13.3.2025 Käyttötesti Volkswagen Tiguan Käyttötesti: Volkswagen Tiguanille saa taas varata korjaamoajan, kun matka oli katketa tehojen katoamiseen Teksti Eetu Kokkonen Kuva Jari Saarentaus Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiautolle sattuu ja tapahtuu. Muutaman tuhannen kilometrin viattoman taipaleen jälkeen oli taas uuden ajoon vaikuttaneen häiriön aika. Helmikuun alussa kerroimme Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiautomme taipaleen alkaneen varsin tapahtumarikkaasti. Ensiksi kärsimme 12 voltin akun purkautumisesta pariinkin otteeseen, mutta tämä korjautui onneksi lopulta ohjelmistopäivityksellä. Joitain satoja kilometrejä myöhemmin Tiguan pääsi jo kolmannen kerran korjaamolle, kun vaihteiston jäähdyttimen alumiinin hitsaussauma vuosi jäähdytinnestettä.Nyt korjaamokäyntien jälkeen mittariin on saatu kuitenkin kerrytettyä nelinumeroinen luku kilometrejä. Ilo toimivasta täydellisesti toimivasta autosta on kuitenkin loppunut jo hetki sitten. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentit (3) On tainnut Tiguan lähteä maailmalle liian varhain Liian paljon erikoista sähkötekniikkaa, kuten muissakin sähköautoissa. Yksinkertainen bensiini- tai dieselauto on luotettavampi. Maaöljy josta ns. fossiiliset polttoaineet tehdään ei lopu maapallolta, se on viherpiipertäjien huijausta. Lukekaapas ohjekirjaa kohdasta ”Latauspaikat” ohje lupaa, että latauksen voi ajastaa. Ohjelmoi autoon latauspaikan ja se ohjaa latauksen asetuksia. Eipä vaan löydy? tai näin GTE Golf. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 8.5.2025 Yleinen Ilmavoimien Baana 25 -harjoitus sulkee nelostien viikoksi Tikkakosken varalaskupaikan kohdalta 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa