Käyttötesti: 286 hevosvoimaa muistuttavat, että Škoda Elroq on takavetoinen

Kuva Jari Saarentaus

Škoda Elroq, kuten kaikki tehokkaat takavetoiset sähköautot, vaatii ajamiseen tietynlaisen asennoitumisen.

Jo avausraportissa pohjustimme, miten Škoda Elroq -käyttötestiauton takavetoisuus tuottaa todennäköisesti oman suolansa talvella ajamiseen. Testiryhmämme ei kuitenkaan tarvinnut odottaa niinkään pitkään, vaan jo kesäiset kelit toivat esiin muutaman persoonallisuuden tšekkiläisten tuoreimman sähköautomallin ajettavuudesta.

Ytimenä asiassa on se, että käyttötestissä oleva versio on nimenomaan takavetoinen – ja sähköautojen tapaan voimansiirto on toteutettu siten, että myös sähkömoottori sijaitsee auton takaosassa, eli matkustamon alla ei mene minkäänlaisia akseleita tilaa viemässä.

Hanki rajaton lukuoikeus

Haluatko jatkaa lukemista?

Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin.

Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta

Moottori

Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa.

Tiepalvelu

Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla.

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat