmistunutta viittä yksilöä ei ole koskaan edes rekisteröity käyttöön, joten luonnollisesti niitä ei ole myöskään käytetty. Ne kaikki todellakin tulevat nyt myyntiin yhdeltä omistajalta. Myyjänä toimii Bentleyn Yhdistyneiden arabiemiirikuntien jälleenmyyjä ja toimitus onnistuu maailmanlaajuisesti.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Bentley Mulsanne Grand Limousine

Kuten hulppea nimikin jo onnistuneesti vihjaa, Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner on Bentleyn menneen lippulaivan entisestään jatkettu limusiiniversio. Se tarjosi käytännössä parasta, mihin valmistaja sillä hetkellä pystyi.

Tässä autossa kaikki huomio on ohjattu takamatkustajien oltaviin. Siten olennaisin muutos, julmetun jalkatilan lisäksi, on toisen auton takaosaa kohti katsovan istuinrivin lisääminen. Näin on saatu aikaan olohuonemainen ilmapiiri, ja mahdollisuus keskustella kasvotusten, takana matkustaville.

Tämä on tehty luonnollisesti luksusta unohtamatta. Esimerkiksi samppanjapullon saa kylmäksi ja juoma kaadetaan autoa varten suunniteltuihin kristallilaseihin, jotka istuvat niille tarkoitetuille paikoille. Pikkupurtava nautitaan jalopuusta valmistetuilta esiin taittuvilta pöytätasoilta.

Varusteluun kuuluu myös latauspaikka sekä teline iPadille. Hieman perinteisempää osaamista edustavat käsinvalmistetut taulut, joilta voi lukea analogisessa muodossa paikallisen ajan, ajan Englannissa sekä ulkolämpötilan.

Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner

Voimanlähteenä toimii jatketussakin versiossa sama 6,75-litrainen kahdesti ahdettu V8-moottori. Sen yli 1000 newtonmetrin vääntö siirtäisi vuoriakin ja huipputehoakin on yli 500 hevosvoimaa. Näillä pitäisi pärjätä.

Emme halua edes arvata minkälaisen arvonaleneman autot ovat noin kuuden vuoden aikana kokeneet. Arvaamaan sitä joutuisi, sillä Bentley ei ole paljastanut näiden hintaa. Mikäli joudut kysymään, sinulla ei liene varaa.

Hieman surullisesti Bentley ei tällä hetkellä valmista ehkä kuitenkaan aivan saman luokan edustusautoa, sillä Flying Spur on kuitenkin kaikessa komeudessaan ikään kuin vain neliovinen versio Continental GT:stä. Valitettavasti Mulsannen seuraaja saattaa olla vihjailujen mukaan jotain muuta kuin perinteinen porrasperä, kun se jonain päivänä vihdoin esitellään.

Kuvat ja lähde: Bentley 

Luetuimmat