31.10.2019 Ajoneuvot Koeajo: Lisää löylyä – Triumph Street Triple RS Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Enemmän tehoa ja vääntöä keskikierroksille ja quickshifter-vaihdeavustin vakiovarusteeksi. Siinä aseet, joilla Triumph Street Triple RS aikoo taistella pahimpia kilpailijoitaan Kawasaki Z 900:a ja Yamaha MT-09:ä vastaan. Hyvää: suorituskyky, käsiteltävyys, jousitus, jarrut. Huonoa: mittariston luettavuus. Triumph Street Triple käy keskikokoisten ja urheilullisten nakupyörien luokassa tiukkaa taistoa Kawasaki Z 900:n ja Yamaha MT-09:n kanssa. Näistä jokaisella on vahvuutensa, ja Triumph päivittää omiaan kaudelle 2020.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyySuoraviivaisempaa voimaaKolmisylinterinen rivimoottori vetää puhtaasti tyhjäkäynniltä lähtien, ja voiman määrä kasvaa samaa tahtia kierrosluvun kanssa. Tässä onkin moottorin suurin ero aiempaan: tehokäyrän ”päästökuoppa” on saatu suoristettua, ja keskialueella löytyy tehoa sekä vääntöä jopa yhdeksän prosenttia enemmän.Vaikka vaihtamistarve on vähentynyt parantuneen väännön myötä, Triumph on varustanut uutuusmallin quickshifter-vaihdeavustimella, joka mahdollistaa vaihtamisen sekä ylös- että alaspäin ilman kytkintä. Syynä on valmistajan mukaan se, että nyt Street Triple sopii entistä paremmin myös rata-ajoon.Liian tehokkaat jarrut?Moottoriradalla Street Triple onkin parhaimmillaan, kun suorituskyvystä voi nauttia täysin siemauksin välittämättä nopeusrajoituksista. Täysin säädettävä jousitus toimii rata-ajossa kuin unelma. Jos mahdollista, niin jarrut toimivat vieläkin paremmin. Joka kerta mutkaan jarrutettaessa tulee mielessään kiroiltua, että taas jarrutin liian aikaisin. Luokkansa alhaisin paino vielä korostaa jarrujen tehokkuutta.Ainoa rata-ajoa haittaava yksityiskohta on mittariston heikko luettavuus. Uudella grafiikalla on tavoiteltu tyylikkyyttä ja kenties onnistuttukin siinä, mutta nopealla vilkaisulla kierrosluvusta ei saa mitään selvää. Nopeus- ja vaihdenäytöt ovat onneksi selkeät. Ulkonäkö on uusittu muotoilemalla kaikki maalatut osat uudelleen. Ero entiseen on kuitenkin hiuksenhieno, sillä sen huomaaminen edellyttää joko vanhaa mallia rinnalle tai todellista vihkiytyneisyyttä brittimerkkiin. Parhaiten uutuuden tunnistaa keulasta, jossa uudelleen muotoillut kaksoisvalonheittimet ovat saaneet yläreunaansa drl-päiväajovalot.Lisävarusteena on tarjolla muun muassa MyTriumph -bluetooth-yh-teys, jolla saa integroidun GoPro-kameran ohjausmahdollisuuden sekä navigointinäytön ja puhelintietojen näytöt mittaristoon. Parantuneesta suorituskyvystä ja varustetasosta huolimatta Street Triple RS:n hinta on säilynyt ennallaan.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kingdom Creative Triumph Street Triple RS Hinta alkaen 15 750 € Moottori Bensiinimoottori 765 cm³, kolmisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys, 6 vaihdetta, ketjuveto. Teho 90,5 kW (123 hv), 11750 r/min Vääntö 79 Nm (9350 r/min) Vääntö 79 Nm (9350 r/min) Muu tieto Mitat: istuinkorkeus 825 mm, kuivapaino 166 kg, akseliväli 1 405 mm, tankin tilavuus 17,4 litraa. Rengaskoko: edessä 120/70 ZR17, takana 180/55 ZR17. Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Koeajo Koeajo: Voyah Courage – kysy itseltäsi uskallatko uskaltaa? 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Koeajo Maistiainen: Mazda 6e – takavuosien suosikkisedan sähköistyy 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 13.7.2025 Koeajo Koeajo: Voyah Courage – kysy itseltäsi uskallatko uskaltaa? 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 12.7.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: 1965 Aston Martin DB5 12.7.2025 Moottoripyörät Moottoripyöräkortti taskuun – näin tutkinto etenee 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen