31.10.2020 Ajoneuvot Maistiainen: Polaris Sportsman 570 EFI EPS 4×4 T3b – parannettu painos Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Miksi uudistaa ja parantaa mallia, joka on maailman myydyin? Yli 1,6 myytyä Polaris Sportsmania tekee siitä maailman suosituimman mönkijämallin. Paljon on vettä virrannut Vantaanjoessa sen jälkeen, kun mönkijä valittiin vuoden turhakkeeksi 2007. Nykyään tärkeintä on monipuoliset ominaisuudet ja lisälaitteet, ja niiden helppo käyttö. Polariksen mukaan kaksi kolmasosaa ostajista kytkee vetokoukkuun peräkärryn, ja yhtä moni kiinnittää mönkijän eteen talvisin puskulevyn lumitöitä varten.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHyötykäyttö ratkaiseeKoeajoissa keskitytään usein mönkijöiden maasto-ominaisuuksien testaamiseen, niin myös tällä kertaa. Takavedolta nelivedolle kytkeminen sujuu Polariksessa yhdellä peukalon painalluksella. Lukkoa ei tarvitse erikseen kytkeä, vaan se toimii automaattisesti. Sportsman selviytyy uskomattoman pahoista paikoista, vaikka kuljettaja jo välillä sulkee silmät ja puree hammasta varmana siitä, että kohta ollaan tukevasti pohjasta kiinni. Ei olla.Liian vähälle koeajoissa jää normaalin käytön simulointi. Puskulevyn kanssa vaaditaan nelivedolta aivan eri ominaisuuksia kuin kivikoissa ja kallioilla könytessä. Ainakin uudessa Sportsmanissa on Glacier-puskulevyn pikakiinnitys. Vetokoukku on vakiona ja sähkövinssillekin on asennusvalmius. Tehokkaampi akku antaa jopa 78 prosenttia enemmän käynnistystehoa. Huoltolatauspistoke on hyvin esille, joten katteiden purkamista akun löytämiseksi ei tarvita. Virtalukon vesitiiveyttä on parannettu ja jarruletkut ovat paremmin suojassa. kaarevat A-tukivarret lisäävät maastokelpoisuutta ja alustassa on uudet tiivistetyt helat. Etutavarateline on saanut lisäkaiteen. Led-valot ja uudistettu ulkonäkö viimeistelevät kokonaisuuden. Tuntuukin, että Polaris on uudistanut juuri niitä osa-alueita ja yksityiskohtia, joista asiakkaat ovat antaneet palautetta. Sportsman aikoo jatkossakin pitää markkinoiden ykköspaikkansa.Polaris Sportsman 570 EFI EPS 4x4 T3bMoottori 567-kuutioinen yksisylinterinen nelitahtimoottori, nestejäähdytys Teho: ei ilm. Vääntö: ei ilm. Voimansiirto: 2 vaihdetta eteen, peruutusvaihde, 2WD/4WD/100% lukko, PVT-variaattori Kuivapaino 451 kg Maavara 296 mm Akseliväli 1293 mm Tankin tilavuus 17 litraa Henkilöluku 2 Maksiminopeus 60 km/h Hinta: 10 490 €Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Jari Saarentaus Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 22.5.2025 Uutinen Volkswagen-pomo paljastaa: autot saavat jälleen "kunnon nimet" 22.5.2025 Lentokoneet Päivän kuva: Helsinki-Vantaan 2-kiitotien remontti on suuremman kokoluokan urakka 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 21.5.2025 Koeajo Koeajo: Dongfeng Nammi Box – nyt ei jää ikävä 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 20.5.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach S 580 e – unelmia ja toimistohommia 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 16.5.2025 Uutinen Toyota bZ4X Touring – tilavampi Toyotan sähköuutuus on tyyliltään jopa hieman farmarimainen 18.5.2025 Lentokoneet Ryanair ilmoitti olevansa valmis harkitsemaan kiinalaisia matkustajakoneita - amerikkalaiset lähettivät heti vakavan varoituksen 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää