16.3.2019 Ajoneuvot Maistiainen: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet – katoton ilman kompromisseja Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Avonainen kori ei muuta uutta Porsche 911:sta: auto on aiempaa mukavampi, mutta urheilullisuudesta ei tarvitse tinkiä. Kuljettajalle muutos on näkyvä: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet tarjoaa 12 sekunnissa aukeavan kangaskaton. Juuri muuta eroa ei ohjauspyörän takaa ei huomaa: korirakenne on avuautoksi erittäin jäykkä ja sähköisesti nousevan tuulisuojan ansiosta ilmavirta ei turhia ohjaamossa pyörteile maantievauhdeissakaan.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKehut tallellaMetallikaton vaihtaminen Cabrioletin avattavaan kangaskattoon kerryttää vaakaan 70 lisäkiloa. Painoeron ja umpikoriseen nähden matalamman korijäykkyyden kenties erottaisi kilparadalla tehdyssä parivertailussa, mutta ääritilanteiden ulkopuolella muutoksia on hyvin vaikea erottaa.911 Carrera 4S Cabriolet säilyttää kaikki tammikuussa koeajetun coupén saamat kehut. Auto on kehittynyt aiempaa mukavammaksi, mutta urheilullisuudesta ei ole tingitty. Erityisesti alustan toiminta suorastaan hämmästyttää: urheiluautoksi kyyti on mukavaa, mutta samalla iskunvaimennuksen toiminta surkeakuntoisellakin kreikkalaistiellä päästellessä jaksaa hämmästyttää.Ylisanoja ansaitsee myös vakaa, tarkka, luonnollinen ja tunnokas ohjaus. Se ei ole erinomainen pelkästään sähkötehosteisten ohjausten sarjassa, vaan ylipäänsä ohjauksena mainio. Sormenpäihin jatkuvasti virtaava tieto etupyörien tilasta luo konkreettisen yhteyden auton ja kuljettajan välille, minkä ansiosta Porsche tuntuu erityiselle hitaassakin vauhdissa.Lisää uuden 992-sukupolven 911 Carrera S:n tekniikasta voit lukea täältä.Vaihtoehtoista ulkonäköäKangaskaton lisäksi ensikoeajoon valikoitunut pirteän vihreä 911 Carrera 4S Cabriolet eroaa aiemmin ajetusta coupésta Sport Design -varustepaketin tuomin uusin etu- ja takapuskurein. Lisävarusteen tunnistaa keulasta kolmeen osaan jaetuin ilmanottoaukoin, siinä missä tavallisesti 992-sukupolven Porsche 911:sta ilmettä hallitsee koko keulan levyinen ilmanottoaukko. Helpoiten kahden tyylin erottaa takapuskurista: Sport Design -takapuskurissa rekisterikilpi on nostettu ylös perinteiselle paikalleen.Kyse on pääasiassa ulkonäköseikoista: ainoan teknisen eron kahden etupuskurin välille tuo Sport Design -etupuskurista puuttuvat aktiivinen aerodynamiikka, joka sulkee ilmanottoaukkoja tilanteen mukaan. Paketti on saatavissa cabrioletin lisäksi coupéen.Porsche 911 Carrera S ilman Sport Design -ulkonäköpakettia.Teksti Lauri Ahtiainen, kuvat Lauri Ahtiainen ja Aake Kinnunen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.6.2025 Laivat Muistatko Viking Linen Ålandsfärjanin? - 53-vuotias entinen Ahvenanmaan lautta on romutusvaarassa päättyneen napa-alueiden komennuksen jälkeen 18.6.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Audi julkisti brutaalin dieselkäyttöisen superauton, R8 V12 TDI:n 19.6.2025 Koeajo Maistiainen: DS°8 – odotuksia on paljon, mutta niihin myös vastataan 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton? 20.6.2025 Matkailu Skandaalien sävyttämä klassikkoauto saapui Vehoniemen harjulle 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 19.6.2025 Laivat Muistatko Viking Linen Ålandsfärjanin? - 53-vuotias entinen Ahvenanmaan lautta on romutusvaarassa päättyneen napa-alueiden komennuksen jälkeen 16.6.2025 Kuluttajat Merkkihuolletun Opelin moottori rikkoutui takuukorjauksen jälkeen – maahantuoja ei halunnut korvata, koska kuluttaja reklamoi vasta vuoden kuluttua 14.6.2025 Traktorit Päivän kuva: Allis-Chalmers D 21 vetää nöyräksi 13.6.2025 Kuluttajat Uusi Nissan Qashqai ei miellyttänyt ostajaa millään tavalla, ja oli tarpeettoman isokin – vaati myyjältä kaupan purkua 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster