7.5.2015 Pääkirjoitus: Ei anneta unohdukselle sijaa Teksti Eila Parviainen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Jotta edustajamme eivät unohda ääntämme, meidän äänioikeutettujen oikeus on myös muistuttaa annetuista lupauksista. Olemme juuri antaneet valtakirjan 200 uudelle edustajallemme. Tuo 200:n joukko päättää, missä kunnossa Suomi on vuonna 2019. Silloin äänestämme seuraavan eduskunnan jäsenistä.Jotta edustajamme eivät unohda ääntämme, meidän äänioikeutettujen oikeus on myös muistuttaa annetuista lupauksista.Teiden kunto oli jopa poikkeuksellisen näkyvästi esillä tämänkertaisen vaalikiertueen aikana. Väistyvän eduskunnan parlamentaarinen korjausvelkatyöryhmäkin pusersi kokoon paperin, jossa kaikki eduskuntapuolueet yhteisesti tunnustivat teidemme rappion ja korjausvelan jatkuvan kasvun. Yhtä mieltä oltiin myös siitä, että asialle on nyt tehtävä jotain. Paperiin sisältyikin linjauksia siitä, miten korjausvelan kasvu pysäytetään ja sitä ryhdytään lyhentämään.Tuoreen paperin äärellä puolueet vakuuttivat yksituumaisesti, että tästä pidetään kiinni. Korjausvelkatyöryhmän ehdotus tulee olemaan pohjana seuraavan hallituksen ohjelmaa rakennettaessa.Miten käy? Se selviää, kun uusi eduskunta ja hallitus järjestäytyvät ja ryhtyvät töihin.Uusi eduskunta päättää myös tieliikennelain kokonaisuudistuksesta, liikennevakuutuslain uudistamisesta ja tieliikenteen veroista ja maksuista. Ja paljon muusta. Tie- ja liikenneasioiden painavuus joutuu tiukkaan puntariin. Mihin vaakakuppi lopulta kallistuu, siihen vaikuttaa aivan varmasti myös äänestäjien paine.Ei riitä että asioita julistetaan vaalikiertueella, ei riitä edes parlamentaarisen työryhmän ehdotus. Nyt on aika aloittaa työ. Meidän äänioikeutettujen tehtävänä on muistuttaa omia edustajiamme annetuista lupauksista. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 26.12.2024 Lentokoneet Mitä tulee, kun yhdistää historian suurimman ja nopeimman matkustajalentokoneen? - British Airwaysin uusi ykkösluokka 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon - yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 25.12.2024 Klassikko Klassikko: Škoda Octavia RS vm. 2000 – Willkommen in der Familie! 25.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi Q4 e-tron – entistä pidemmälle ja entistä paremmin 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 23.12.2024 Laivat Helsingissä rakennettiin neljän vuoden aikana kuuden aluksen loistoristeilijäluokka - nyt tuoreinkin niistä on 20-vuotias 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 22.12.2024 Lentokoneet Finnair vastaanotti jo toiseksi viimeisen Airbus A350 -yksilönsä - tervetuloa kotiin, OH-LWT 21.12.2024 Koeajo Koeajo: Tesla Model Y Long Range – kovaa kyytiä seitsemälle hengelle 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 1.12.2024 Laivat Helsingistä tekee joulusesongin luksusristeilyitä maailman kyvykkäin huvialus, joka on tunkeutunut mm. pohjoiselle luoksepääsemättömyyden navalle 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti