1.5.2025 Käyttötesti Volkswagen Tiguan Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle Teksti Jussi Saarinen Kuva Jari Saarentaus ja Jussi Saarinen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen Tiguan -käyttötestiauton seuraava välietappi käsitti hieman kovemman maantienopeuden toimintamatkakokeen. Käyttötestin edellisessä väliraportissa käsittelimme Volkswagen Tiguan eHybridin sähköistä toimintamatkaa rauhallisessa maantieajossa. Kokeista viimeisimmässä, missä liikkeelle lähdettiin miltei täydellä akulla, käyttötestiauto suorastaan yllätti peräti 112 kilometrin toimintamatkallaan, ja aivan piripintaan ladattu akku olisi tuottanut vieläkin mojovamman tuloksen.Tuosta rohkaistuneena päätimme tehdä vielä yhden vertailevan kokeen, kun autossa oli yhä nastattomat talvirenkaat alla ja keli oli keväisen viileä. Tulevissa, kesäkaudella tehtävissä koitoksissa kun ulkolämpötilat saattavat olla jo selvästi korkeampia, ja myös kesärenkaiden erilainen vierintävastus vaikuttaa osaltaan virran kulutukseen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyySiirtyminen moottoritielleKun edellinen koe oli tehty 60–80 km/h -nopeuksilla, oli siis aika nostaa vauhtia. Sopiva mittausnopeus oli tietenkin talvirengaskaudelle ominainen 100 km/h -maksimi, joten ei muuta kuin akku täyteen ja siirtyminen jälleen lähtöruutuun. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 24.5.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: "Mummo Ankan" Detroit Electric 24.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: CF Moton ensihuollossa kävi hupsis – pyörä pajalla koko päivän 23.5.2025 Päivän kuva Päivän kuva: huima 6 762 matkustajan alus 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 20.5.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach S 580 e – unelmia ja toimistohommia 22.5.2025 Uutinen Volkswagen-pomo paljastaa: autot saavat jälleen "kunnon nimet" 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää