4.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Mercedes-Benz W124 250 D Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 Classic Data -arvioinnissa, osa 1 – katsaus aitouteen ja konehuoneeseen Teksti Rikhard Wacker Kuva Rikhard Wacker, raportin kuvakaappausten kuvat Anssi Juutilainen Käyttötesti-Mercedes herätti suurta kiinnostusta Veho Airportin huoltohallissa. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Teetätimme käyttötestissä olevaan Mercedes-Benz S124:ään Classic Data -tarkastuksen, jonka sisältöön pureudumme neliosaisessa juttusarjassa. Aiemmin syksyllä teetätimme käyttötestissä olevaan vuosimallin 1992 Mercedes-Benziin niin sanotun alustavan museotarkastuksen. Koska käyttötestissä auto on nimensä mukaisesti jatkuvassa käytössä, ei museorekisteröinti ole meille ainakaan vielä ajankohtainen – tästä syystä siis hieman epävirallinen alustava museotarkastus.Alustavan museotarkastuksen yhteydessä saimme kuin varkain autollemme myös niin sanotun Classic Data -arvioinnin. Museorekisteröintiä käsittelevässä jutussamme emme ehtineet syventyä Classic Data -raportin kaikkiin kirjauksiin, joten keskitymme tästä artikkelista alkavasta neliosaisessa juttusarjassa 15-sivuisen raportin huomioihin.Classic Data -arviointi toteutettiin käyttötesti-Mercedeksellemme siis elokuussa, Vantaan Veho Airportissa. Arvioinnista vastasi Classic Data Finland Auto Oy:n Anssi Juutilainen – vanhojen Mercedes-Benzien harrastaja hänkin.Päätämme tehdä 250 TD:lle niin sanotun lyhyen tarkastuksen, joka on meidän käyttöömme varsin riittävä. Siihenkin nimittäin kuuluu monisivuinen ja kymmenien kuvien mittainen raportti. Tarjolla olisi myös laajempi tarkastus, joka on Juutilaisen mukaan ”niin kattava, että sen avulla voisi ostaa auton näkemättäkin”. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 28.4.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: torpedokeulainen Scania T124 -rekkaveturi 28.4.2025 Lentokoneet Superjumbo Airbus A380:n ensilennosta tuli kuluneeksi tasan 20 vuotta - uusi A380-operaattori aloittamassa yli kolme vuotta tuotannon päättymisen jälkeen 28.4.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen Transporter T7 – kun kilpailijasta tuli kumppani 27.4.2025 Koeajo Koeajo: Volvo XC90 – on kaikki niin kuin ennenkin 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 25.4.2025 Moottoripyörät KTM-leirissä kuhisee jälleen – pääkaupunkiseudun myymälä ja huolto lopettaa toimintansa 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous