7.5.2015 Pääkirjoitus: Ei anneta unohdukselle sijaa Teksti Eila Parviainen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Jotta edustajamme eivät unohda ääntämme, meidän äänioikeutettujen oikeus on myös muistuttaa annetuista lupauksista. Olemme juuri antaneet valtakirjan 200 uudelle edustajallemme. Tuo 200:n joukko päättää, missä kunnossa Suomi on vuonna 2019. Silloin äänestämme seuraavan eduskunnan jäsenistä.Jotta edustajamme eivät unohda ääntämme, meidän äänioikeutettujen oikeus on myös muistuttaa annetuista lupauksista.Teiden kunto oli jopa poikkeuksellisen näkyvästi esillä tämänkertaisen vaalikiertueen aikana. Väistyvän eduskunnan parlamentaarinen korjausvelkatyöryhmäkin pusersi kokoon paperin, jossa kaikki eduskuntapuolueet yhteisesti tunnustivat teidemme rappion ja korjausvelan jatkuvan kasvun. Yhtä mieltä oltiin myös siitä, että asialle on nyt tehtävä jotain. Paperiin sisältyikin linjauksia siitä, miten korjausvelan kasvu pysäytetään ja sitä ryhdytään lyhentämään.Tuoreen paperin äärellä puolueet vakuuttivat yksituumaisesti, että tästä pidetään kiinni. Korjausvelkatyöryhmän ehdotus tulee olemaan pohjana seuraavan hallituksen ohjelmaa rakennettaessa.Miten käy? Se selviää, kun uusi eduskunta ja hallitus järjestäytyvät ja ryhtyvät töihin.Uusi eduskunta päättää myös tieliikennelain kokonaisuudistuksesta, liikennevakuutuslain uudistamisesta ja tieliikenteen veroista ja maksuista. Ja paljon muusta. Tie- ja liikenneasioiden painavuus joutuu tiukkaan puntariin. Mihin vaakakuppi lopulta kallistuu, siihen vaikuttaa aivan varmasti myös äänestäjien paine.Ei riitä että asioita julistetaan vaalikiertueella, ei riitä edes parlamentaarisen työryhmän ehdotus. Nyt on aika aloittaa työ. Meidän äänioikeutettujen tehtävänä on muistuttaa omia edustajiamme annetuista lupauksista. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 11.1.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: kannattaako hankkia ladattava hybridiauto ilman kotilatausmahdollisuutta? 12.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Formentor VZ – kuparin hohdetta ja rallijakkarat vakiona 11.1.2025 Koeajo Koeajo: Alpine A110 – onko pakko lopettaa ajaminen jos ei tahdo? 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 7.1.2025 Henkilö Pehr G. Gyllenhammar: Volvo-johtajan omat autot 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti