Käyttötesti: pahvilaatikosta baanalle – CFMOTO 800 MT-X saatettiin ajokuntoon?

Kuva tuomas rajala

Edellisessä raportissa imaisimme ensimmäiset savut uudesta käyttötestipyörästä, joten nyt on hyvä hetki palata hieman ajassa taaksepäin.

Harvoin sitä tulee ajatelleeksi, että moottoripyörät eivät saavu uusille omistajilleen täydellisesti kasattuna, vaan kirjaimellisesti pahvilaatikossa. Tämä on tilanne myös CFMOTOn kohdalla, sillä kasisatanen pyörämme on laivattu Poriin hieman raakileena. Autoteollisuudessa moista toimintamallia ei tunneta.

CFMOTOn pahvilaatikko on pari metriä pitkä ja metrin korkea paketti, jonka sisällä pitäisi olla täysikokoinen moottoripyörä. Pakkauksen koon perusteella voisi kuvitella, että pyörässä lienee melko merkittävä määrä koottavaa, tai sitten olemme etsineet kymmenien laatikoiden joukosta väärän.

Kun viillämme auki paketti koossa pitävät muoviliuskat, nousee pahvi kokonaisuudessaan pois metallisen rungon päältä. Yllätys on suuri, koska pyörä ei ole aivan LEGO-osastoa, vaan näyttää pääsääntöisesti kasatulta. Esimerkiksi vanteet ovat paikallaan, sillä paketti on saatu mahdollisimman matalaksi vetämällä MT-X:n jouset pohjaan liinoilla.

Pyörä on niin sanotusti märkäkuosissa, eli moottoriöljyt, jäähdytin- ja muut nesteet ovat sisällä. Ainoa puuttuva neste on bensiini, sillä sen laivaaminen toiselta puolelta maailmaa olisi hieman typerää.

Kun puramme pahvin alla olevan metallisen suojakehikon tieltä, pääsemme varsinaiseen asiaan, eli pyörän tutkimiseen ja kasaamiseen. Pyörä on kiinnitetty tukevasti paikalleen ja metallinen kehikko estää vahingoittumisen pitkällä laivamatkalla.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Yläkerta tarvitsee kasausta

Suurimmat kasausta vailla olevat asiat sijoittuvat pyörän yläosaan. Pääosin kasatun pyörän mukana tulee laatikko, missä on kahvasuojat, mittaristo, peilit ja pleksi. Ne kiinnittämällä 800 MT-X saa lopullisen muotonsa.

Hanki rajaton lukuoikeus

Haluatko jatkaa lukemista?

Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin.

Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta

Moottori

Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa.

Tiepalvelu

Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla.

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat