mainos 29.7.2022 JUICE BOOSTER 2: Sähköä kaikkialta ”mukaan otettavalla” latausasemalla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kun tavanomaisesta latausasemasta tulee mobiili, ja se yhdistää kaikki latauspistokkeet. Mitä pidemmäksi sähköautojen toimintamatkat kasvavat, sitä useammat ihmiset lähtevät näillä autoilla pitkille reissuille. Tämä on erittäin hyvä uutinen ja selkeästi havaittavissa Suomessa, missä olemme sitoutuneet vahvasti sähköiseen liikkuvuuteen.Tietyt rajoitukset kuitenkin häiritsevät edelleen käyttökokemusta ja aiheuttavat silloin tällöin kammottavaa ”toimintamatka-ahdistusta”. Varausten ja maksujen hallintaa vaikeuttava latausverkoston operaattoreiden pirstaloituneisuus ja ruuhkat tietyillä latausasemilla sekä tiettyinä kellonaikoina ovat arkisia ongelmia, joita sähköautoilijat joutuvat edelleen kohtaamaan.Sähköä on kaikkialla, ja se pitäisi saada sähköisen liikkuvuuden kannalta myös kaikkien käyttäjien saataville. Tällä vakaumuksella kansainvälisesti toimiva Juice Technology esittelee JUICE BOOSTER 2:n. Se on kannettava latausasema, joka perustuu kolmelle peruspilarille eli joustavalle lataukselle, laadulle ja turvallisuudelle.Enemmän kuin vain laturiVuonna 2014 perustetun ja juuri Suomeen saapuneen johtavan kannettavien latausasemien valmistajan Juice Technologyn ”lippulaiva” ei ole pelkkä sähköautojen laturi. Se tarjoaa tavanomaisen latausaseman toiminnot ja turvallisuuden, mutta sen suurena etuna on, että auton akkua voi ladata missä tahansa, mistä löytyy pistorasia – oli se tarkoitettu kotitalous- tai teollisuuskäyttöön.Tätä varten laitteessa on yhdellä puolella tyypin 2 pistoke autoon liitettäväksi ja toisella puolella useiden eri pistokkeiden valikoima. Latausaseman laaja sovitinjärjestelmä mahdollistaa latauksen kaikkialla maailmassa kaikissa pistorasioissa. Tämä toiminto on lääke ”toimintamatka-ahdistukseen” ja merkitsee loppua yhdelle sähköautoilun vähiten intuitiivisista puolista eli vaikeudelle tietää, mitä pitäisi ladata, kun latausasemilla on eri tehoarvoja.Joustavuutta: latauspiste, minne ikinä menetkinJUICE BOOSTER 2, joka on myös erittäin kevyt, mahdollistaa 1–3-vaiheisen latauksen 1,4–22 kW:lla ja jopa 32 ampeerilla. Ihanteellisissa olosuhteissa auto on siis ladattuna täyteen jo 3–4 tunnissa.Myös monikäyttöisyys ja mukautuvuus ovat laitteen valtteja, sillä sitä voi käyttää mobiilin latausaseman lisäksi myös seinään asennettuna latausasemana sekä tavanomaisena latauskaapelina julkisia lataustolppia varten.Laitteesta löytyy lisäksi elektroninen vikavirtasuojakytkin. Integroitu suojatoiminto DC- ja AC-vikavirtaa vastaan tarkoittaa, että talossa ei tarvita kallista FI B:tä.Laatu ja turvallisuus – kaksi JUICE BOOSTER 2:n valttiaJUICE BOOSTER 2:n runko tai hallintakeskus sisältää kaikki turvallisuus- ja tiedonsiirtotoiminnot. Sen keveys takaa mukavan käytön. Tämän vuoksi se on valmistettu alumiinista, minkä ansiosta se kestää myös yliajon yli 3 tonnin pyöräkuormalla sekä iskut. Roiske- ja pölytiiviyden lisäksi se on myös täysin vedenpitävä (IP67).Laitteen laatu kulkee käsi kädessä turvallisuuden kanssa. JUICE BOOSTER 2:n JUICE CONNECTOR -liittimen rakenne on saanut innoituksensa avaruusteknologiasta, ja se mahdollistaa älykkään virranhallinnan automaattisen sovittimentunnistuksensa ansiosta. Lisäksi liittimeen integroitu teknologia kytkee sen välittömästi pois, jos vaarallisia AC- tai DC-vikavirtoja esiintyy. Maajohtimen jatkuva valvonta takaa laitteen suojauksen ja nousee sen parhaaksi henkivakuutukseksi.Juice TechnologyJoko näit videon konttorillamme järjestetystä drone-kilpailusta. Lue juttu ja katso video Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.6.2025 Matkailu Viron ilmailumuseossa mieleen nousee synkkiä ajatuksia, mitä jos… 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 9.6.2025 Laivat Maailman meret ovat taas vähän turvallisempia - katastrofaalisen historian omaava entinen Sally Albatros/Silja Opera on romutettavana 8.6.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq 85 Sportline – RS-mallia odotellessa 7.6.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Ford Ranger PHEV - plugarissa on Mustangin bensiinimoottori, mutta se on ohjelmoitu imemään bensiinihöyryt sisäänsä 1.6.2025 Matkailu 85 vuotta sitten käytiin yksi merkittävimmistä toisen maailmansodan operaatioista 4.6.2025 Tapahtumat Päivän kuva: Scania LT146 6x4 -vetopöytäauto – "nokka, lippa ja veekasi" 2.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Mercedes-Benz E 350 Bluetec Cabriolet - avomersu, joka ei kavahda asuntovaunua tai venetraileria 8.6.2025 Matkailu Viron ilmailumuseossa mieleen nousee synkkiä ajatuksia, mitä jos… 5.6.2025 Käyttötesti Kesäkausi ja odottamaton ohjelmistopäivitys – Dacia Dusterin käyttötesti 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster