16.3.2019 Ajoneuvot Maistiainen: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet – katoton ilman kompromisseja Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Avonainen kori ei muuta uutta Porsche 911:sta: auto on aiempaa mukavampi, mutta urheilullisuudesta ei tarvitse tinkiä. Kuljettajalle muutos on näkyvä: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet tarjoaa 12 sekunnissa aukeavan kangaskaton. Juuri muuta eroa ei ohjauspyörän takaa ei huomaa: korirakenne on avuautoksi erittäin jäykkä ja sähköisesti nousevan tuulisuojan ansiosta ilmavirta ei turhia ohjaamossa pyörteile maantievauhdeissakaan.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKehut tallellaMetallikaton vaihtaminen Cabrioletin avattavaan kangaskattoon kerryttää vaakaan 70 lisäkiloa. Painoeron ja umpikoriseen nähden matalamman korijäykkyyden kenties erottaisi kilparadalla tehdyssä parivertailussa, mutta ääritilanteiden ulkopuolella muutoksia on hyvin vaikea erottaa.911 Carrera 4S Cabriolet säilyttää kaikki tammikuussa koeajetun coupén saamat kehut. Auto on kehittynyt aiempaa mukavammaksi, mutta urheilullisuudesta ei ole tingitty. Erityisesti alustan toiminta suorastaan hämmästyttää: urheiluautoksi kyyti on mukavaa, mutta samalla iskunvaimennuksen toiminta surkeakuntoisellakin kreikkalaistiellä päästellessä jaksaa hämmästyttää.Ylisanoja ansaitsee myös vakaa, tarkka, luonnollinen ja tunnokas ohjaus. Se ei ole erinomainen pelkästään sähkötehosteisten ohjausten sarjassa, vaan ylipäänsä ohjauksena mainio. Sormenpäihin jatkuvasti virtaava tieto etupyörien tilasta luo konkreettisen yhteyden auton ja kuljettajan välille, minkä ansiosta Porsche tuntuu erityiselle hitaassakin vauhdissa.Lisää uuden 992-sukupolven 911 Carrera S:n tekniikasta voit lukea täältä.Vaihtoehtoista ulkonäköäKangaskaton lisäksi ensikoeajoon valikoitunut pirteän vihreä 911 Carrera 4S Cabriolet eroaa aiemmin ajetusta coupésta Sport Design -varustepaketin tuomin uusin etu- ja takapuskurein. Lisävarusteen tunnistaa keulasta kolmeen osaan jaetuin ilmanottoaukoin, siinä missä tavallisesti 992-sukupolven Porsche 911:sta ilmettä hallitsee koko keulan levyinen ilmanottoaukko. Helpoiten kahden tyylin erottaa takapuskurista: Sport Design -takapuskurissa rekisterikilpi on nostettu ylös perinteiselle paikalleen.Kyse on pääasiassa ulkonäköseikoista: ainoan teknisen eron kahden etupuskurin välille tuo Sport Design -etupuskurista puuttuvat aktiivinen aerodynamiikka, joka sulkee ilmanottoaukkoja tilanteen mukaan. Paketti on saatavissa cabrioletin lisäksi coupéen.Porsche 911 Carrera S ilman Sport Design -ulkonäköpakettia.Teksti Lauri Ahtiainen, kuvat Lauri Ahtiainen ja Aake Kinnunen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon - yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 25.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi Q4 e-tron – entistä pidemmälle ja entistä paremmin 26.12.2024 Lentokoneet Mitä tulee, kun yhdistää historian suurimman ja nopeimman matkustajalentokoneen? - British Airwaysin uusi ykkösluokka 24.12.2024 Lentokoneet Finnairilla on taas joulupukkitarroja koneissaan - Qantas kuitenkin tohti haastaa pukin virallisen lentoyhtiön joulutarrakisaan 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 23.12.2024 Laivat Helsingissä rakennettiin neljän vuoden aikana kuuden aluksen loistoristeilijäluokka - nyt tuoreinkin niistä on 20-vuotias 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 18.12.2024 Renkaat Autoliitto jyrähtää vellovaan rengaspainekeskusteluun: "paineiden alentamisesta ei ole mitään hyötyä" 22.12.2024 Lentokoneet Finnair vastaanotti jo toiseksi viimeisen Airbus A350 -yksilönsä - tervetuloa kotiin, OH-LWT 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 25.11.2024 Laivat Kaikkien aikojen nopeimmin Atlantin ylittäneestä valtamerilaivasta tehdään upottamalla maailman suurin keinoriutta 1.12.2024 Laivat Helsingistä tekee joulusesongin luksusristeilyitä maailman kyvykkäin huvialus, joka on tunkeutunut mm. pohjoiselle luoksepääsemättömyyden navalle 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja