19.4.2025 Käyttötesti CFMOTO 800 MT-X Käyttötesti: pahvilaatikosta baanalle – CFMOTO 800 MT-X saatettiin ajokuntoon Teksti Tuomas Rajala Kuva tuomas rajala Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Edellisessä raportissa imaisimme ensimmäiset savut uudesta käyttötestipyörästä, joten nyt on hyvä hetki palata hieman ajassa taaksepäin. Harvoin sitä tulee ajatelleeksi, että moottoripyörät eivät saavu uusille omistajilleen täydellisesti kasattuna, vaan kirjaimellisesti pahvilaatikossa. Tämä on tilanne myös CFMOTOn kohdalla, sillä kasisatanen pyörämme on laivattu Poriin hieman raakileena. Autoteollisuudessa moista toimintamallia ei tunneta.CFMOTOn pahvilaatikko on pari metriä pitkä ja metrin korkea paketti, jonka sisällä pitäisi olla täysikokoinen moottoripyörä. Pakkauksen koon perusteella voisi kuvitella, että pyörässä lienee melko merkittävä määrä koottavaa, tai sitten olemme etsineet kymmenien laatikoiden joukosta väärän.Kun viillämme auki paketti koossa pitävät muoviliuskat, nousee pahvi kokonaisuudessaan pois metallisen rungon päältä. Yllätys on suuri, koska pyörä ei ole aivan LEGO-osastoa, vaan näyttää pääsääntöisesti kasatulta. Esimerkiksi vanteet ovat paikallaan, sillä paketti on saatu mahdollisimman matalaksi vetämällä MT-X:n jouset pohjaan liinoilla.Pyörä on niin sanotusti märkäkuosissa, eli moottoriöljyt, jäähdytin- ja muut nesteet ovat sisällä. Ainoa puuttuva neste on bensiini, sillä sen laivaaminen toiselta puolelta maailmaa olisi hieman typerää.Kun puramme pahvin alla olevan metallisen suojakehikon tieltä, pääsemme varsinaiseen asiaan, eli pyörän tutkimiseen ja kasaamiseen. Pyörä on kiinnitetty tukevasti paikalleen ja metallinen kehikko estää vahingoittumisen pitkällä laivamatkalla.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyYläkerta tarvitsee kasaustaSuurimmat kasausta vailla olevat asiat sijoittuvat pyörän yläosaan. Pääosin kasatun pyörän mukana tulee laatikko, missä on kahvasuojat, mittaristo, peilit ja pleksi. Ne kiinnittämällä 800 MT-X saa lopullisen muotonsa. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 24.5.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: "Mummo Ankan" Detroit Electric 24.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: CF Moton ensihuollossa kävi hupsis – pyörä pajalla koko päivän 23.5.2025 Päivän kuva Päivän kuva: huima 6 762 matkustajan alus 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 20.5.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach S 580 e – unelmia ja toimistohommia 22.5.2025 Uutinen Volkswagen-pomo paljastaa: autot saavat jälleen "kunnon nimet" 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää