15.4.2015 Ajoneuvot Koeajo: katu-uskottava Nissan Juke Nismo Nismon tunnusmerkki on helmoja ja puskuria kiertävä raita. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Muodoista ei voi kiistellä, ne ovat makuasia. Hyvää: huomiopyydys, erottuu joukosta. Huonoa: rauhattomuus kiihdytyksissä. Katu-uskottavuutta ja huomioarvoa löytyy, mutta onko lähes 35 000 euron hinta mahdolliselle ostajaryhmälle liikaa?Nissan Juke Nismon muodot huomataan ja jokaisella on niistä mielipide. Tylsyydestä tai rohkeuden puutteesta ei tämän mallin suunnittelijaa ainakaan voi syyttää.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyValppaan kuljettajan autoJuke-malliston tehokkain versio tarjoaa katu-uskottavuutta 218 hevosvoiman (160 kW) verran. Myös jarrut ovat luvatun mukaisesti tehokkaat, mutta samalla varsin äkkinäiset.Erityisesti kiihdytyksissä auto on levoton hallittava ja asenne Nissan Juke Nismo RS:n kuljettajan paikalla on oltava kohdallaan. Molemmat kädet ohjauspyörään ja huomio liikenneympäristöön.Etuvetoisessa ja käsivaihteisessa mallissa on vakiovarusteena mekaaninen tasauspyörästön lukko.Auton kykyjen maksimaalista käyttöä hillinnee parhaiten se, että aktiivisessa ajossa polttoaineen kulutus kasvaa. Nismoon suositellaan 98-oktaanista bensiiniä ja tehtaan ilmoittama keskikulutus on 7,2 l/100 km. Reippaalla ajolla kulutus kasvaa helposti.Istuin ja katto on korkealla ja vakiovarustukseen kuuluvat istuimet tukevat hyvin, joten autoon on helppo kulkea ja hyvä istuma-asento löytyy monenpituiselle. Lisävarusteena on saatavana myös urheilulliset Recaro-istuimet.Ohjauspyörän syvyyssäädön puute ja isoin portain liikkuva istuimen korkeussäätövipu ihmetyttävät.Rätti käteenMuodoilla on myös hintansa. Muhkeat ovet tekevät istuimen säätimien ja ovikotelon käytöstä miltei mahdotonta, kun ovi on kiinni. Vastavuoroisesti ovien muhkeus taas tuo matkustamoon annoksen ylellisyyttä ja laatua.Pikapesun jälkeen Nismon omistaja ottaa käteen liinan ja pyyhkii takaikkunan, sillä pesukoneen harjat eivät muhkean spoilerin alle yllä.Nismo RS on saatavissa nelivetoisena ja Xtronic-automaattivaihteistolla varustettuna, jolloin huipputeho on 214 hv (157 kW) ja suurin vääntö 250 Nm.Teksti: Eila Parviainen Kuvat: Lauri Ahtiainen Nissan Juke Nismo RS 2WD Hinta alkaen 34 851 € Ajoneuvovero 155 €/ v Moottori 1 618 cm³, bensiinimoottori, turboahdin, 6 vaihdetta, etuveto. Teho 160 kW (218 hv), 6000 r/min Vääntö 280 Nm (3600–4800 r/min) Vääntö 280 Nm (3600–4800 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 8,0 s Huippunopeus 220 km/h Kulutus l/ 100 km 9,6 (kaup.) / 5,7 (maant.) / NEDC-kulutus 7,0 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 165 g/km Mitat pituus 4135 mm, leveys 1765 mm, korkeus 1565 mm, akseliväli 2530 mm Tavaratila: 354 l Omamassa: 1342 kg Euro NCAP 5 tähteä Matkanjatkamispalvelu 3 vuotta Takuu 3 vuotta / 100 000 km Lue lisää Kaikki artikkelit 21.5.2025 Koeajo Koeajo: Dongfeng Nammi Box – nyt ei jää ikävä 21.5.2025 Ajoneuvot Nissan Micran kuudes sukupolvi astui esiin täyssähköisenä – Vuoden Auto jo syntyessään? 20.5.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach S 580 e – unelmia ja toimistohommia 18.5.2025 Koeajo Maistiainen: Ford Puma Gen-e – sähköä puuman geeneihin 17.5.2025 Ajoneuvot Macron vaihtoi täyssähköön – DS No8 palvelee nyt Ranskan presidenttiä jälleen perinteisemmällä korimallilla 17.5.2025 Moottoripyörät Koeajo: Kawasaki Z900 – teknisempi lähestyminen klassikkoon 16.5.2025 Ajoneuvot Nimi vaihdettu: DS 4 on jatkossa DS N°4 15.5.2025 Koeajo Maistiainen: kiinalaissähköauto Voyah Couragen varustukseen kuuluu maailman paras aurinkolippa ja hätävasara 15.5.2025 Ajoneuvot Fiat on valmistanut esisarjan 500 Hybridit – kehityksen meneminen tavallaan takapakkia on tässä kohtaa täysin välttämätöntä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 23.5.2025 Päivän kuva Päivän kuva: huima 6 762 matkustajan alus 22.5.2025 Sähköautot Maistiainen: Renault 4 – sympaattinen Tipparellu tarjoaa tilavampaa retroilua 22.5.2025 Lentokoneet Päivän kuva: Helsinki-Vantaan 2-kiitotien remontti on suuremman kokoluokan urakka 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 20.5.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach S 580 e – unelmia ja toimistohommia 22.5.2025 Uutinen Volkswagen-pomo paljastaa: autot saavat jälleen "kunnon nimet" 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää