16.1.2025 Käyttötesti Volkswagen Tiguan Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akkuongelmaan saatiin softapäivitys Teksti Jussi Saarinen Kuva Jussi Saarinen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiauton akku purkautui itsekseen toisenkin kerran. Autoon tehdyn ohjelmistopäivityksen pitäisi kuitenkin tepsiä vaivaan. Kerroimme edellisessä väliraportissa, miten Volkswagen Tiguan -käyttötestiauton 12 voltin akku tyhjentyi yllättäen yön aikana, kun auto oli pysäköity parkkipaikalle suko-latauspiuhan päähän. Elettiin marraskuun 24. päivää, jolloin käyttötestiä oli ehditty ajaa reilut kolme viikkoa, ja auton matkamittarissa lepäsi 1 417 kilometrin lukema.Tuolloinen ongelma hoitui lopulta helpohkon tuntuisesti. Autolle ei korjaamolla tehty mitään varsinaisesti fyysistä, ainoastaan akun tarkastus ja vikakoodien luku. Kun kaikki näytti vihreää, auto kehotettiin ottamaan ajoon ja palaamaan asiaan, jos jotain vielä ilmenee.Aluksi kaikki näyttikin normaalilta. Tuon väliraportin kirjoittamishetkellä, 19. joulukuuta, Tiguanilla oli ajettu jo 3 023 kilometriä, ja kehaisimmekin miten auto on pelannut täysin moitteetta. Käyttö oli lisäksi ollut hyvinkin vaihtelevaa – se oli sisältänyt niin suko- kuin voimavirtalatailua, sekä pelkällä sähköllä, bensiinillä että niiden sekoitelmalla ajoa, ja myös ajo-olosuhteet vaihtelivat taajamakäytöstä moottoritiellä paahtamiseen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyTällä kertaa hinurillaNe kehut jäivät sitten lopulta lyhyiksi, sillä siinä missä joulunpyhien ylitse mentiin vielä ilman ongelmia, uudenvuodenaatonaattona eteen tuli jälleen tuttu tenkkapoo. Asian laidan arvasi jo lataamassa ollutta autoa parkkipaikalla lähestyttäessä, kun avaimeton käyttö ei taaskaan sytyttänyt auton hätävilkkuja palamaan – kuollut mikä kuollut. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen