6.5.2018 Ajoneuvot Pistokepippuri: uusi Porsche Cayenne E-Hybrid Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Porsche Cayenne E-Hybrid on osoitus, että enemmän maksaa joskus vähemmän. Kolmannen sukupolven Porsche Cayennen voimalinjapaletti monipuolistuu, sillä nyt tarjolle tulee 3,0-litraisen V6-moottorin ja sähkömoottorin voimat yhdistävä Cayenne E-Hybrid. Voimalinjamatematiikalla polttomoottorin 340 hevosvoimaa ja sähkömoottorin 136 hevosvoimaa kirjoitetaan yhteistehona muotoon 462 hevosvoimaa. Järjestelmän huippuvääntö on 700 newtonmetriä. Porschen Sport Chrono -paketti on autossa vakiovarusteisena ja sähkömoottorin käyttölogiikka vaihtelee valitun ajotilan mukaan, eli oletusarvoinen taloudellisuuskärki vaihtuu suorituskykypainotukseen Sport- ja Sport Plus -ajotiloissa.Pistokepippuri onkin äkäinen, sillä 0–100 km/h taittuu 5,0 sekunnissa ja huippunopeudeksi luvataan 253 km/h. Pelkän sähkömoottorin voimin huippunopeus on 135 km/h ja toimintamatkaa täydellä akulla lupaillaan noin 44 kilometriä. NEDC-testisyklillä mitattuna yhdistetty kulutus on 3,2–3,4 litraa per 100 km ja sähkönkulutus on 20,6–20,9 kWh / 100 km, vaihteluvälien johtuessa käytettävästä rengastuksesta. Uusi 14,1 kilowattitunnin akusto korvaa aiemman 10,8 kWh akuston. Latausajaksi luvataan 7,8 tuntia (230V, 10A) ja lisävarusteisella integroidulla 7,2 kW:n laturilla päästään 2,3 tuntiin kun käytössä on 230 volttia ja 32 ampeeria.Vaihteistona on kahdeksanvaihteinen Tiptronic S -automaattivaihteisto ja voimansiirtojärjestelmän hybridimoduuli on suunniteltu uudelleen edelliseen mallipolveen verrattuna. Lisäksi käytössä on Porsche Traction Management -nelivetojärjestelmä, joka on toteutettu elektronisesti ohjatulla monilevykytkimellä. PASM-aktiivijousitus kuuluu hybridimallin vakiovarusteisiin ja lisävarustelistalta löytyy aktiivisella kallistuksenvakautuksella varustettu PDCC-alustajärjestelmä. Tarjolla on myös vetokoukku, jonka suurin vetokyky on 3,5 tonnia.Porsche Cayenne E-Hybrid laajentaa myös Cayennen varustevalikoimaa esimerkiksi HUD-tuulilasinäytöllä, hierovilla istuimilla, lämmitetyllä tuulilasilla, InnoDrive-ajoavustinpaketilla ja kauko-ohjattavalla erillislämmityksellä. Hybridimallin lataamista voi puolestaan tarkkailla etänä Porsche Connect -mobiilisovelluksella ja järjestelmän avulla voi etsiä lähimmän latauspisteen ja asettaa sen navigointikohteeksi. Tarjolle tulee myös Porsche Charging Service -palvelu, joka toimii kattopalveluna eri palveluntarjoajien latauspisteille, säästäen erillisiltä rekisteröitymisiltä.Toukokuun loppupuolella Eurooppaan saapuva Porsche Cayenne E-Hybrid on hinnoiteltu Suomessa 103 700,96 euroon, joten hybridistä tulee samalla hybridistä tulee Cayenne-malliston uusi hinnat alkaen -malli. Malliversio tuo 122 lisähevosen lisäksi yli 17 000 euron säästön verrattuna Cayenne-perusmalliin.Lähde ja kuvat: PorscheMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 7.5.2025 Liikenne Sähköpotkulaudalla saa kyyditä – väärin! 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Uutinen Classic Motorshow 2025: Omistajien helmien kymmenen upeaa finalistia 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow’ssa vieraili jälleen yli 20 000 kävijää 5.5.2025 Ajoneuvot Aston Martin DBX S tuo ”vain” 2 198 kilon edestä Valhallaa mökkitielle 4.5.2025 Ajatuksia autoista Sovelluksia vielä sovellusten jälkeenkin – Ajatuksia autoista 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 2.5.2025 Uutinen Täyssähköautojen määrä koko autokannasta lähes 5 prosenttia – ensirekisteröinneissä pieni pilkahdus valosta Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA - vanhaa vain ja ainoastaan nimi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 6.5.2025 Uutinen Classic Motorshow 2025: Omistajien helmien kymmenen upeaa finalistia 6.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harrasteparkin sadat vaihtuvat klassikot kruunaavat autonäyttelyn 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 30.4.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Ferrari teki kaikkien aikojen pienimmän tuotantoautoon asennetun V12-moottorin 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa