6.9.2020 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid – vielä vähän mukavammin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ennakkomyyntinsä aloittanut Renault Capturin lataushybridiversio saatiin koeajoon tuoreeltaan Vantaan ja Espoon maisemissa. Renaultin saapumista hybridivoimalinjojen saralle on odoteltu jo tovi, mutta viivelähtö on tuottanut tulosta. Valmistaja esitteli nyt ajettavassa muodossa joukon hybridi- ja lataushybridimalleja. Suomessa ensimmäisenä tilauskirjat avattiin Renault Captur E-Tech Plug-in -lataushybridin kohdalla.Tutun toisen polven Capturin kuoriin on piilotettu nyt Renaultille uusi 1,6-litrainen vapaasti hengittävä 92 hevosvoiman bensiinimoottori, 67 hevosvoiman (49 kW) sähkömoottori sekä 9,8 kilowattitunnin ajoakku. Yhteensä hybridivoimalinjan tehoksi kirjataan 159 hv. Renault on lähestynyt voimalinjaa käytännössä "vaihteisto edellä" ja ranskalaisyhtiön ratkaisu erottuukin monista markkinoilla olevista toteutuksista. WLTP-syklillä mitattuna sähköajon toimintamatka on 48-52 kilometriä yhdellä latauksella.Ulkoisesti erot sisarmalleihin ovat vähäiset E-Tech -merkkejä ja toista tankkausluukkua lukuun ottamatta. Capturin kohdalla polttoaine tankataan nyt vasemmalta puolelta, oikean puolen ollessa lataushybridissä sähköä varten. Ne pienet erot.Sisällä matkustamossa eroista kertovat parhaiten Renaultin näyttävä digitaalimittaristo sekä Easy Link -tietoviihdejärjestelmän uudet toiminnot. Ajossa uutta on kuitenkin huomattava hiljaisuus, joka laskeutuu sähköajon myötä Capturiin hyvällä tiellä. Tien epätasaisuudet ylittyvät puolestaan mukavammin, sillä perusmalleista poiketen lataushybridimalli on saanut monivarsituennalla toteutetun taka-akselin, joka on suunniteltu ajoakun tuomaa lisämassaa varten.Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid on ennakkomyynnissä Intens-varustelulla hintaan 29 390 euroa. Ensimmäisiä autoyksilöitä odotetaan Suomeen marraskuun tienoilla.Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.6.2025 Tapahtumat Päivän kuva: Scania LT146 6x4 -vetopöytäauto – "nokka, lippa ja veekasi" 5.6.2025 Käyttötesti Kesäkausi ja odottamaton ohjelmistopäivitys – Dacia Dusterin käyttötesti 5.6.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-AMG E 53 – Arvaamattoman Mukava Giesi 6.6.2025 Uutinen Täysin uusi Nissan Leaf lähestyy – aerodynaamisin Nissan ikinä, toimintamatka 300–500 kilometriä 4.6.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Volkswagen oli ihan kaikille - jopa diktaattoreille 31.5.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Viritetty VW Kupla '70 1.6.2025 Matkailu 85 vuotta sitten käytiin yksi merkittävimmistä toisen maailmansodan operaatioista 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 4.6.2025 Tapahtumat Päivän kuva: Scania LT146 6x4 -vetopöytäauto – "nokka, lippa ja veekasi" 30.5.2025 Päivän kuva Päivän kuva: innovatiiviset lämmityslaitteen säätimet 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä”